Gå til innhold

Unge, farlige SV'ere:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følgende er klippet fra denne artikkelen http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1799003.ece

Jeg ber lange laban spesielt lese den nest siste setningen jeg har kopiert...den bevitner at vi har å gjøre med mennesker som sverger til proletariatets diktatur.

"De to(Fiskaa og Lysbakken)kommer direkte fra Sosialistisk Ungdom (SU) SVs langt mer radikale ungdomsorganisasjon. I 2000 satt de i SUs ledelse sammen, og var med på å lage det svært radikale prinsipprogrammet.

Jeg er stolt over å ha vært med på å lage et ideologisk program i en periode hvor mange sa at ideologiene var døde. I dag ser vi en mye mer systemkritisk debatt og et sterkere politisk engasjement, sier Lysbakken.

Både han og Fiskaa regner seg fortsatt som revolusjonære sosialister.

forfekter en marxistisk samfunnsforståelse, og tar til orde for «sosialisme nedenfra». Det betyr å:

-gå fra et kapitalistisk til et sosialistisk samfunn gjennom en revolusjon.

-oppheve den private eiendomsretten.

-styre samfunnets ressurser gjennom en planøkonomi.

Sitat slutt.

Skrevet

Hvis disse får noen mer reell makt i SV, så kommer partiets oppslutning til å falle som en stein - heldigvis....

Helt utrolig at det finnes oppegående(?) mennesker som enda ikke har tatt lærdom av alle de land som har forsøkt dette før - og knekt ryggen på det hver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...