Gjest fortvilet i dag... Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 hei. jeg sitter her og synes synd på meg selv, helt uten grunn. jeg vil gå høyskole, men aner ikke hva jeg vil gå. føler meg helt håpløs og dum. kjedelig og fattig. jobber jo,men det er aldri noe penger til overs. alt går ut i regninger. denne måneden dreit jeg i regningene og kjøpte meg ny bukse og genser, for første gang på maaaange mnd! deilig:D men det ordner seg med redgningene også, de viktigste er jo betalt;) og det er jo jeg som har skaffet meg regninger;) men det som plager meg er at samboer tjener en del mer og kan kjøpe det han vil virker det som. jeg har aldri hatt mye penger, fra barndom til voksen, mens han har aldri manglet noe virker det som. han forstår bare ikke at jeg ikke har like mye og kan bruke like mye. fikk lønn, og dagen etter var den borte. mener ikke å klage, for jeg handlet mat for en halv mnd etc, så jeg har gjort mitt. jeg føler det bare så urettferdig at jeg alltid skal måtte gå og tenke penger samme søren hvor jeg er! men i bunn og grunn er det utdanning som plager meg mest,... for jeg vil gå høyskole, men vet ikke hva jeg skal gå. skal jeg satse på å arbeide med barn,eller skal jeg satse på kontor? jeg er så usikker, og føler meg bare mislykket. og så tenker jeg penger... 6000 i mnd i studielån/stipend, og lån fra før, det er ikke noe kjekt utgangspunkt og starte studiene med. måtte bare få det ut, er så usikker og trist for tiden, gleder meg ikke over noe lenger..., takk for at dere las dette, ble litt langt, men måtte bare få det ut;) 0 Siter
Gjest uff da....det er ikke rettferdig Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Han tjener mer enn deg og vil ikke dele med deg slik at dere skal leve noenlunde likt? Skal du måtte stresse, og ønske deg masse,mens han skal gå rundt å kose seg?? Høres ikke bra ut spør du meg. 0 Siter
Gjest fortvilet i dag... Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Han tjener mer enn deg og vil ikke dele med deg slik at dere skal leve noenlunde likt? Skal du måtte stresse, og ønske deg masse,mens han skal gå rundt å kose seg?? Høres ikke bra ut spør du meg. vet ikke helt hva han mener...han sier at det ikke skal være slik at jeg ikke har noe igjen..men jeg føler at det er min gjeld. mitt problem..ikke sant? men begynner å føle på dette som et problem n¨å, samtidig med at jeg ser nye ting med samboer som jeg ikke liker... tankeløshet ved enkelte situasjoner...samt at er vi ute med venner synes han ikke det gjørnoe om den ene av alle som er ute betaler all maten(si det er pizza eller noe vi deler altså). dette liker ikke jeg, da jeg synes alle skal betale for seg. men jeg er så usikker på alt for tiden. alt er bare trist og stress.... men men, er sikkert noe med årstiden som gjør det.... 0 Siter
Gjest uff da...det er ikke rettferdig Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 vet ikke helt hva han mener...han sier at det ikke skal være slik at jeg ikke har noe igjen..men jeg føler at det er min gjeld. mitt problem..ikke sant? men begynner å føle på dette som et problem n¨å, samtidig med at jeg ser nye ting med samboer som jeg ikke liker... tankeløshet ved enkelte situasjoner...samt at er vi ute med venner synes han ikke det gjørnoe om den ene av alle som er ute betaler all maten(si det er pizza eller noe vi deler altså). dette liker ikke jeg, da jeg synes alle skal betale for seg. men jeg er så usikker på alt for tiden. alt er bare trist og stress.... men men, er sikkert noe med årstiden som gjør det.... Vil du ikke at den ene skal betale fordi det en gang blir din tur og du ikke har penger? ELler liker du ikke tanken på det selv om du hadde hatt penger? Hos oss er det slik at en betaler, og vi syns det er en grei løsning. ja, når en ting er trist og stress, så blir automatisk flere ting slik. Sånn er det med meg også, spesielt nå når det nærmer seg vinter. Blir irritert eller lei meg av ingenting. Det er ganske frustrerende. Ta MASSE vitaminer, tren, gå turer, få så mye som mulig lys! Da skal det bli bedre;) Jeg lover!! Tenk litt positivt også. 0 Siter
Gjest Timara Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 Hvis du har mye gjeld kan du ta en vaskejobb på kveldstid i vinter. Da kan du begynne på kveldsskole til våren. Et sted må man jo begynne. 0 Siter
Gjest fortvilet i dag... Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Vil du ikke at den ene skal betale fordi det en gang blir din tur og du ikke har penger? ELler liker du ikke tanken på det selv om du hadde hatt penger? Hos oss er det slik at en betaler, og vi syns det er en grei løsning. ja, når en ting er trist og stress, så blir automatisk flere ting slik. Sånn er det med meg også, spesielt nå når det nærmer seg vinter. Blir irritert eller lei meg av ingenting. Det er ganske frustrerende. Ta MASSE vitaminer, tren, gå turer, få så mye som mulig lys! Da skal det bli bedre;) Jeg lover!! Tenk litt positivt også. jeg synes jo det er greit at den ene betaler, men liker ikke at det skal være en selvfølge;) burde nok begynt med vitaminer ja:) men jeg trener en del da, og jobber med barn, så jeg er ute mange timer om dagen... blir bare så frustrert når lønna kommer og den forsvinner før jeg får "kjendt" på pengene..: men det er godt å høre det er flere enn meg som blir frustrert i denne tiden:) takk så mye for svarene dine:) 0 Siter
Gjest fortvilet i dag,... Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Hvis du har mye gjeld kan du ta en vaskejobb på kveldstid i vinter. Da kan du begynne på kveldsskole til våren. Et sted må man jo begynne. jeg hadde en vaskejobb i tillegg til vanlig jobb, men det ble for travelt for meg. jeg har en kronisk betennelse i magen, det er delvis derfor jeg har den gjelden jeg har i dag, pga. mange år uten inntekt....men jeg har prøvd den;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.