Gå til innhold

Medisinsk rehab.

Anbefalte innlegg

Gjest medisinsk attf.
Skrevet

Kvinne på 28 år. Sliter med psyken, har slitt omtrent hele livet grunnet traurig barndom.

Går til psykiater, og ser jo for meg at jeg skal bli såpass frisk at jeg skal kunne bli botimot 100% arbeidsdyktig. Er det bare ikke nå, og har heller ikke vært det siden 2002 en kort periode.

Er det mulig for meg å få medisinsk rehablilitering på grunnlag av dette?

Håper på svar.

Mvh

Gjest profile
Skrevet

Du skriver ikke så mye, men i utgangspunktet skulle det absolutt være mulig tror jeg.

Skrevet

Du har rett på rehabiliteringspenger hvis du har vært sykemeldt i minst 1 år og går i behandling med utsikt til bedring.

Gjest Medisinsk rehab
Skrevet

Du har rett på rehabiliteringspenger hvis du har vært sykemeldt i minst 1 år og går i behandling med utsikt til bedring.

Takk for svar! Hvor mye blir det i tilfellet utbetalt hver mnd sånn cirka? Det ligger høyere enn uføretrygd, eller?

Ikke det at jeg vil snulte mest mulig på staten altså!

Gjest Metallica
Skrevet

Takk for svar! Hvor mye blir det i tilfellet utbetalt hver mnd sånn cirka? Det ligger høyere enn uføretrygd, eller?

Ikke det at jeg vil snulte mest mulig på staten altså!

Fra trygdeetaten.no

"Rehabiliteringspenger gis med 66 prosent av grunnlaget for rehabiliteringspenger. Grunnlaget fastsettes ut fra pensjonsgivende inntekt i året før arbeidsevnen ble nedsatt med minst halvparten, eller gjennomsnittet av pensjonsgivende inntekt i de tre siste årene før arbeidsevnen ble nedsatt med minst halvparten. Pensjonsgivende inntekt over 6 G regnes ikke med i grunnlaget for rehabiliteringspenger. Minste årlige ytelse er 1,8 ganger grunnbeløpet."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...