Gå til innhold

gutter og kommentarer...

Anbefalte innlegg

Gjest jente med mage :)
Skrevet

Var på sydentur med to gutter og ei annen jente. Disse guttene er jeg god venn med og jeg kjenner dem godt nok til å vite at de ikke vil andre vondt, sier ikke ting for å såre osv...

Siden det var en sydentur, var det jo naturlig at vi jenter gikk i bikini, noe jeg egentlig gruet meg litt til pga. liker ikke magen min(den er konstant oppblåst, og jeg har røde strekkmerker etter valkene jeg får nårjeg sitter...) ellers er jeg slank. Disse valkene måtte jo selvfølgelig guttene kommentere, på sin egen "morsomme" måte...

Hørte han ene si til han andre "se på valkene hennes" da vi satt på stranda, men jeg overhørte dem. Men de ga seg ikke, sa det etetrhvert direkte til meg, ikke på en spydig måte, men på en litt humoristisk måte..tullet og tøyset litt om det. Greit at de reagerte på at jeg hadde slike valker, for når jeg f.eks ligger elelr står og holder inn magen ser det ikke ut som en "valkemage" :) - men jeg blir så "klumpete" når jeg sitter.

Jeg sa ikke noe til dem, gadd ikke vise at jeg faktisk tok meg litt nær av det, og de kan jo ikke vite noe om at dette faktisk er noe som plager meg og som jeg lenge har hatt litt dårlig selvbilde for, men er det nødvendig for gutter å spøke med alt..... med det kroppsfikseringspreset vi har idag skulle man jo tro at de visste bedre enn å spøke med kroppen til en jente på den måten...

Jeg vet de ikke sa det for å være slemme, hadde de synes det så fælt ut hadde de vel kanskje ikke nevnt det, etterhvert begynnte de å si at valkene var myke, at de likte dem osv...:) men det at de reagerte på at jeg hadde dem , og at de måtte gjøre narr av det, var nok til at jeg følte meg enda ett hakk "styggere"...

Mulig jeg overreagerer, men jeg er som de fleste kvinner litt sårbar i forhold til dette med kropp, og vil oppfordre gutter der ute til å heller si positive ting og gi komplimenter, og ikke gjøre narr av og henge dere opp i de "svake" sidene våre... vi kan ikke hindre dere i å også legge merke til de mindre fine delene av kroppen vår, men det kommer ingenting godt ut av å gjøre oss oppmerksom på at dere har lagt merke til dem....:)

dette innlegget ble litt lengre enn jeg hadde tenkt, men synes bare det er så dumt at en enkel kommentar e.l skal kunne gjøre oss enda mer ukomfortable med ting som å f.eks sprade rundt i bikini om sommeren....:)

Gjest jente med mage..
Skrevet

ble litt mye skrivefeil, gikk litt fort, vet det er irriterende med slike feil, men så lenge dere skjønner hva det står så..:)

Gjest Aimabel
Skrevet

Det var skikkelig ubetenksomt å si. Noen ganger sier de dumme ting selv om de ikke mener noe vondt med det. Og jeg tror aldri de ville sagt det dersom de faktisk mente at du er stor.Derfor må du prøve å ikke ta deg nær av det :-)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og jeg syns at de guttene oppførte seg skikkelig umodent og barnslig. Hvor gamle var de egentlig?

Faktisk tror jeg du ville gjort lurt i om du hadde sagt fra til dem at det var sårende kommentarer. For det første har de godt av å lære at slikt sårer, for det andre er det ikke bra for deg selv (eller noen) å bite sinne i deg slik. Si heller fra!

Vennlig hilsen

Skrevet

For mange år siden var det en kamerat som stadig kalte meg "tjukka" for å være morsom. Jeg var ikke tjukk i det hele tatt, men jeg likte ikke at han sa det. Syntes det var ubehagelig!

Først lot jeg som ingenting, men en dag fikk jeg nok og ba ham la være. Han ble overrasket og forundret over at jeg tok meg nær av det - men jeg tror han lærte litt av å få en klar melding om å slutte med det. Kanskje sluttet han med å si slike ting til andre også?

Jeg har tenkt i ettertid at det er lurt å si ifra om slikt på en hyggelig måte. Da slipper vi å gjøre gode miner til slett spill, og vi lærer andre et og annet om sosiale spilleregler.

Skrevet

Det er naturlig at du ble lei deg, men nettopp derfor kunne du godt sagt fra - noe sånt feks:

'Hvorfor sier du sånt? Prøver du å såre meg? I så fall klarte du det.'

Det tenker jeg hadde stoppet kjeften på dem og fått dem til å tenke seg om.

Gjest McCormick
Skrevet

Var det ingenting ved deres kropp du kunne kommentert? Nese, tenner, ører?

Gjest jente med mage.l.
Skrevet

Var det ingenting ved deres kropp du kunne kommentert? Nese, tenner, ører?

hehe, jo faktisk...det ene av guttene har nemlig kommentert nesen min før også, og da ble jeg skikkelig sint og sa "og det sier du med den spissnesen!" hehe....vi var litt yngre da men..da hevnet jeg meg hvertfall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...