Gå til innhold

Hva skal dere bruke lørdagen til?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Endelig har jeg en lørdag nesten helt uten planer. Det er så deilig.

Mannen min skal bruke helga til å ordne forskjellige ting med seilbåten. Mellomstemann skal til en kamerat som har flyttet, men som er her annehver helg hos faren sin.

Eldstejenta vil heller være sammen med venner enn meg.

Så da blir det bare meg og minstemor, og derfor skal vi to møte en venninne i morgen for å gå på kafe sånn utpå dagen når vi står opp. Ellers er hele helgen helt blank. Det er SÅ DEILIG, for vanligvis har det vært ett eller annet hver helg.

Men kjenner jeg meg rett, så blir jeg vel litt rastløs av å ikke ha noe å gjøre, så kanskje begynner jeg å rydde litt i skuffer og skap. Litt julerydding rett og slett. Vi får se. Hva med dere?

Skrevet

Vi har indian summer, så her har vi planer om å sykle rundt, gjøre litt ærender, spise is, titte på folk og kose oss.

Skrevet

Går på jobb nå og kommer ikke hjem fra den før i kveld.

Det er min lørdag...

Skrevet

Svært lite planer her også :)

Ungene er hos pappan sin så vi er alene.

I løpet av dagen skal jeg få handla inn mat til helga, og halvdelen skal avgårde en tur og hente noen arvemøbler. vet ikke om jeg blir med.

I morgen skal vi ut og se på en hytte som kanskje skal kjøpes, og så kommer barna hjem på efta.

Da blir det vel bare å slappe av oss kose oss litt og samle krefter til en ny uke :)

Deilig med fre og ro i helga, og lørdag har alltid vært min favorittdag.

:)

Gjest Snart helt alene...
Skrevet

Jeg skulle egentlig på et møte i jobbsammenheng hele lørdagen, men siden pappa'n i huset ble syk i natt er jeg hjemme. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, egentlig.

Sannsynligvis skal jeg tenke over livet mitt, prøve å finne en løsning. Min ektemann avslørte i går kveld at han har tatt opp igjen kontakten med gamlekjæresten, så her går det mot skilsmisse. Det krever jo litt planlegging, ja.

Skrevet

Jeg skulle egentlig på et møte i jobbsammenheng hele lørdagen, men siden pappa'n i huset ble syk i natt er jeg hjemme. Så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, egentlig.

Sannsynligvis skal jeg tenke over livet mitt, prøve å finne en løsning. Min ektemann avslørte i går kveld at han har tatt opp igjen kontakten med gamlekjæresten, så her går det mot skilsmisse. Det krever jo litt planlegging, ja.

Ikke for at jeg har noe med det, men greier han ikke å håndtere sine egne barn selv om han er syk? Det må både du og jeg, vil jeg tro...

Kanskje du må stelle ham også, stakkars mannen? Kone som steller og ny kjæreste... ja, noen har det.

Uff, jeg ble litt provosert på dine vegne.

Stell deg selv mest av alt, du. Og så må du ha lykke til i en vanskelig tid.

Skrevet

vi passer tanteunge i dag jeg og jentungen. i ettermiddag skal vi på svømming. Hun skal overnatte hos ei venninne i natt, så da skal jeg ha besøk av min kanskje tilkommende kjæreste og vi skal...hehe kose oss veldig:)

Skrevet

Jeg inntar frokosten ved laptopen. Varmt, økologisk brød fra Godt Brød. Fast hver lørdag.

Gubben har dratt for å hjælpe en kompis med flytting. Unga og jeg skal rydde litt i huset, støvsuge og vaske.

Og kl 18.00 kommer en haug med naboer over på pølsefest for å sammen følge med på innspurten i tippeligaen. Dersom Enga vinner, skjer det vel et eller annet i kveld. :)

Gjest Snart helt alene...
Skrevet

Ikke for at jeg har noe med det, men greier han ikke å håndtere sine egne barn selv om han er syk? Det må både du og jeg, vil jeg tro...

Kanskje du må stelle ham også, stakkars mannen? Kone som steller og ny kjæreste... ja, noen har det.

Uff, jeg ble litt provosert på dine vegne.

Stell deg selv mest av alt, du. Og så må du ha lykke til i en vanskelig tid.

Når han besvimer er det litt vanskelig å ta godt vare på en 3-åring og en 4-åring. Men en sånn ordinær sjuke hadde han fint taklet. Han er egentlig helt ekstraordinær, så det var kanskje derfor jeg begynte å stole på han?

Skrevet

Nå tenker jeg at jeg snart skal vekke gubbingsen sånn at vi kan rusle på butikken. Må kjøpe hårskum før jeg kan dusje, for jeg har klippet håret. ;)

Så tenkre jeg tuppa sovner på butikkturen, sånn at jeg kan dusje når vi kommer hjem. Så bittelitt rydding, og når hun våkner tror jeg jammen hun må ha et bad, for vi skal i bursdag i ettermiddag. Det blir sikkert kjempekoselig!

Etter hun er lagt i kveld skal jeg på besøk til ei venninne, så skal vi skravle lenge og vel til potetgull, cola og øl. ;)

Skrevet

Mannen jobber i hele dag, så jeg skal prøve å finne på noe gøy med ungene.

Først skal jeg (nå straks) ta en 2 km lang spasertur i regnværet for å få veslejenta til å sove. Så kan hun sove ute 2-3 timer til hun våkner igjen.

Når hun våkner, tar jeg med hele gjengen til butikken hvor vi handler, kjøper lørdagsgodt og leier en barnefilm. Etterpå spiser vi på et gatekjøkken.

Når vi kommer hjem igjen, setter vi umiddelbart på tvn for å følge med på hvordan det går med Start i dag.

Så ser vi leiefilm, og etter hvert legger ungene seg.

Jeg venter på mannen, og lager moussaka til han kommer hjem.

:-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Nå tenker jeg at jeg snart skal vekke gubbingsen sånn at vi kan rusle på butikken. Må kjøpe hårskum før jeg kan dusje, for jeg har klippet håret. ;)

Så tenkre jeg tuppa sovner på butikkturen, sånn at jeg kan dusje når vi kommer hjem. Så bittelitt rydding, og når hun våkner tror jeg jammen hun må ha et bad, for vi skal i bursdag i ettermiddag. Det blir sikkert kjempekoselig!

Etter hun er lagt i kveld skal jeg på besøk til ei venninne, så skal vi skravle lenge og vel til potetgull, cola og øl. ;)

Gubben sover ennå. Og det får han bare gjøre. Ungene ser på Kaptein Sabeltann. Jeg bruker den tiden til å sette over 1 stk oppvaskmaskin, 1 stk vaskemaskin og 1 stk tørketrommel. Og mens kraftverket sitter og gnir seg i henda over forbruket mitt, sitter jeg og limer bilder inn i album.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

sorry- feillinket. jaja. god lørdag da.

Skrevet

Jeg har vasket litt klær, sett på litt morgentv med jentene, satt en brøddeig, satt på oppvaskmaskinen, men skjønte fort at den har gått til helvete.. Jippi! Så da vet jeg hva jeg skal bruke de ekstra kronene jeg tjente denne måneden på, så jeg har også tatt en rimelig stor oppvask. Om litt tar meg og jentene oss en gåtur i det deilige regnværet og resten av dagen skal vi lese bøker, puzzle og leke med togbane har de bestemt. Så dette blir en koselig dag ser det ut til.

Skrevet

Snart ut å handle mat og noe godt til helgen. Må også ha en bukett avskårne blomster, pynte litt i disse gråværsdager.

Har dagen helt for meg selv så etter handling skal jeg nyte den med avslapning i sofakroken min med aviser og strikketøyet, blir mormor i januar..!

Ikveld blir det reker og hvitvin med mann og datter, ha en hyggelig lørdagskveld hvor vi håper Vålerenga tar gull ikveld og skal ellers se på Klassefesten.

Gjest Shira12
Skrevet

Har ingen planer i det hele, og det er deiligt! :-)

Men hunden har magesjau, så jeg er redd lørdagen går med til og vaske *urk*

Så tenkte jeg at jeg skulle lage noe god mat til meg og guttungen i kveld, vi er alene for pappaen er på hjortejakt.

Og kanskje rydde litt..... Det sa jeg i går også, menmen.

Og når guttungen er lagt, vanker det vel ett glass rødvin på meg, og litt doling ;-)

Skrevet

Jeg skal ligge rett ut og drikke mye vann, angre, og ta igjen alt det tapte på tv-fronten de to siste kveldene.. =p

Venninnene mine har arrangert fester i hytt og pine i det siste for å døyve kjærlighetssorgen. Hvilket hjelper lite, når jeg tar eksen min med meg hjem og bruker natten på alt annet enn å sove.. *sukk*

Skrevet

Jeg jobber, ugh. 1 time og tre kvarter igjen!

Så skal jeg haste hjem, rydde litt og lage ovnsbakte seifileter med diverse nam før ei venninne kommer innom for "dinner and a movie" siden samboerne våre er på seminar :)

Gjest Hanneline
Skrevet

Jeg jobber, ugh. 1 time og tre kvarter igjen!

Så skal jeg haste hjem, rydde litt og lage ovnsbakte seifileter med diverse nam før ei venninne kommer innom for "dinner and a movie" siden samboerne våre er på seminar :)

Arbeide med en oppgave som skal være på plass til mandag og så rett på jobb halv fem, både lørdag og søndag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...