Gjest Berliz Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Er det noen som har erfaring med å steke elgstek? Jeg skal lage dette for første gang i morgen, og skjelver litt i buksene... Er det vanskelig? Har laget lammestek mange ganger, og det går jo helt av seg selv. Noen som vet hvor lang tid jeg bør beregne, steika er på 3 kg. Hvor mange grader på ovnen? Noen tips i forhold til vann eller ikke vann i ovnen? Forstekes? Gnis inn med noe? Svært takknemlig for alle svar. Mvh 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Namnam! Kan desverre ikke hjelpe deg, jeg er ikke flink til å lage, men veldig flink til å spise:-) 0 Siter
Gjest i'll google your ass! Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/index.hbs?o=1609 0 Siter
Cumbria Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Anbefaler stekepose - da får du spart på sjyen til bruk i sausen! Jeg regner 1 time pr. kg steik, 200 grader. Gni steika med salt og pepper før du putter den i posen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.