Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg får luftsmerter (tror jeg det er) som går fra magen og opp til halsen. Det virker som luft, for smerten liksom

beveger seg. Det kommer etter at jeg har spist, f.eks. pinnekjøtt, blåbær, nektariner, Curamed halstabletter (disse

matvarene er jeg helt sikker på) og en del annen mat. Idoform pleier å hjelpe dersom jeg for eksempel spiser det før

pinnekjøtt.

Det gjør veldig vondt, det er noe langt mer enn ubehag. Smerten går av og til opp i tennene, og det er umulig å få

gjort noe når denne smerten kommer over meg.

Det pleier å gå over i løpet av natten, men det er ikke så lett å sovne....

Har du noen formening om hva dette kan være, og vet du om noen alternativ behandling som kan fjerne smerten etter den har begynt?

Jeg unngår selvsagt mat som jeg vet jeg får denne reaksjonen på. (Har funnet ut at jeg kan spise 4-5 blåbær uten at

det gjør noe, men aldri mer).

Det er mange år siden det startet, men det kommer mye hyppigere nå enn tidligere. Jeg er nå 53. Jeg har også mye

mindre plager med dette når jeg holder meg slank enn de gangene jeg har vært litt rundere.

Håper du kan fortelle meg hva dette er og om det kan gjøres noe med det!

Jeg har tidliger spurt på forum på allmenn medisin, og fikk der som svar at det sannsynligvis var gastritt, men det stemmer ikke med symptomene.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20410-smerter-i-magebryst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære ravto.

Dette skyldes sannsynligvis en reaksjon fra magesekk evetuelt tolvfingertarmen på maten du spiser og kan indikere en matvare-intoleranse. Slike reaksjoner kan komme fra øvre del av førdøyelsessystemet og gi slike plager som du beskriver. De kan også komme fra nedre del av tarmsystemet i form av diare og romling. Du bør jo selvfølgelig unngå alle matvarer som du vet at du ikke tåler og når du får disse smertene vil jeg anbefale inntak av rikelig med vann og kamillete (1-2 ts kamille trekkes i 10 min med 2 dl vann) hver time. Kamille har en dokumentert beroligende effekt på irritert og smertefull mage- og tarmslimhinne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20410-smerter-i-magebryst/#findComment-88788
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...