Gå til innhold

Det er dyrt å være gal

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sonen på tv2 er et merkelig program. Det sitter en eller to programledere der og snakker seg imellom og med dem som sender inn sms, mens de spiller musikk etter egne og andres ønsker. Det i seg selv er greit nok. Jeg har det jo på i bakgrunn, nettopp på grunn av musikken.

Men det var dette med sms-folket som sitter der inne hele natta. For meldingene hagler inn, og det er de rareste ting folk får seg til å betale 10 kroner for å skrive, enten det går på å fortelle programlederne hvor pene de ser ut den aktuelle natta, svare ”ja” på et eller annet, eller for å sjekke opp hverandre.

Det mest fascinerende med programmet er uansett konkurransene, hvor man kan vinne cd-plater og singler, og hvor konkurransen gjerne går på at brukerne skal gjette seg fram til hvilket ord på for eksempel 5 bokstaver programlederen tenker på.

Det finnes en del ord på 5 bokstaver.

Det er 10 kroner per melding.

Hvor mye koster en cd-plate? Hundrings? En singel? Femtilapp?

Meldingene hagler jo inn!

Disse gærningene trenger et kurs i økonomi, og det litt sabla fort. For det er de samme folka som går igjen der hver natt, de har jo nick, akkurat som vi har her.

Forskjellen er bare at vi ikke betaler 10 kroner hver gang vi skriver noe dumt. Det skulle tatt seg ut!

Det koster forresten 20 kroner å sende inn en mms med bilde av seg selv, og mms-folket må jo virkelig ha glemt å sjekke soppboka da de var ute og plukket kantareller. De kan jo til og med bli gjenkjent av folk!

Det som i hvert fall er sikkert er at mange av dem kunne droppet Sonen i en ukes tid og kjøpt seg en god pc for overskuddet, og dermed chattet gratis.

Verst er det i helgene. Da tar det helt av når folket kommer hjem fra byen, spesielt hvis det sitter ei snerten snelle der og prater. For hun ene er ganske digg, og da går gutta fullstendig av skaftet. En-setnings-komplimentene hagler. Akkurat som om de får henne... Hun andre er ei skravler av dimensjoner, så jeg pleier å skru av bakgrunnsstøyet fra tv-en hvis hun er på jobb, kjeften går så jævlig at selv den verste avholdsmann kan få fyllenerver bare av å høre på dama, men da hagler meldingene igjen inn, for å fortelle henne hvor lite de liker henne.

Det er helt utrolig, men tv2 tjener nok gode penger på galskapen. Spesielt kostbart kan jo ikke programmet være, for jeg gjetter på at de som jobber der klarer seg med minstelønn for å få muligheten til å leke programleder – eller hva nå disse skal kalles.

Det hender i hvert fall at jeg leser noen av meldingene som tikker inn, og det er mulig det er gjengs for nivået på deltakerne der inne, men slageren var i hvert fall den hvor en 50 % rehabilitert rusmisbruker søkte likesinnede på et lite tettsted jeg aldri hadde hørt om.

For hva faen er en 50 % rehabilitert rusmisbruker? En som bruker heroin bare annen hver dag? Og hvor lurt er det for noe sånt å alliere seg med likesinnede?

Nei, det er mye rart en skal se, men jeg lurer på om det ikke er en smule suspekt av tv2 og andre kanaler som driver med denne typen program å utnytte folk som i år 2005 ikke har hørt om Internet, og som tror 10 kroner for å gjette på et fembokstaversord, uten noen hint til hva slags ord de er ute etter, er veldig lurt.

Skrevet

Du, jeg er helt enig med deg.

Jeg satt nemmelig i en tid før og tenkte akkuat det samme som deg.

Som du sier, hva i all verden folk får seg til å betale 10 kr for, et "ja", "jeg ser ikke meldinga mi", "hei Hanne" - er jo bare en Hanne i denne verden vet du...osv.

Ja, ogaå disse konkurransene da som du sier...

Det er nok mange godt yngre personer som lopper mobilkortene sine der inne ja, og mange overensomme mennesker.

Skrevet

Helt enig med deg.

Det er utrolig spekulativt av kanalene å drive på sånn. Jeg skjønner jo at det er fristende å håve inn utrolige mengder penger på en så enkel og rimelig måte, men likevel!

Og det er jo litt "synd på" disse som ikke har blitt voksne nok til å skjønne hvilket sugerør dette er i lommeboka (eller er edru nok).

Og alt er jo bare svada.

hare1365380455
Skrevet

Helt sant. (Tenk om jeg skulle sendt det inn og betalt ti kroner.... Nei og nei.)

Og tror de at vennene sitter klistra foran skjermen og leser; og der fikk jeg melding fra Anne! Jippi! (Og så kan man kanskje heller sende Anne en sms rett til hennes mobil, men tenk så morsomt (?) å se meldingen på tv-skjermen heller!) Vel..

Skrevet

*LOL*

Jeg er så hjertens enig med deg, jeg har tenkt sånn selv mange ganger!

Du glemte å ta med alle dem som betaler 10 kroner for å sende inn melding og fortelle _alle de andre_ at de ikke skjønner hvorfor folk gidde å bruke penger på sånne programmer :-D

Forresten, du har ikke vurdert å bli journalist? Det var godt skrevet, passet under overskriften "Skråblikk" eller noe sånn :-)

Skrevet

Forutsatt at de betaler for dette selv - noe de fleste neppe gjør.

Skrevet

Forutsatt at de betaler for dette selv - noe de fleste neppe gjør.

Hvem i huleste betaler da?

Skrevet

Det er en måte å "bli kjendis" i noen sekunder på - det er derfor de gjør det -ungdommene.

Huff, - *host* jeg har sendt inn jeg også - både bilde og et par tekster.

GUUUUD, jeg er GAL! :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er en måte å "bli kjendis" i noen sekunder på - det er derfor de gjør det -ungdommene.

Huff, - *host* jeg har sendt inn jeg også - både bilde og et par tekster.

GUUUUD, jeg er GAL! :)

Ungdommene? Jeg har ikke sett på sonen, men er det ikke noe lignende mess-tv? Har sett på det noen ganger for å se hva det er, og det er jo vanvittig kjedelig og hjernedødt. Men der er det flest småbarnsmødre som skriver inn. Og sender inn bilde av ungen sin, eller rompa si. Så stemmer seerne for/mot om programlederen skal klippe håret.

Skrevet

Ungdommene? Jeg har ikke sett på sonen, men er det ikke noe lignende mess-tv? Har sett på det noen ganger for å se hva det er, og det er jo vanvittig kjedelig og hjernedødt. Men der er det flest småbarnsmødre som skriver inn. Og sender inn bilde av ungen sin, eller rompa si. Så stemmer seerne for/mot om programlederen skal klippe håret.

ok - jeg har bare sett på danseband-natt på lørdag! *s*

Gjest Shira12
Skrevet

Er enig med deg.

Dette har vi pratet om mange ganger her hjemme, og vi har ennå ikke helt skjønt hva som trekker så sinnsykt med folk.

Men nå er det visstnok en ny diagnose i vinden: SMS-avhengighet.

Skrevet

LOL

selv om det egentlig ikke er noe å le av. Kynisk utnyttelse av lettlurte menneske. Hvor kommer alle gærningene fra ?

Gjest skjønner ikke at det er så populært
Skrevet

Det der må være en særdeles lukrativ bransje for folka bak!

Fatter ikke at folk gidder bruke penger på sånt tull. Har en følelse av at mange etterhvert nok får betalingsproblemer.

Det er jo ikke bare Sonen på TV2 og Mess-tv på TVNorge, men noe som kalles Canal Motor og enda en sms-chattekanal som jeg ikke husker navnet på nå, - det er full trafikk på dem omtrent hele tiden, jo! På Canal Motor er det også anledning til å sende inn bilder, og der nærmest florerer det med bilder av nakne damer, og menn som drar'n. Virker ikke som om de driver noe særlig med sensur av det som presenteres.

Er i grunnen glad for at jeg ikke har lært meg å sende tekstmeldinger med mobilen enda, sender sms bare via internettjenester og der går det ikke å sende til slike firesifrede tjenester.

Skrevet

Én ting er ihvertfall sikkert: Ungdommen i dag har ikke generellt dårlig råd. Det hadde ikke blitt mange meldinger i uken på meg den gangen jeg var 15-16 år.

"........................................"

Gjest aplysia californica
Skrevet

Overskriften er riktig. Jeg har jobbet på lukket avdeling, og, ja, det er dyrt å være gal. Det er også ensomt og kjedelig. I tillegg ryker de fattislige kronene til kontaktkort fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...