Gå til innhold

km godtgjørelse

Anbefalte innlegg

Gjest virbatim
Skrevet

Har fått innvilget bruk av egen bil til og fra attføringssted, ca 6 mil tur retur. Noen som vet hva satsen pr km er?

Skrevet

Mener det er 1,40 kr per km om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Mener det er 1,40 kr per km om jeg ikke husker feil.

Er ikke det hvis noen andre er sjåfør?

Jeg spør bare jeg altså, vet ikke, det er en stund siden jeg har fått dekket bilturer.

Skrevet

Er ikke det hvis noen andre er sjåfør?

Jeg spør bare jeg altså, vet ikke, det er en stund siden jeg har fått dekket bilturer.

Hvis du er ansatt et sted og de bruker satsen 3,00kr/km, så bruker de 1,40kr/km for å sitte på.

Jeg har fått kun 1,40kr/km på rehab.penger til/fra fysio ihvertfall.

Hvis jeg husker rett da:-)

Skrevet

Hvis du er ansatt et sted og de bruker satsen 3,00kr/km, så bruker de 1,40kr/km for å sitte på.

Jeg har fått kun 1,40kr/km på rehab.penger til/fra fysio ihvertfall.

Hvis jeg husker rett da:-)

Jeg fikk bare 1,20 sist jeg dro på sykehuset og da kjørte jeg sjøl. Men det var i fjor da.

Men jeg tar heller taxi, orker ikke maset med parkering.

Skrevet

Jeg fikk bare 1,20 sist jeg dro på sykehuset og da kjørte jeg sjøl. Men det var i fjor da.

Men jeg tar heller taxi, orker ikke maset med parkering.

Ja, mulig det er lavere enn 1,40. Jeg trodde du syntes det var høyere.

Du har sikkert rett:)

Skrevet

Dersom det er kjøregodtgjørelse fra Aetat du mener så er satsen på kr 1,70 pr. km.

Skrevet

Ja, mulig det er lavere enn 1,40. Jeg trodde du syntes det var høyere.

Du har sikkert rett:)

Uansett så er det lavt, det er i hvert fall sikkert :o)

Gjest virbatim
Skrevet

Ble ikke så mye klarere, får bare smøre meg med tålmodighet og vente og se. Regnet med at det lå rundt 1, noe, dog håpet på litt høyere. Mener at statens satser innen feks hjemmesykepleien, salg osv ligger på 3...

Skrevet

Ble ikke så mye klarere, får bare smøre meg med tålmodighet og vente og se. Regnet med at det lå rundt 1, noe, dog håpet på litt høyere. Mener at statens satser innen feks hjemmesykepleien, salg osv ligger på 3...

jeg skal se om jeg får sjekket det i morra, hvis jeg husker på å spørre :o)

Gjest bedre enn ingen
Skrevet

Veldig lite bra deal, når det i Norge ikke går an å kjøre bil for under 2 kr pr km i kostnader med alle kostnader, skatter og avgifter.

En ny middels familiebil koster 5-6 kr pr km å kjøre med alle kostnader. Hvis du da får kr 1,70 pr km, går du 3-4 kr short. Veldig lite gunstig for deg. Men det er bedre enn ingenting.

Har lest en del om "bensinpenger" her på DOL, det er latterlig å bare betale bensina, men det er "bedre enn ingenting".

Gjest Rød tralle
Skrevet

50 kr i bensinpenger Oslo-Gardermoen-Oslo, er det ikke det du pleier ta?

Jeg skulle så gjerne en tur dit.

Skrevet

50 kr i bensinpenger Oslo-Gardermoen-Oslo, er det ikke det du pleier ta?

Jeg skulle så gjerne en tur dit.

Hihi, jeg har sluttet å gjøre slike folk tjenester som tror at 50 kr er ok betaling tur retur gardemoen. Og det fordi at de mener tjenesten er betalt og de skylder ingen tjeneste tilbake. De glemmer den tida man bruker som man kunne brukt til andre ting.

Og det er du som har lært meg det ;o)

Gjest Rød tralle
Skrevet

Hihi, jeg har sluttet å gjøre slike folk tjenester som tror at 50 kr er ok betaling tur retur gardemoen. Og det fordi at de mener tjenesten er betalt og de skylder ingen tjeneste tilbake. De glemmer den tida man bruker som man kunne brukt til andre ting.

Og det er du som har lært meg det ;o)

Har jeg lært deg noe om mennesker? Vel, det er gjensidig. Vi lærer noe hver dag. :-)

At det finnes mennesker som ikke bare er ute etter å mele sin egen kake er sikkert, men jeg tror halvparten av den voksne befolkning egentlig burde skamme seg.

Jeg har aldri sluttet å forundre meg over at noen skal få all faenskapen mens andre slipper så lett unna. Noen blir skuffa nesten hver dag, mens andre har så griseflaks.

Det er to merkedager i et snilt mennskes liv: den dagen de lærer å si nei, og den dagen de skjønner at de ikke kan eller bør være venner med alle.

Hvis folk ikke tåler at noen sier nei, så har de et problem i hver fall jeg ikke gidder å bry meg mer med.

En fyr spurte i forrige uke om han fikk låne bilen min. Jeg sa tvert nei. Han ble sur. Jeg gir f, jeg gir faktisk fullstendig f i hva arrogante respektløse folk måtte mene.

Neste gang noen spør meg om å kjøre dem., så tar jeg ca halvparten av hva en taxi tar for samme tur, det dekker akkurat utgiftene. Taxien tar dobbelt så mye fordi det er i tillegg noen som skal tjene penger på å sitte der å kjøre.

Skrevet

Har jeg lært deg noe om mennesker? Vel, det er gjensidig. Vi lærer noe hver dag. :-)

At det finnes mennesker som ikke bare er ute etter å mele sin egen kake er sikkert, men jeg tror halvparten av den voksne befolkning egentlig burde skamme seg.

Jeg har aldri sluttet å forundre meg over at noen skal få all faenskapen mens andre slipper så lett unna. Noen blir skuffa nesten hver dag, mens andre har så griseflaks.

Det er to merkedager i et snilt mennskes liv: den dagen de lærer å si nei, og den dagen de skjønner at de ikke kan eller bør være venner med alle.

Hvis folk ikke tåler at noen sier nei, så har de et problem i hver fall jeg ikke gidder å bry meg mer med.

En fyr spurte i forrige uke om han fikk låne bilen min. Jeg sa tvert nei. Han ble sur. Jeg gir f, jeg gir faktisk fullstendig f i hva arrogante respektløse folk måtte mene.

Neste gang noen spør meg om å kjøre dem., så tar jeg ca halvparten av hva en taxi tar for samme tur, det dekker akkurat utgiftene. Taxien tar dobbelt så mye fordi det er i tillegg noen som skal tjene penger på å sitte der å kjøre.

Men tror du de menneskene som har griseflaks, skjønner det?

Jeg tviler, men jeg skulle gjerne hatt litt griseflaks :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...