Gå til innhold

Ipod

Gjest takker for hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest takker for hjelp
Skrevet

Gamlemor skriver til dere :) å ber om litt hjelp.

På ønskelista til vår håpefulle står det Ipod.

Kan du fortelle meg litt om produktet, hvis du kjenner til det ?

Hva er så kjekt med å ha den ?

Skrevet

En dubbedings som man lagrer musikk på. Kan ta flere tusen låter på det meste. Super sak:)

Skrevet

Det som er dumt med den vi har er at den må lades fra pc:(

Ipod fra apple.

Gjest fillipompom
Skrevet

Ipod fra apple.

du kan kjøpe lader :-)

Skrevet

Ipod fra apple.

hvorfor kan du ikke lade den på strømkontakten? Jeg lurer fordi jeg har problemer med ladingen (både via pc, sigarettenner i bil og strømkontakt) og skal levere den inn på service.

jeg kjøpte den i USA og har derfor ikke "norsk" stikkontakt, men har jo brukt den universelle kontakten som jeg plugger på en vanlig ledning som f.eks en barbermaskinledning. Om du skjønner hva jeg mener.

(og om du ikke skjønner så bare glem hele meldingen, hehe)

Gjest takker for hjelp
Skrevet

En dubbedings som man lagrer musikk på. Kan ta flere tusen låter på det meste. Super sak:)

Hun har MP3-spiller .... blir det noe i likheten ?

Hva er evt. forskjellen, at en kan ha mange flere sanger på den, eller har den flere bruksområder ?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva er evt. forskjellen, at en kan ha mange flere sanger på den, eller har den flere bruksområder ?

Det finnes to typer mp3-spillere:

Flashbaserte og harddiskbaserte.

Ipod er navnet på Apples mp3-spiller, og den er hd-basert.

Hovedforskjellen på en hd- og flash-basert spiller er lagringskapasiteten. På en hd-basert spiller får man ofte plass til utrolig mye musikk, helt opp til 60 gb.

Ipod er altså ikke en type spiller, men navnet på Apple sin mp3-spiller.

Skrevet

iPod er et en type musikk-/mp3-spiller.

Skrevet

iPod er et en type musikk-/mp3-spiller.

Beklager, se heller SDD sitt svar...

hare1365380455
Skrevet

Det finnes to typer mp3-spillere:

Flashbaserte og harddiskbaserte.

Ipod er navnet på Apples mp3-spiller, og den er hd-basert.

Hovedforskjellen på en hd- og flash-basert spiller er lagringskapasiteten. På en hd-basert spiller får man ofte plass til utrolig mye musikk, helt opp til 60 gb.

Ipod er altså ikke en type spiller, men navnet på Apple sin mp3-spiller.

Hva er flashbasert?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva er flashbasert?

De bruker flash-teknologi. :)

Nei, det tekniske skal jeg ikke begi meg inn på, men de benytter seg i hvert fall av en annen minnebrikke enn de hd-baserte.

Det er disse knøttsmå sakene du ser folk går og bærer rundt halsen. De som ofte bare har minne på 256 mb.

Skrevet

Det er noe lignende som en mp3-spiller ja. Man kan lagre mer på den, som f.eks bilder. Det finnes høyttalere til den og en del annet ekstrautstyr.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva er flashbasert?

Flashteknologien er den som blant annet brukes i minnekort, kameraer med innebygd minne og minnepenner, og altså i en del mp3-spillere. Jeg er neimen ikke sikker på hvordan innholdet leses sånn i farta.

Har mp3-spilleren harddisk er det en HDD i miniformat, og jeg går ut fra at innholdet leses på samme måte som på en ordinær harddisk. Det er sagt at en mp3-spiller med flashminne er mer stabil til f.eks jogging enn en harddiskbasert fordi flashminnet ikke har noen bevegelige deler..

hare1365380455
Skrevet

Flashteknologien er den som blant annet brukes i minnekort, kameraer med innebygd minne og minnepenner, og altså i en del mp3-spillere. Jeg er neimen ikke sikker på hvordan innholdet leses sånn i farta.

Har mp3-spilleren harddisk er det en HDD i miniformat, og jeg går ut fra at innholdet leses på samme måte som på en ordinær harddisk. Det er sagt at en mp3-spiller med flashminne er mer stabil til f.eks jogging enn en harddiskbasert fordi flashminnet ikke har noen bevegelige deler..

Takk for info.!:)

hare1365380455
Skrevet

De bruker flash-teknologi. :)

Nei, det tekniske skal jeg ikke begi meg inn på, men de benytter seg i hvert fall av en annen minnebrikke enn de hd-baserte.

Det er disse knøttsmå sakene du ser folk går og bærer rundt halsen. De som ofte bare har minne på 256 mb.

Hvor mange sanger er det ca.?

Skrevet

du kan kjøpe lader :-)

Det er vel dyrt det også sikkert,for ipod spilleren var jo dyr.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå er det ikke uvanlig med 1 giga minne i en flashbasert spiller til under tusenlappen. På en sånn bør en ha plass til rundt 300 sanger i wma og halvparten i mp3.

Jeg har en HDD-basert Zen Micro på 5 giga der jeg har rundt 1200 wma-sanger, og omtrent 1 giga igjen som jeg ikke har brukt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kommer an på hvor stor den er, men en låt ligger ofte på 3-10 mb, avhengig av kvalitet og lengde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...