Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å føle seg hjemme et sted når man flytter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden jeg flyttet hjemmefra som 20 åring så har jeg bodd på 4 forskjellige steder. Bare ett sted har jeg hatt en hjemmefølelse. Der jeg har bodd nå har jeg bodd i 6 måneder. Men allikevel føler jeg meg ikke helt hjemme.

Hva med dere?

Skrevet

Om samboer er sammen med meg, så føler jeg meg hjemme hvor enn jeg er :)

Gjest hjemme er best
Skrevet

Jeg har bodd et sted nesten uten å helt føle meg hjemme. Det gjør jeg bare på hjemstedet mitt!

Skrevet

Eg har kjøpt meg hus nå. Tilfeldigvis det huset eg blei fødd i. Eg kjenner eg har kome HEIM. Har aldri følt meg heime der eg bodde før.

Skrevet

Jeg har i sju år bodd her jeg bor nå - og jeg har i flere år følt meg mer hjemme her enn der jeg vokste opp. Tror det har mye å si med venner, nettverk og sosialt liv. At man føler seg som "en del" av plassen der man bor.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har bodd på 2 forskjellige steder. Det gikk kanskje 1 år før jeg følte meg hjemme på den siste plassen. Sånt tar tid! =)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har også bodd fire forskjellige steder etter at jeg flyttet hjemmefra.Tidligere har jeg leid, og har nok ikke hatt hjemmefølelse der. Men nå som Samboer og jeg eier leiligheten og har planer om å bo her iallefall fem år, føles det mer hjemme. Dessuten er alle tingene våre, og det er vi som har bestemt hvordan det skal se ut her. Det å ha fått hund gjør også at jeg føler jeg har et koselig hjem. I et hjem må det foregå hyggelige aktiviteter synes jeg. Matlaging, baking, gjester osv gjør at jeg føler meg hjemme. Hyggelig boligområde man trives i betyr mye. På alle steder jeg har bodd har jeg vandret mye rundt for å bli godt kjent i området.

:-)

Skrevet

Jeg føler meg hjemme ganske fort når jeg flytter. Har bare bodd fem forskjellige steder i hele mitt liv men alt var hjemme.

Skrevet

Jeg ble kjent med kjæresten min i vår og var hos ham en del. Så var han borte i nesten 4 mnd og kom nylig tilbake. Jeg har bodd i huset hans noen dager nå mens han var borte på jobb og det kjennes som hjemme for meg. :o)

Men jeg tror jeg er veldig tilpasningsdyktig av meg...

Skrevet

For min del kreves det en del ting for at jeg skal føle meg hjemme et sted.

Det skal være et sted hvor jeg vet jeg skal bo over lengre tid.

Det skal være et sted som over tid viser seg praktisk og greit å bo på.

Jeg må ha plass til mine personlige gjenstander der.

Det må være et sted med eget kjøkken og bad.

Har totalt sett bodd 11 steder etter fylte 18 år.

Av dem har jeg vel hatt en hjemmefølelse i 4 av disse.

Skrevet

Jeg har følt meg "hjemme" alle sted jeg har bodd (selv om ordelntlig hjemme er der foreldrene mine bor, selv om jeg er voksen).

Mannen min og jeg har bodd i min hjemby i 9 år. Han føler seg fremdeles ikke hjemme her....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...