Gå til innhold

server-feilmelding i Outlook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får feilmeldingen "finner ikke server (mailkto-info) 0x800ccc0d" i Outlook versjon 2000.

Operativsystemet er Windows2000.

Har forsøkt å endre servernavn mellom pop3/mail/smtp uten suksess.

Feilen oppsto plutselig. Mulig at det var samtidig med at jeg innstallerte Norton Internet Security 2005. Har avinnstallert firewall'en uten suksess.

Har søkt på microsoft-sidene for oppdateringer, og har oppdatert det jeg kunne se hadde med Outlook2000 å gjøre -uten at det spilte noen trille.

Anyone? :-)

Gjest Bruk avg
Skrevet

Vet ikke hva du skal gjøre.

Norton er ikke bra å ha på maskinen.

Jeg har hatt det å det gjorde at et virus fikk fritt spillerom når det greide å ødelegge norton programet.

Jeg måtte kjøre ASR på maskina (gjenopprette alt) etter dette.

ShitDiddelyDo
Skrevet

men det er vel ikke gratis?

Jo, det er gratis!

Skrevet

Jo, det er gratis!

takk gud... for jeg avinstallerte Norton før du svarte, hehe:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva er forskjellen? Hva er bedre?

Les linken jeg la ut. Vil tro det står en del der. Du finner sikkert noen anbefalinger og reviews i linken også.

Men Microsoft-produktene, både mail og nettleser, er vel noe av det mest usikre en kan bruke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

takk gud... for jeg avinstallerte Norton før du svarte, hehe:)

Nå får du i hvert fall en e-postklient brukere over hele verden er fornøyd med. :)

Skrevet

Last ned Thunderbird i stedet.

Mye, mye bedre!

For alt du vet begynner da også mailen din å funke igjen! :)

http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

beklager at jeg er treg, men jeg lastet den ned, og det var bare en mailklient. Jeg innstallerte den og mailen funker! Men nå mangler jeg jo virusprogram..

ShitDiddelyDo
Skrevet

beklager at jeg er treg, men jeg lastet den ned, og det var bare en mailklient. Jeg innstallerte den og mailen funker! Men nå mangler jeg jo virusprogram..

Men slettet du Norton helt?

Hmmm...

Du har den ikke på cd eller noe sånt?

Sikker på at den ikke ligger på maskinen et sted også?

Skrevet

Men slettet du Norton helt?

Hmmm...

Du har den ikke på cd eller noe sånt?

Sikker på at den ikke ligger på maskinen et sted også?

men i svarte f. du sa jo at jeg skulle fjerne den?! hmfr.

da må jeg innstallere den på nytt.

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

men i svarte f. du sa jo at jeg skulle fjerne den?! hmfr.

da må jeg innstallere den på nytt.

Neinei, jeg mente du skulle fjerne Outlook. Ikke Norton! :)

Sorry hvis jeg har gjort meg misforstått. :)

Men virusprogram må du ha, så jeg søkte meg fram til denne siden med haugevis av gunstige gratisprogrammer, også et virusprogram.

Sånn i tilfelle Norton er borte for alltid.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/10/04/445374.html

Rull deg ned til antivirus.

Jeg har ikke forsøkt det aktuelle programmet, så jeg kan ikke gå god for det, men jeg vil tro det er drevne datakyndige som anbefaler det.

Forresten: Du bruker ikke Telenor? Da har du i så fall Norton gratis!

Skrevet

Neinei, jeg mente du skulle fjerne Outlook. Ikke Norton! :)

Sorry hvis jeg har gjort meg misforstått. :)

Men virusprogram må du ha, så jeg søkte meg fram til denne siden med haugevis av gunstige gratisprogrammer, også et virusprogram.

Sånn i tilfelle Norton er borte for alltid.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/10/04/445374.html

Rull deg ned til antivirus.

Jeg har ikke forsøkt det aktuelle programmet, så jeg kan ikke gå god for det, men jeg vil tro det er drevne datakyndige som anbefaler det.

Forresten: Du bruker ikke Telenor? Da har du i så fall Norton gratis!

Jo, jeg har cdn til Norton. Og, ja, jeg trodde du mente jeg skulle avinstallere Norton.

*leter etter cdn*

det ordner seg nok! men da jeg installerte den sist gang var det en del krøll med live update'n, så jeg håper jeg slipper det nå. det tok innegranskauens så lang tid.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, jeg har cdn til Norton. Og, ja, jeg trodde du mente jeg skulle avinstallere Norton.

*leter etter cdn*

det ordner seg nok! men da jeg installerte den sist gang var det en del krøll med live update'n, så jeg håper jeg slipper det nå. det tok innegranskauens så lang tid.

*Puh*

Fint at jeg ikke forårsaket noen varige problemer. :)

Hvis du har Norton bruker du det. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med Norton!

Skrevet

*Puh*

Fint at jeg ikke forårsaket noen varige problemer. :)

Hvis du har Norton bruker du det. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med Norton!

Nei, ingen fare:) Det er jo ikke din skyld uansett.

datadrit.

(godt å få det ut..*s*)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, ingen fare:) Det er jo ikke din skyld uansett.

datadrit.

(godt å få det ut..*s*)

Bedre å få det ut her enn at du kaster maskinen gjennom vinduet. :)

Skrevet

Hva er forskjellen? Hva er bedre?

Thunderbird er vel ikke nødvendigvis _bedre_ enn Outlook, men det er...hmmm..."greiere"? Og når det gjelder sikkerhet i epost-klienter, så er Outlook det verste du kan ha.

Selv ville jeg kanskje anbefalt Eudora, selv om den er litt tung.

"............................................"

Skrevet

Vet ikke hva du skal gjøre.

Norton er ikke bra å ha på maskinen.

Jeg har hatt det å det gjorde at et virus fikk fritt spillerom når det greide å ødelegge norton programet.

Jeg måtte kjøre ASR på maskina (gjenopprette alt) etter dette.

"Norton er ikke bra å ha på maskinen. Jeg har hatt det å det gjorde at et virus fikk fritt spillerom når det greide å ødelegge norton programet."

Uhm...hvis et virus mot formodning skulle klarre å "ødelegge" antivirus-programmet - uansett hvilket program det er - så sier det seg selv at viruset deretter får "fritt spillerom". Men jeg stiller meg tvilende til hvorvidt et virus har gjort akkurat det.

Norton er noe av det beste innen AV, og problemene med det ligger ikke i sikkerheten, men i samspill med resten av systemet og andre programmer.

"..........................................."

Gjest Bruk avg
Skrevet

"Norton er ikke bra å ha på maskinen. Jeg har hatt det å det gjorde at et virus fikk fritt spillerom når det greide å ødelegge norton programet."

Uhm...hvis et virus mot formodning skulle klarre å "ødelegge" antivirus-programmet - uansett hvilket program det er - så sier det seg selv at viruset deretter får "fritt spillerom". Men jeg stiller meg tvilende til hvorvidt et virus har gjort akkurat det.

Norton er noe av det beste innen AV, og problemene med det ligger ikke i sikkerheten, men i samspill med resten av systemet og andre programmer.

"..........................................."

Det er faktisk sant at et virus ødela norton, det var umulig å oppdatere programmet pga dette viruset.

Jeg har ikke bruk for et virusprogram som ikke kan oppdateres :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...