Gå til innhold

Sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er prisen for menn? Hva er prisen for kvinner?

Hvem av oss bør gjøre det?

Er det sikrere med den ene enn den andre?

Er det mer smertefullt for den ene enn den andre?

Utføres det i narkose?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofies mamma

11

• flisa

9

• DarkPink

6

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger
Skrevet

Han burde definitivt gjøre det. Mye mindre inngrep og menn har jo som kjent ikke overgangsalder..

Like greit å bestille time hos legen først som sist... Nb, lang ventetid offentlig..

Skrevet

Kvinner må legges i narkose, mens det gjøres i lokalbedøvelse på menn (tror jeg?)

Hvis mannen min og jeg hadde vurdert sterilisering, ville det blitt han som fikk gjøre det. Mye mindre inngrep på en mann enn på en kvinne. Dessuten er det en viss rettferdighet i det syns jeg - tross alt er det jeg som hittil har stått for prevensjonen i heimen i alle år.

Skrevet

Herregud, nå leste jeg innlegget ditt uten å lese overskriften først, jeg begynte virkelig å lure...

Skrevet

Herregud, nå leste jeg innlegget ditt uten å lese overskriften først, jeg begynte virkelig å lure...

Da blir det litt meningsløst, ja : )

Skrevet

Han burde definitivt gjøre det. Mye mindre inngrep og menn har jo som kjent ikke overgangsalder..

Like greit å bestille time hos legen først som sist... Nb, lang ventetid offentlig..

Det er ikke aktuelt på flere år, bare tenker...

Skrevet

Er som de sier både billigere og enklere for menn.

Personlig synes jeg kvinnen skal gjøre det, da de sannsynligvis ikke har _så_ mange år igjen før de ikke kan få flere uansett. Mannen kan fortsatt ¨få resten av livet om noe skulle skje, og har derfor mye større risiko for å angre.

Skrevet

Personlig synes jeg kvinnen skal gjøre det, da de sannsynligvis ikke har _så_ mange år igjen før de ikke kan få flere uansett. Mannen kan fortsatt ¨få resten av livet om noe skulle skje, og har derfor mye større risiko for å angre.

.han kunne jo bare prøvd å få flere enn meg!! .)

Skrevet

Så kvinnen skal sterilisere seg i tilfelle hun blir forlatt sånn at mannen kan få barn med sin nye unge partner? Eller misforsto jeg deg helt?

Skrevet

Det er en del menn jeg kjenner som har sterilisert seg og disse har fått infeksjoner og vært øm og oppblåst lenge. Dette forteller de til andre mannfolk, som igjen vegrer seg for inngrepet.

Tror det er derfor at kvinnen i huset som regel tar steget ut, fordi hun er lei av mannens syting på at det kan være (i hans øyne) farlig......

Skrevet

Så kvinnen skal sterilisere seg i tilfelle hun blir forlatt sånn at mannen kan få barn med sin nye unge partner? Eller misforsto jeg deg helt?

Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men.

Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til?

Skrevet

Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men.

Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til?

Tja - de døde barna kan vel ikke noe lettere "erstattes" med nye barn - hverken for en far eller en mor?

Gjest Sjvopp sa det!
Skrevet

De klipper bare av ballene på mannen, uten narkose, men fort gjort da ;)

Gjest Sjvopp sa det!
Skrevet

Det er ikke aktuelt på flere år, bare tenker...

Bare idioti å gjøre det før dere er 50 ihvertfall.

Kvinner får da unger til oppi femtiårsalderen nå i tiden.

Og dere kan forandre mening, da blir det dyrt.

Skrevet

Det blir litt breibeint mars et par uker, og kan det kan føles smertestikk i kulda om vinteren.

Noen får infeksjoner og noen får kroniske smerter.

Risiko er det alltid med kururgiske inngrep, og miljøet der nede er ofte varmt og fuktig, det gir gode forhold for vekst av mange ubedte små bassilusker.

Skrevet

Bare idioti å gjøre det før dere er 50 ihvertfall.

Kvinner får da unger til oppi femtiårsalderen nå i tiden.

Og dere kan forandre mening, da blir det dyrt.

Å herrminhatt - jeg er 43 år og mormor - jeg VET at jeg ikke hadde maktet en baby! :)

Skrevet

Å herrminhatt - jeg er 43 år og mormor - jeg VET at jeg ikke hadde maktet en baby! :)

Klart du hadde maktet det. 43 år er ikke krise da ;o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er 39 og kan underskrive på det.

Skrevet

Bestemødre og mødre får da unger om en annen nå for tida(og gjerne samtidig), så jeg sier:hvorfor ikke?!

Skrevet

Klart du hadde maktet det. 43 år er ikke krise da ;o)

Men jeg hadde ikke orket! startet jo for søren da jeg var 20 med unger jeg!:) - gubben var jo 43 da han ble far...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...