Gå til innhold

Kan man være dritings og likevel ikke miste noen heminger?

Anbefalte innlegg

Gjest dagen derpå
Skrevet

jeg var på en fest i går hvor jeg fikk i meg for mye vin noe som jeg merket spesielt godt da jeg ikke hadde spist noe særlig den dagen. Etter veldig kort tid begynte gulvet å svaie rundtmeg. jeg så dobbelt og klarte ikke å gå ned trappa

men jeg var helt bevisst på det som skjedde, og husker alt jeg sa. Tror heller ikke at jeg sa eller gjorde noe som jeg eller ikke ville sagt eller gjort

Men jeg spydde noe voldsomt på veien hjem

Er et sånn at hvis man får i seg tilstrekkelig med alkohol så begynner man å miste hemningene sine? Eller kan man være full og likevel huske alt som skjer og ikke si eller gjøre noe dumt?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg kan drikke små mengder og likvel ha prob. med å huske hva som skjedde kvelden før.

Det går litt i perioder, men det er sjeldnet jeg husker alt.

Så jeg tenker som så; "Det jeg ikke husker, det har ikke skjedd!" ;)

Skrevet

Det er veldig individuellt hvordan man reagerer, fysisk og psykisk, på høyt alkoholinntak.

Personlig drikker jeg meg aldri "dritings" - det hører ungdomsårene til. Men selv når jeg blir relativt beruset, så mister jeg aldri absolutt alle hemninger. Glemme hva som har skjedd og hva man har gjort har jeg aldri gjort, uansett beruselsesnivå. Og jeg mistenker at mange av de som sier de ikke husker ting juger, fordi det er en "akseptert" ansvarsfraskrivelse.

"........................................."

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det er veldig individuellt hvordan man reagerer, fysisk og psykisk, på høyt alkoholinntak.

Personlig drikker jeg meg aldri "dritings" - det hører ungdomsårene til. Men selv når jeg blir relativt beruset, så mister jeg aldri absolutt alle hemninger. Glemme hva som har skjedd og hva man har gjort har jeg aldri gjort, uansett beruselsesnivå. Og jeg mistenker at mange av de som sier de ikke husker ting juger, fordi det er en "akseptert" ansvarsfraskrivelse.

"Og jeg mistenker at mange av de som sier de ikke husker ting juger, fordi det er en "akseptert" ansvarsfraskrivelse"

Jeg har i hvert fall opplevd at detaljer av det jeg har lira ut av meg har vært totalt borte:)

Skrevet

Bare for at du ikke har det sånn, trenger det ikke bety at andre som har det sånn lyver, vettu. Jeg glemmer som regel alltid noe når jeg har drukket, selv om jeg ikke ar kanon. F.eks en eller annen jeg har prata med e.l. som er helt forsvunnet. Det er som regel ikke noe jeg har driti megut på, det som jeg glemmer, så jeg se rikke sammenhengen med ansvarsfraskrivelse.

Skrevet

Bare for at du ikke har det sånn, trenger det ikke bety at andre som har det sånn lyver, vettu. Jeg glemmer som regel alltid noe når jeg har drukket, selv om jeg ikke ar kanon. F.eks en eller annen jeg har prata med e.l. som er helt forsvunnet. Det er som regel ikke noe jeg har driti megut på, det som jeg glemmer, så jeg se rikke sammenhengen med ansvarsfraskrivelse.

Nå har jeg heller ikke sagt at alle lyver - men at det er en unnskyldning som ofte brukes for å "slippe unna" er jeg helt overbevist om.

Og legg merke til at jeg sier "ikke huske noe" - at enkelte detaljer forsvinner, og at noe blir litt "blurry" er noe annet.

"............................................"

Skrevet

"Og jeg mistenker at mange av de som sier de ikke husker ting juger, fordi det er en "akseptert" ansvarsfraskrivelse"

Jeg har i hvert fall opplevd at detaljer av det jeg har lira ut av meg har vært totalt borte:)

Detaljer, ja - og nøyaktig hva man sa, snakket om etc. Men det er jo noe helt annet enn blackout - å ikke huske _noe_.

"..........................................."

Skrevet

De er høyst individuelt. Og man lærer. Beste råd er å drikke langsomt og/eller tynt.

Noen blir fullstendig på trynet mens andre er like fine under eller like forhold. Men alder og erfaring er viktig.

Jeg har en ventil som automatisk sier stopp når det er nok, så sant farten på fluidumet holdes på et rimelig lavt nivå.

Skrevet

Detaljer, ja - og nøyaktig hva man sa, snakket om etc. Men det er jo noe helt annet enn blackout - å ikke huske _noe_.

"..........................................."

Jeg snakker ikke om "nøyaktig hva man sa", men jeg kan f.eks glemme at jeg har gått ut fra utestedet en halvtime, møtt noen, snakket med de, og gått inn igjen. Får fortalt hele episoden dagen etter, og husker ikke noe av det.

Skrevet

Jeg snakker ikke om "nøyaktig hva man sa", men jeg kan f.eks glemme at jeg har gått ut fra utestedet en halvtime, møtt noen, snakket med de, og gått inn igjen. Får fortalt hele episoden dagen etter, og husker ikke noe av det.

Hadde jeg hatt slike blackouter så hadde jeg definitivt sluttet å drikke.

"............................................"

Skrevet

Selv har jeg aldri drukket så mye at jeg ikke har husket alt dagen derpå. Men jeg vet at andre kan ha det sånn.

Jeg husker blant annet fra ungdomstiden at en venninne hadde lett for å glemme mye etter festing. Og hun brukte det absolutt ikke som unnskyldning.

Hun var rimelig fortvilet noen ganger, siden noen hadde det moro med å innbille henne at hun hadde gjort utrolig tåpelige ting, helt til vi andre forbarmet oss og fortalte henne sannheten...

Det skulle ikke alltid så veldig mye alkohol til før det slo til heller.

Skrevet

Jeg kan drikke små mengder og likvel ha prob. med å huske hva som skjedde kvelden før.

Det går litt i perioder, men det er sjeldnet jeg husker alt.

Så jeg tenker som så; "Det jeg ikke husker, det har ikke skjedd!" ;)

Akkurat som meg, hehe. ;-D

Skrevet

Selv har jeg aldri drukket så mye at jeg ikke har husket alt dagen derpå. Men jeg vet at andre kan ha det sånn.

Jeg husker blant annet fra ungdomstiden at en venninne hadde lett for å glemme mye etter festing. Og hun brukte det absolutt ikke som unnskyldning.

Hun var rimelig fortvilet noen ganger, siden noen hadde det moro med å innbille henne at hun hadde gjort utrolig tåpelige ting, helt til vi andre forbarmet oss og fortalte henne sannheten...

Det skulle ikke alltid så veldig mye alkohol til før det slo til heller.

Akkurat sånn det er med meg også. Har ikke noen sammneheng med mengden eller hva det er man glemmer.

Skrevet

Akkurat sånn det er med meg også. Har ikke noen sammneheng med mengden eller hva det er man glemmer.

Jeg er glad jeg ikke har det sånn, det må være ekstra kjedelig når det slår til også etter små alkoholmengder.

Man vil jo gjerne kunne nyte litt god vin, f.eks, uten å måtte være redd for å miste oversikten/kontrollen...

Skrevet

Det høres ut som om dere blondiner kan trenge en brunette til å bli med dere på festene og fortelle dere hva dere opplevde etterpå ;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hi hi

Det er det genialt at vi fester sammen, for da kan du huske litt og jeg litt, og til sammen så husker vi alt ;)

Skrevet

Jeg er glad jeg ikke har det sånn, det må være ekstra kjedelig når det slår til også etter små alkoholmengder.

Man vil jo gjerne kunne nyte litt god vin, f.eks, uten å måtte være redd for å miste oversikten/kontrollen...

Joa, men jeg føler det egentlig ikke på den måten. Jeg har jo et helhetlig bilde av hvor mye jeg hadde drukket og hvordan jeg oppførte meg den kvelden, så kontroll har jeg på en måte likevel. Og de tinga som forsvinner er som regel ubetydelige.

Det skremte meg i starten når jeg nettopp hadde begynt å drikke. Nå har jeg bare vent meg til at venninner kan komme med ting som jeg har "mista" =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Joa, men jeg føler det egentlig ikke på den måten. Jeg har jo et helhetlig bilde av hvor mye jeg hadde drukket og hvordan jeg oppførte meg den kvelden, så kontroll har jeg på en måte likevel. Og de tinga som forsvinner er som regel ubetydelige.

Det skremte meg i starten når jeg nettopp hadde begynt å drikke. Nå har jeg bare vent meg til at venninner kan komme med ting som jeg har "mista" =)

Du høres ut som meg ;)

Jeg har som regel med meg en støttekontakt når jeg drikker :P

Skrevet

Selvfølgelig!

Det er nettopp derfor man ikke kan skylde på fylla når man er utro!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...