Gå til innhold

Er det noen her som jobber i reisebyrå?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på
Skrevet

(Eller kjenner noen som jobber) Hvordan er lønnen der? Har du utdannelse, eller fikk du jobb der uten?

Trives du? Reiser du mye?

sprelline1365380900
Skrevet

Venninna mi jobbet i reisebyrå,men slutta pga dårlig lønn.

Etter som jeg husker ble det litt reising inni mellom. Vi benytte oss ihvertfall av gratis hotell overnattinger på våres jenteturer.

Av utdannelse hadde hun et år på Næringsakademiet. Hun drev bare med salg av reiser via telefon. For min del tror jeg det hadde vært kjekkere å jobbet i en butikk der du møter kundene "face to face"

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Venninna mi jobbet i reisebyrå,men slutta pga dårlig lønn.

Etter som jeg husker ble det litt reising inni mellom. Vi benytte oss ihvertfall av gratis hotell overnattinger på våres jenteturer.

Av utdannelse hadde hun et år på Næringsakademiet. Hun drev bare med salg av reiser via telefon. For min del tror jeg det hadde vært kjekkere å jobbet i en butikk der du møter kundene "face to face"

Vet du sånn ca. hvor mye hun tjente? Kanskje _jeg_ hadde vært tilfreds med den lønnen,men jeg aner ikke hvor mye det er snakk om.

Denne jobben jeg skal søke på,dreier det seg om både salg over telefon og kundebehandling, "face to face", som du sier.

sprelline1365380900
Skrevet

Vet du sånn ca. hvor mye hun tjente? Kanskje _jeg_ hadde vært tilfreds med den lønnen,men jeg aner ikke hvor mye det er snakk om.

Denne jobben jeg skal søke på,dreier det seg om både salg over telefon og kundebehandling, "face to face", som du sier.

Tror hun hadde utbetalt sånn ca 10-11.000 i mnd, i 100 % stilling. Men dette er jo 3 år siden da....

Gjest Serendipity
Skrevet

Normalt får man ca. 250.000, men ikke dersom du ikke har erfaring og er ung. Men som vanlig kunderådgiver (reisekonsulent) tjener man sjelden så mye som opptil 300.000 selv etter_mange_ år.

De fleste fortrekker at du har erfaring (så det kan ofte være vanskelig å få første jobb), dessuten bør man kunne Amadeus. I gj. snitt har man kanskje 2-4 studieturer i året. Men det varierer VELDIG!!!!!

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Normalt får man ca. 250.000, men ikke dersom du ikke har erfaring og er ung. Men som vanlig kunderådgiver (reisekonsulent) tjener man sjelden så mye som opptil 300.000 selv etter_mange_ år.

De fleste fortrekker at du har erfaring (så det kan ofte være vanskelig å få første jobb), dessuten bør man kunne Amadeus. I gj. snitt har man kanskje 2-4 studieturer i året. Men det varierer VELDIG!!!!!

Okey, takk for svar.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Tror hun hadde utbetalt sånn ca 10-11.000 i mnd, i 100 % stilling. Men dette er jo 3 år siden da....

Oj, det var lite ja.

Gjest Ikke akkurat nå
Skrevet

Jeg har mange års erfaring fra en av de største reisebyråkjedene. Jeg tjener ca 310000 kr i året, og har en stilling som som reisekonsulent og endel intern opplæring. De fleste som jobber hos oss med mange års erfaring har ingen formell reiselivsutdanning, men de som kommer inn nå, har som regel en eller annen form for reiselivslinje. (men gud hjelpe så lite de kan likevel...)

Man blir ikke rik av å jobbe i reisebyrå, men hvis du liker en hektisk og travel hverdag med nye utfordringer hele tiden, så kan det være noe å gå for.

MVH

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Jeg har mange års erfaring fra en av de største reisebyråkjedene. Jeg tjener ca 310000 kr i året, og har en stilling som som reisekonsulent og endel intern opplæring. De fleste som jobber hos oss med mange års erfaring har ingen formell reiselivsutdanning, men de som kommer inn nå, har som regel en eller annen form for reiselivslinje. (men gud hjelpe så lite de kan likevel...)

Man blir ikke rik av å jobbe i reisebyrå, men hvis du liker en hektisk og travel hverdag med nye utfordringer hele tiden, så kan det være noe å gå for.

MVH

300 000 kr er ikke lite, og jeg hadde vært fornøyd med det altså. Ja, travel hverdag er noe jeg trives med. Har en jobb nå som er til tider ganske travel, og syns det er kjempekjekt. Finnes ikke no verre enn å kjede seg på jobb. Har ingen erfaring fra denne bransjen, men skal søke på denne jobben alikevel, for de trengte visst ikke folk med erfaring. Håper på napp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...