Gå til innhold

Sitter å grubler i de sene nattetimer.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi har snakket litt i kveld om å flytte innen et par år. Helst før minstemor begynner på skolen.

Vi ønsker oss noe mindre, lettstelt og moderne. Kanskje et rekkehus eller en leilighet på bakkenivå, med en liten grønn hageflekk. Det må være et litt ungt miljø, hvor det bor småbarn og større barn.

Vi har det bra her. Men huset er stort, og det er så mange unyttige krinkelkroker og rom.

Jeg er lei av plenklipping , luking og råtne epler.

Hvor i Oslo kan vi finne et trivelig sted, hvor det er litt uformelt og naboene roper hverandre inn på en kopp kaffe?

Skrevet

Er det litt sånn at det er litt mer uformelt på østkanten eller vestkanten?

Jeg synes det er fint på Grefsen jeg. Der kunne jeg bodd hvis jeg skulle flytte litt mer landlig. Eller et gammelt hus på Rodeløkka hvis jeg hadde hatt masse penger.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes det er fint på Grefsen jeg. Der kunne jeg bodd hvis jeg skulle flytte litt mer landlig. Eller et gammelt hus på Rodeløkka hvis jeg hadde hatt masse penger.

Jeg vet ikke.De nærmeste naboene her er eldre enn oss.

Vi hadde en del kontakt med andre i strøket da ungene gikk i korps. Vi hadde noen morsomme fester, men det ble bare borte liksom da ungene sluttet i korpset.

Det er jo landlig og fint her.Båtplass og sjøen rett i nærheten.

Men vi føler behov for forandring. Spesielt huset går meg på nervene innimellom.

Det er for stort, og det samler seg opp ting i kjeller og loft. Jeg blir helt sprø av det. Jeg rydder og kaster og det fylles opp igjen.

Neste gang skal jeg ha en minimalistisk stil, med bare en kniv og gaffel til hver omtrent.

Gjest svaksterk
Skrevet

Her på vinderen trives jeg veldig godt. De store husene bor det flere familier i, så det blir jo samme konseptet som rekkehus mht det sosiale. Vi er 6 leiligheter i en gammel stor sveitservilla, og det er sosialt og koselig, vi drikker kaffe sammen, snakker i gangen, griller ute i felleshagen om sommeren. Naboene passer katten min, og jeg passer hunden deres:) Er koselig her!

Skrevet

Hehe, er Grefsen litt landlig? Det kan bare ei BYjente si :)

Og jeg tror deg hvis du sier det er grisedyrt på Rodeløkka. Gammel sjarme koster i byen.

Det er forresten sant som utlendingene sier om Oslo-folk, at når de (Oslo-beboerne) skryter av byen og skal peke på det beste ved den, trekker de fram marka/naturen rundt, parkene og det eldste.

Skrevet

Her på vinderen trives jeg veldig godt. De store husene bor det flere familier i, så det blir jo samme konseptet som rekkehus mht det sosiale. Vi er 6 leiligheter i en gammel stor sveitservilla, og det er sosialt og koselig, vi drikker kaffe sammen, snakker i gangen, griller ute i felleshagen om sommeren. Naboene passer katten min, og jeg passer hunden deres:) Er koselig her!

Har du funnet igjen katten din?

Skrevet

Jeg har alt du nevner her jeg bor, utenom at huset ikke er tipp topp moderne. Det blei bygget tidlig på 50-tallet, og har altfor små rom. Men vi trives utrolig godt her alikevel. :)

Skrevet

hmm.. jeg bor vel temmelig likt det du beskriver, men det er 10-15 min utenfor Oslogrensa da:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes også det er fint på Grefsen. Det første stedet jeg flyttet til da jeg kom til Oslo var Grefsen. Like over Storkrysset. Det heter vel Grefsen der?

Men er det ikke mest villaer der?

Ser for oss et rekkehusmiljø vi nå.

Problemet er bare at ungene ikke vil flytte.

Gjest svaksterk
Skrevet

Har du funnet igjen katten din?

Nei.. den er fortsatt borte etter en uke og to dager nå...

Jeg tror nok ikke den kommer igjen, det er rev og biler her.

Muligens har reven tatt den, fordi jeg finner ingen katteskinn ved veien.

Jeg håper jo den dukker opp da. Selv om det blir mindre og mindre sannsynlig.

Hun har ihvertfall hatt det godt så lenge hun levde.

Skrevet

Nei.. den er fortsatt borte etter en uke og to dager nå...

Jeg tror nok ikke den kommer igjen, det er rev og biler her.

Muligens har reven tatt den, fordi jeg finner ingen katteskinn ved veien.

Jeg håper jo den dukker opp da. Selv om det blir mindre og mindre sannsynlig.

Hun har ihvertfall hatt det godt så lenge hun levde.

Huff, så trist. Det er nesten verre at de bare forsvinner enn at de dør, for man vet jo ikke hva som har skjedd, så går man der og lurer. Håper den kommer tilbake en dag. *krysser fingrene*

Gjest svaksterk
Skrevet

Huff, så trist. Det er nesten verre at de bare forsvinner enn at de dør, for man vet jo ikke hva som har skjedd, så går man der og lurer. Håper den kommer tilbake en dag. *krysser fingrene*

Ja, det er igrunn det.

Men jeg håper jo, at hun skal komme tuslende da.. Jeg får gi det noen mnd :-)

Er litt rart uten katt her da, ingen på fanget eller på arma mi om natta liksom.

Hun hadde det fritt og godt da, hele livet sitt, og det er jo bra.

Skrevet

Ja, det er igrunn det.

Men jeg håper jo, at hun skal komme tuslende da.. Jeg får gi det noen mnd :-)

Er litt rart uten katt her da, ingen på fanget eller på arma mi om natta liksom.

Hun hadde det fritt og godt da, hele livet sitt, og det er jo bra.

Ja, skjønner hva du mener. Fint at du tenker at hun har hatt det bra hos deg! :)

Mistet jo katten min selv nylig, nå har jeg to (!) nye. Hehe. :)

Skrevet

Hehe, er Grefsen litt landlig? Det kan bare ei BYjente si :)

Og jeg tror deg hvis du sier det er grisedyrt på Rodeløkka. Gammel sjarme koster i byen.

Det er forresten sant som utlendingene sier om Oslo-folk, at når de (Oslo-beboerne) skryter av byen og skal peke på det beste ved den, trekker de fram marka/naturen rundt, parkene og det eldste.

Klart Grefsen er landlig. Eneboligbebyggelsen ligger jo omtrent i skauen jo :o) Jeg snakker om oppi kollen da, ikke nede ved Ringveien, Disen og Kjelsås.

Ellers så er jeg enig med utlendingene. De gamle delene av Oslo er fine, marka er fin, drabantbyene har jeg ingen ting til overs for.

Skrevet

Jeg synes også det er fint på Grefsen. Det første stedet jeg flyttet til da jeg kom til Oslo var Grefsen. Like over Storkrysset. Det heter vel Grefsen der?

Men er det ikke mest villaer der?

Ser for oss et rekkehusmiljø vi nå.

Problemet er bare at ungene ikke vil flytte.

Hihi, det er ikke det jeg kaller Grefsen da. Tror det er bygd endel nytt nesten oppe på Trollvannet. Men det er som sagt en stund siden jeg har vært der da.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

hmm.. jeg bor vel temmelig likt det du beskriver, men det er 10-15 min utenfor Oslogrensa da:)

Men jeg lurer jo på hvor det kan være, vet du;)

Jeg skjønner det om du ikke vil si det.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hvis jeg skulle ha flyttet tilbake til Oslo igjen, ville jeg ha valgt Høyenhall/Manglerud. Synes det er et veldig koselig sted. Mange fine rekkehus er det også der.

Skrevet

Men jeg lurer jo på hvor det kan være, vet du;)

Jeg skjønner det om du ikke vil si det.

Alt i orden.. bor på Skedsmokorset:) Skal du ha nærmere enn det kan du maile meg:)

Gjest hilsen en fra skedsmokorset - vardåsen
Skrevet

Alt i orden.. bor på Skedsmokorset:) Skal du ha nærmere enn det kan du maile meg:)

Enig, der er det veldig fint å bo.

Skrevet

Klart Grefsen er landlig. Eneboligbebyggelsen ligger jo omtrent i skauen jo :o) Jeg snakker om oppi kollen da, ikke nede ved Ringveien, Disen og Kjelsås.

Ellers så er jeg enig med utlendingene. De gamle delene av Oslo er fine, marka er fin, drabantbyene har jeg ingen ting til overs for.

Jeg bodde på Grefsen i tidlige barneår, men husker ikke annet enn ansiktet på vertinnen.

Oslo har veldig mye bra å by på av flotte boområder. Synd at det koster så enormt.

Tror faktisk aldri jeg har vært i drabantbyene mens jeg har bodd i Oslo. Hm... er det rart eller vanlig? :-)

Grünerløkka var bra da jeg bodde der, men jeg har opplevd det som betydelig mer rølpete ved senere besøksanledninger. Det kan selvsagt skyldes at jeg i mellomtiden har blitt tilvent atskillig roligere forhold, men likevel...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...