Gjest jeg bare lurer på det Skrevet 29. oktober 2005 Skrevet 29. oktober 2005 Har man da rett til å beholde jobben sin, den prosenten man klarer? Altså hvis man feks blir 50 % uføretrygdet, etter en lang periode med halv sykemelding, har man likevel rett til å beholde resten av jobben (50%) hvis man er fast ansatt? I dette tilfelle er det snakk om en jobb innenfor offentlig sektor (helseforetak). 0 Siter
Gjest sosionomen Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Det kommer litt ann på arbeidsoppgavene dine og arbeidsgiver. Det kan være at man blir satt til annet arbeid dersom den stillingen du har krever en person i full stilling. Jeg har vært "heldig" med mine arbeidsgivere og har kunnet fortsette i jobben selv med redusert stilling. De var ikke helt "snille" når jeg ville redusere fra 50% til 40% stilling, men etter litt argumentasjon så ordnet det seg. Er arbeidsstedet en så kalt IA-bedrift (at de hart avtale om inkluderende arbeidsliv) så kan man ev. ta kontakt med kontaktpersonen for IA gjennom trygdekontoret. Håper du ble litt klokere :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.