Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig..hvem i alle dager vil lukte som et digert sommereple eller psykedellis syrin..

Dessuten ødelegger tøymykner strechklær.

Jeg bruker tøymykner (uten parfyme) på sengetøy. Kjæresten min bruker det på håndkler, men jeg foretrekker de som sandpapir ;)

Hvordan blir de ødelagt?

Hm.. jeg tror ikke jeg har lagt merke til det med mine klær. Men klærne blir raskere slapsete i fasongen og må vaskes på nytt. Blir nesten for myke... var det det du mente kanskje?

Gjest papirtiger
Skrevet

Hm, nå ble jeg litt forvirra. Papirtiger sier tøymykner ødelegger klæra og du sier de mister stretchen hvis jeg ikke bruker tøymykner. Det var ingenting logisk i det...?!

Klesprodusenter anbefaler ikke bruk av tøymykner. Det ødelegger strikkene.

Strechjeans tåler i hvert fall ikke tøymykner.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvordan blir de ødelagt?

Hm.. jeg tror ikke jeg har lagt merke til det med mine klær. Men klærne blir raskere slapsete i fasongen og må vaskes på nytt. Blir nesten for myke... var det det du mente kanskje?

Ja..tøymykner ødelegger de små strikkene som er i strechklær.

Skrevet

Ja..tøymykner ødelegger de små strikkene som er i strechklær.

Men de kommer jo ut i fin fasong etter en vask. Og det er ikke alle klær det skjer med. Noen holder fasongen helt supert også med tøymykner. Bruker ikke tøymykner på bukser, det har jeg lært.

Og jeg bruker kun de uten lukt.

Gjest papirtiger
Skrevet

Men de kommer jo ut i fin fasong etter en vask. Og det er ikke alle klær det skjer med. Noen holder fasongen helt supert også med tøymykner. Bruker ikke tøymykner på bukser, det har jeg lært.

Og jeg bruker kun de uten lukt.

Hvis tøymykner ødelegger noen strechplagg, så tviler jeg på at det er bra for andre strechplagg (selv om effekten ikke kommer med en gang).

Skrevet

Hm, nå ble jeg litt forvirra. Papirtiger sier tøymykner ødelegger klæra og du sier de mister stretchen hvis jeg ikke bruker tøymykner. Det var ingenting logisk i det...?!

Litt googling forteller meg at elastiske plagg med lycra ikke tåler skyllemiddel, og litt tankegang forteller meg at de elastiske plaggene jeg har ikke er stretch, men strikkede plagg i kunstfiber.

Så der er nok forklaringen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...