Gå til innhold

Vanskelig jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest ine sofie
Skrevet

Er det bare jeg som ikke klarer å sitte og skravle ivei på jobbintervju?

Jeg har nå vært på jobbintervju for første gang. På mange av spørsmålene ante jeg ikke hva jeg skulle svare. Tror nok det var et standard jobbintervju, men jeg synes det var skikkelig vanskelig. Jeg opplevde det som veldig ubehagelig også, å snakke om mine positive og negative egenskaper og erfaringer til folk som jeg ikke kjenner. Tror neppe jeg får den jobben.

Jaja, forhåpentligvis går det bedre neste gang.

Skrevet

De aller fleste som ikke har vært mange ganger på jobbintervjue blir svar skyldig.

Særlig på spørsmålet om hva dine negative sider er.

De positive kan vi gjerne skrive side opp og side ned, men det negative er vanskelig å komme på.

Det er viktig å være klar over hva man ønsker å si, særlig på slike spørsmål, så man ikke plumper ut med noe som man absolutt ikke burde si.

Det som krevs er forberedelser, forberedelser og atter forberedelser.

Ha gjerne med deg notater til møte.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har vært på mange intervjuer, men er like nærvøs hver gang. Det hjelper å forberede seg litt på forhånd. Noen intervjuere har masse spørsmål, mens andre ber deg omtrent holde foredrag om deg selv. Jeg synes det første er lettest. Du _må_ ikke svare på alt, det er lov å si at dette må du tenke litt på. Dette går sikkert bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...