Gjest linnay Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jeg husker det programmet. Tror det var Brennpunkt. Det var ukorrekt fremstilt og bygger opp om en vrangforestilling som jeg har skjønt er ganske vanlig. Ingen leger får en eneste krone fra noe firma for å skrive ut resepter. Hei Du skriver at ingen leger får penger fra Legemiddelindustrien for å skrive ut resepter. Men hva med å anbefale/snakke pent om (les: reklamere for) medikamenter i fora som dette? Det er påfallende at du så besvarer så godt som alle innlegg med medisin-spørsmål. Kan du svare for om du mottar noen form for ekstra-godtgjørelser fra legemiddelprodusenter for å "reklamere" for bestemte medikamenter i dette forumet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Hei Du skriver at ingen leger får penger fra Legemiddelindustrien for å skrive ut resepter. Men hva med å anbefale/snakke pent om (les: reklamere for) medikamenter i fora som dette? Det er påfallende at du så besvarer så godt som alle innlegg med medisin-spørsmål. Kan du svare for om du mottar noen form for ekstra-godtgjørelser fra legemiddelprodusenter for å "reklamere" for bestemte medikamenter i dette forumet? Her på DOL mottar jeg en fast årslig sum fra Dr.Online. For denne betalingen skal jeg svare på et visst antall spørsmål per uke (i gjennomsnitt). Jeg står helt fritt i hvilke spørsmål jeg besvarer, og betalingen er helt uavhengig av innholdet i svarene - selvsagt. Jeg mottar ingen andre ytelser, verken penger eller andre goder for arbeidet på DOL, ei heller fra legemiddelindustrien. 0 Siter
MsSophie Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Hei Du skriver at ingen leger får penger fra Legemiddelindustrien for å skrive ut resepter. Men hva med å anbefale/snakke pent om (les: reklamere for) medikamenter i fora som dette? Det er påfallende at du så besvarer så godt som alle innlegg med medisin-spørsmål. Kan du svare for om du mottar noen form for ekstra-godtgjørelser fra legemiddelprodusenter for å "reklamere" for bestemte medikamenter i dette forumet? Du sitter i en rimelig vanskelig situasjon hvis du som lege/psykiater ikke skal ha muligheten til å anbefale medisniner uten å bli beskyldt for å være korrupt. 0 Siter
Gjest linnay Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Her på DOL mottar jeg en fast årslig sum fra Dr.Online. For denne betalingen skal jeg svare på et visst antall spørsmål per uke (i gjennomsnitt). Jeg står helt fritt i hvilke spørsmål jeg besvarer, og betalingen er helt uavhengig av innholdet i svarene - selvsagt. Jeg mottar ingen andre ytelser, verken penger eller andre goder for arbeidet på DOL, ei heller fra legemiddelindustrien. Ok, da er ikke dette noe mer å lure på! Takk for redegjørelsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.