Gå til innhold

Sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan fint innlede nye forhold uten å få barn i en alder av 45 med så stor sorg bak seg....

Det tror jeg på, synes bare det er trist å ikke ha muligheten. Personlig syns jeg sterilisering er trist og skummelt i seg selv, men det er bare min mening.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofies mamma

11

• flisa

9

• DarkPink

6

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det tror jeg på, synes bare det er trist å ikke ha muligheten. Personlig syns jeg sterilisering er trist og skummelt i seg selv, men det er bare min mening.

Vent til du er så sliten at du blir kvalm av å se andre går gravide! hehe

Skrevet

Hei Sofies Mamma.

Jeg har aldri ønsket meg barn og for meg var det naturlig at det da var jeg som steriliserte meg. Har hatt 2 samboere og vært gift 2 ganger, så det hadde vel blitt litt drøyt å forlange at alle sammen skulle sterilisere seg :) Ellers har jeg ikke angret et sekund, og trives godt med å slippe å tilføre kroppen min flere p-pillehormoner. Er forøvrig 40 år nå. Lykke til med bestemmelsen :)

Skrevet

Hei Sofies Mamma.

Jeg har aldri ønsket meg barn og for meg var det naturlig at det da var jeg som steriliserte meg. Har hatt 2 samboere og vært gift 2 ganger, så det hadde vel blitt litt drøyt å forlange at alle sammen skulle sterilisere seg :) Ellers har jeg ikke angret et sekund, og trives godt med å slippe å tilføre kroppen min flere p-pillehormoner. Er forøvrig 40 år nå. Lykke til med bestemmelsen :)

Hvordan har syklusene vært da? Blødninger som vanlig?

Skrevet

For meg ble syklusene mye mer stabile etter at jeg steriliserte meg. Har nå 27-29 dagers sykluser, tidligere hadde jeg opptil 35 dagers.

Skrevet

For meg ble syklusene mye mer stabile etter at jeg steriliserte meg. Har nå 27-29 dagers sykluser, tidligere hadde jeg opptil 35 dagers.

Men vanlig blødning? Med like mye vondt hvis man pleier å ha vondt?

Skrevet

Men vanlig blødning? Med like mye vondt hvis man pleier å ha vondt?

Vanlige blødninger ja, mindre menssmerter, men det sies jo at svangerskap også kan virke på den måten. Uansett har tampongbruk ført til mye lettere mens-perioder for meg.

Skrevet

Vanlige blødninger ja, mindre menssmerter, men det sies jo at svangerskap også kan virke på den måten. Uansett har tampongbruk ført til mye lettere mens-perioder for meg.

Ok. Takk for info. Er ikke aktuelt på lenge, men jeg tenker en god del år i forveien.

Skrevet

Selve inngrepet besto av en lapraskopi med inngang gjennom navlen (sydd igjen med 2 sting). Hadde ikke smerter i etterkant, men en ukes tid kjentes det ut som om alt var løst der inne :)

Etterpå har jeg hatt helt normale sykluser på ca 28 dager (+-), eggeløsning som normalt og menstruasjonssmerter som før. Med alderen har smertene avtatt noe. En hyggelig bivirkning var at sexlysten økte, antakelig som resultat av at frykten for å bli gravid ble borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...