Gå til innhold

Sær eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, ja det kan jeg godt forstå. Kan jeg spørre hva som skjedde?

For tidlig fødte, 700 og 750 gr.

Gutten døde etter ti dager av hjertestans og jenungen ble koblet fra fem dager senere (i våre fang) etter voldsom hjerneblødning.

Det er sårt å oppleve at verden raser videre når en selv er i en så voldsom sorg.

En ønsker ikke å bli forstyrret i sorgen på en måte.

Skrevet

For tidlig fødte, 700 og 750 gr.

Gutten døde etter ti dager av hjertestans og jenungen ble koblet fra fem dager senere (i våre fang) etter voldsom hjerneblødning.

Det er sårt å oppleve at verden raser videre når en selv er i en så voldsom sorg.

En ønsker ikke å bli forstyrret i sorgen på en måte.

Nei, jeg skjønner. Så trist =(

Skrevet

Nei, jeg skjønner. Så trist =(

Kanskje derfor jeg har så medfølelse med andre...og er litt "hårsår" selvom det egentlig ikke har noe med meg å gjøre :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ts. Når de står der og pælmer stein i hodet på deg, så må det da være lov å si au synes jeg.

Neida - den rulla nok ned fra den oppspadde haugen.

Hadde de pælma stein hadde jeg kvittert med spaden.

(voldelig jeg:)

Skrevet

Er svært vanlig å omtale byene heromkring på den måten :)

Men vi hører jo ikke nyhetene sier "Særp"...de sier vel "Sarpsborg"...

Eller...

Jeg synes nå fremdeles det bør stå ordentlige bynavn jeg da, og ikke sleng.

:)

Jeg ser at jeg har misforstått litt, jeg kan ta et eksempel på hva jeg mente. "En Hallingdøl ble i helgen funnet død" Istedet for "En mann fra Hallingdal ble i helgen funnet død". Det var på denne måten jeg ikke så problemet.

Nå er heller ikke jeg fra Hallingdal, men det passet godt som eksempel.

Skrevet

Jeg ser at jeg har misforstått litt, jeg kan ta et eksempel på hva jeg mente. "En Hallingdøl ble i helgen funnet død" Istedet for "En mann fra Hallingdal ble i helgen funnet død". Det var på denne måten jeg ikke så problemet.

Nå er heller ikke jeg fra Hallingdal, men det passet godt som eksempel.

Nå...kremt...er jeg...kremt...blond...så

Mener du det er greit å si en Hallingdøl drept, eller synes du en mann fra Hallingdal?

Eller "en trønder drept" - "en mann fra Trondheim drept"

Høres sleivete ut med "trønder" eller...?

Bør stå en mann fra Trondheim

Skrevet

Nå...kremt...er jeg...kremt...blond...så

Mener du det er greit å si en Hallingdøl drept, eller synes du en mann fra Hallingdal?

Eller "en trønder drept" - "en mann fra Trondheim drept"

Høres sleivete ut med "trønder" eller...?

Bør stå en mann fra Trondheim

Jeg er ganske sær på sånne ting egentlig, men ikke på dette. Jeg skjønner nå at jeg bare surrer og ber deg vennligst se bort fra siste innlegg. :)

Jeg ser ikke problemet, men det er selvsagt mer korrekt og også respektfullt sånn du sier.

Skrevet

Jeg er ganske sær på sånne ting egentlig, men ikke på dette. Jeg skjønner nå at jeg bare surrer og ber deg vennligst se bort fra siste innlegg. :)

Jeg ser ikke problemet, men det er selvsagt mer korrekt og også respektfullt sånn du sier.

Okey *ler*

Da er vi enige ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...