flisa Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Bestemødre og mødre får da unger om en annen nå for tida(og gjerne samtidig), så jeg sier:hvorfor ikke?! Fordi jeg er ferdig med unger - den eldste er 22, så kommer ei på 14 og så minstejenta på 9 - og så passer vi barnebarnet på 3 - mer enn titt og ofte - det holder i lange baner -jeg er ikke så barnekjær egentlig heller, egentlig! *s* 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men. Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til? Litt rart å si, synes jeg, men... 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Fordi jeg er ferdig med unger - den eldste er 22, så kommer ei på 14 og så minstejenta på 9 - og så passer vi barnebarnet på 3 - mer enn titt og ofte - det holder i lange baner -jeg er ikke så barnekjær egentlig heller, egentlig! *s* Hvorfor i alle dager har jeg sett for meg deg som en 30-åring i lange tider??? :-) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men. Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til? Oj... 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Skrevet 29. oktober 2005 Jeg er 39 og kan underskrive på det. Har du re-operert? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Har du re-operert? Nei, jeg har aldri sterilisert meg heller. Trenger ikke det. Mannen min kan ikke få flere barn. Vi har 3 og det er nok det. 0 Siter
cecily Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men. Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til? Seriøst?? Hm... du sprudler ikke, for å si det slik. *riste på hodet* 0 Siter
cecily Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Synes det høres så trist ut å sterilisere seg, jeg. Jeg vet at mammaen min gjorde det, men... 0 Siter
flisa Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Hvorfor i alle dager har jeg sett for meg deg som en 30-åring i lange tider??? :-) Jeg er 28 i huet! :-) 0 Siter
Gjest Sjvopp Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Fordi jeg er ferdig med unger - den eldste er 22, så kommer ei på 14 og så minstejenta på 9 - og så passer vi barnebarnet på 3 - mer enn titt og ofte - det holder i lange baner -jeg er ikke så barnekjær egentlig heller, egentlig! *s* Det er jo opp til enhver da, for noen er det topp å bli mor i din alder, for andre er det utelukket. Om du er en helt barnløs 45 år gammel kvinne blir det annerledels enn i din situasjon. 0 Siter
flisa Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Det er jo opp til enhver da, for noen er det topp å bli mor i din alder, for andre er det utelukket. Om du er en helt barnløs 45 år gammel kvinne blir det annerledels enn i din situasjon. Ja, det er klart! 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Men jeg hadde ikke orket! startet jo for søren da jeg var 20 med unger jeg! - gubben var jo 43 da han ble far... Men nå har du blitt bestemor da og det har ikke jeg blitt enda ;o) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men. Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til? Du har noen svært merkelige synspunkter, DarkPink. 0 Siter
DarkPink Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Tja - de døde barna kan vel ikke noe lettere "erstattes" med nye barn - hverken for en far eller en mor? Nei, men om han vil starte på nytt i et nytt forhold, så er det jo synd om han ikke har muligheten til det, selv om det ikke er for å erstatte noen døde barn. 0 Siter
DarkPink Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Du har noen svært merkelige synspunkter, DarkPink. Fint du ikke generaliserer. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men. Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til? Hvorfor er det forskjellig fra om ei dame på 45 mister hele familien i ulykke og vil starte på nytt? 0 Siter
DarkPink Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Hvorfor er det forskjellig fra om ei dame på 45 mister hele familien i ulykke og vil starte på nytt? Jeg har hørt at gj.snittsalder for sterilisering er på ca 45 år (husker ikke hvor og skal ikke garantere det). Da har dama ca 5 år igjen der hun kunne fått barn, og mannen kanskje 30. Uansett hva så vil _jeg_ da synes det er bedre at dama gjør det. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Fint du ikke generaliserer. Hm? Var det sarkastisk? 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Skrevet 30. oktober 2005 Synes det høres så trist ut å sterilisere seg, jeg. Jeg vet at mammaen min gjorde det, men... Jeg tenker om mange år altså. Når jeg er 40 og begge er konfirmert, så tror jeg neppe jeg har lyst på flere. 0 Siter
flisa Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Nei, men om han vil starte på nytt i et nytt forhold, så er det jo synd om han ikke har muligheten til det, selv om det ikke er for å erstatte noen døde barn. Man kan fint innlede nye forhold uten å få barn i en alder av 45 med så stor sorg bak seg.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.