Gå til innhold

Sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemødre og mødre får da unger om en annen nå for tida(og gjerne samtidig), så jeg sier:hvorfor ikke?!

Fordi jeg er ferdig med unger - den eldste er 22, så kommer ei på 14 og så minstejenta på 9 - og så passer vi barnebarnet på 3 - mer enn titt og ofte - det holder i lange baner -jeg er ikke så barnekjær egentlig heller, egentlig! *s*

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofies mamma

11

• flisa

9

• DarkPink

6

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men.

Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til?

Litt rart å si, synes jeg, men...

Skrevet

Fordi jeg er ferdig med unger - den eldste er 22, så kommer ei på 14 og så minstejenta på 9 - og så passer vi barnebarnet på 3 - mer enn titt og ofte - det holder i lange baner -jeg er ikke så barnekjær egentlig heller, egentlig! *s*

Hvorfor i alle dager har jeg sett for meg deg som en 30-åring i lange tider??? :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg tenkte mest på ulykker da. Alle blir så forbanna når jeg sier det, så jeg vet ikke om jeg tør, men.

Tenk bare på tsunami e.l, plutselig er hele familien til en mann på 45 utrydda. Skal ikke mannen da få en mulighet til å få barn igjen om han ønsker det, men gå alene og sørge i 30-40 år til?

Oj...

Skrevet

Jeg er 39 og kan underskrive på det.

Har du re-operert?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har du re-operert?

Nei, jeg har aldri sterilisert meg heller.

Trenger ikke det. Mannen min kan ikke få flere barn. Vi har 3 og det er nok det.

Skrevet

Seriøst??

Hm... du sprudler ikke, for å si det slik.

*riste på hodet*

Skrevet

Synes det høres så trist ut å sterilisere seg, jeg. Jeg vet at mammaen min gjorde det, men...

Skrevet

Hvorfor i alle dager har jeg sett for meg deg som en 30-åring i lange tider??? :-)

Jeg er 28 i huet! :-)

Skrevet

Det er jo opp til enhver da, for noen er det topp å bli mor i din alder, for andre er det utelukket.

Om du er en helt barnløs 45 år gammel kvinne blir det annerledels enn i din situasjon.

Skrevet

Det er jo opp til enhver da, for noen er det topp å bli mor i din alder, for andre er det utelukket.

Om du er en helt barnløs 45 år gammel kvinne blir det annerledels enn i din situasjon.

Ja, det er klart! ;)

Skrevet

Men jeg hadde ikke orket! startet jo for søren da jeg var 20 med unger jeg!:) - gubben var jo 43 da han ble far...

Men nå har du blitt bestemor da og det har ikke jeg blitt enda ;o)

Skrevet

Du har noen svært merkelige synspunkter, DarkPink.

Skrevet

Tja - de døde barna kan vel ikke noe lettere "erstattes" med nye barn - hverken for en far eller en mor?

Nei, men om han vil starte på nytt i et nytt forhold, så er det jo synd om han ikke har muligheten til det, selv om det ikke er for å erstatte noen døde barn.

Skrevet

Du har noen svært merkelige synspunkter, DarkPink.

Fint du ikke generaliserer.

Skrevet

Hvorfor er det forskjellig fra om ei dame på 45 mister hele familien i ulykke og vil starte på nytt?

Skrevet

Hvorfor er det forskjellig fra om ei dame på 45 mister hele familien i ulykke og vil starte på nytt?

Jeg har hørt at gj.snittsalder for sterilisering er på ca 45 år (husker ikke hvor og skal ikke garantere det). Da har dama ca 5 år igjen der hun kunne fått barn, og mannen kanskje 30.

Uansett hva så vil _jeg_ da synes det er bedre at dama gjør det.

Skrevet

Fint du ikke generaliserer.

Hm? Var det sarkastisk?

Skrevet

Synes det høres så trist ut å sterilisere seg, jeg. Jeg vet at mammaen min gjorde det, men...

Jeg tenker om mange år altså. Når jeg er 40 og begge er konfirmert, så tror jeg neppe jeg har lyst på flere.

Skrevet

Nei, men om han vil starte på nytt i et nytt forhold, så er det jo synd om han ikke har muligheten til det, selv om det ikke er for å erstatte noen døde barn.

Man kan fint innlede nye forhold uten å få barn i en alder av 45 med så stor sorg bak seg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...