Gå til innhold

hvordan dele?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå nei
Skrevet

Vi er tre venninner som pleier å gjøre ting sammen. To av oss har ett barn og ho tredje har to, vi deler det alltid likt mat, bowling osv. Bør det ikke deles på antall barn? Høres kanskje litt smålig ut nå, men jeg kjører alltid og får ikke noe betalt for det, hunsparer reiseutgifter, mens jeg betaler for hennes ekstra barn.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde sagt at jeg betaler for oss selv. Det med bilkjøring kan nok være litt værre. Hvis du kjører langt kan du kanskje nevne noe om bensin. Men hvis det er omentrent i nabolaget, hadde jeg nok ikke tatt noe for det.

Av og til er kanskje vennskap mer verdifult enn det som kan måles i kroner og ører? Men om du føler at det blir veldig skjevt, eller føler deg utnyttet bør du gjøre noe.

Har hun ikke lappen eller bil selv?

Skrevet

Hvis dere er med på ting som koster et visst beløp pr barn, så bør hun med to barn betale for sine. Er dere derimot ute og spiser pizza for eksempel så synes jeg det er greit å dele likt. Ellers så må man jo ta med i beregningen hvor mye hvert barn (og voksen!) spiser, og det blir for smålig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Forundrer meg stadig over hva slags avtaler enkelte godtar.

For meg og min vennekrets er det en selvfølge at hver enkelt betaler ut fra antall personer de har med. Det er også en selvfølge at man deler på utgifter til transport. Vet ikke om det er helt 100% matematisk, men vi pleier dele bensinutgiftene på de som _ikke_ kjører. Den som eier bilen betaler tross alt slitasje og forsikring på bilen, pluss at vedkommende har stresset med å kjøre.

Men hadde jeg vært venninna med to barn hadde jeg nok stått på dagens avtale til krampa tok meg, det er jo en ganske lukrativ avtale. :-D

Skrevet

Man deler selvsakt i forhold til hva det koster for hver enkelt. Dersom det er kuvertpris/stk. pris må ho med flest barn betale mest.

Men dersom jeg ikke hadde hatt dårlig råd hadde jeg nok ikke sakt noe på LITT kjøring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...