Patsi Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Noen som har en god ide, opplegg, link, kurs, mening, utdannelse, apparat, veileder, folder, lærebok, skolering eller liknende for hvordan man kan bli kvitt uønskede følelser (som for eksempel forelskelse)? Anyone? 0 Siter
collins Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Man hadde blitt søkkrik hvis man hadde funnet opp en medisin mot uønsket forelskelse.;o) 0 Siter
Patsi Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Man hadde blitt søkkrik hvis man hadde funnet opp en medisin mot uønsket forelskelse.;o) Jo, stemmer nok det... Men "lindring av uønskede følelser", da? Eller "mestring av uønskede følelser". Eller "ignorering av uønskede følelser"...? 0 Siter
favn Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg er ikke enig i dem som sier at følelser har vi ikke kontroll over. Selvsagt kan man mane fram forelskelser i hodet sitt, stresse rundt som en klovn og vikle seg inn i en heftig forelskelse. Og like selvsagt kan man dempe en forelskelse, avlede seg selv og minimere en forelskelse feks ved å flytte fokus og handlinger samt ved å snakke seg ut av det. 0 Siter
Patsi Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Jeg er ikke enig i dem som sier at følelser har vi ikke kontroll over. Selvsagt kan man mane fram forelskelser i hodet sitt, stresse rundt som en klovn og vikle seg inn i en heftig forelskelse. Og like selvsagt kan man dempe en forelskelse, avlede seg selv og minimere en forelskelse feks ved å flytte fokus og handlinger samt ved å snakke seg ut av det. Jeg er for så vidt enig i det, men har du noen helt konkrete tips til hva man kan gjøre? 0 Siter
favn Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg er for så vidt enig i det, men har du noen helt konkrete tips til hva man kan gjøre? Er det slik at du vil ha vekk en forelskelse? 0 Siter
Patsi Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Er det slik at du vil ha vekk en forelskelse? *host* ja... 0 Siter
favn Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 *host* ja... Tja, jeg kjenner deg jo ikke, men jeg tror at alt du gjør som handler om å flytte fokus ved fra forelskelsen og personen, vil bidra til å viske både ham og følelsene ut, så å si. Du må ikke dvele ved ham, dyrke ham, fantasere om hva som kunne vært, dra 'tilfeldigvis' forbi der han bor, jobber, drikker øl, vente på telefonen, sjekke meldinger (slå av mobilen!)... Ser du noe som får deg til å tenke på ham, snur du deg og finner på noe annet. Ikke kop i sofaen, hiv deg rundt med trening, vask kjøkkenskap, vær sosial med venner, ta en real kikk på og blunk til flotte menn i verden, vær sexy og smilende, verdsett familie, vær kreativ på jobb... Hvis tanker blir påtrengende, ring din mor og snakk om vær og vind eller spill råhøy musikk som ikke gir plass for tanker. Noe sånt? 0 Siter
Patsi Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Tja, jeg kjenner deg jo ikke, men jeg tror at alt du gjør som handler om å flytte fokus ved fra forelskelsen og personen, vil bidra til å viske både ham og følelsene ut, så å si. Du må ikke dvele ved ham, dyrke ham, fantasere om hva som kunne vært, dra 'tilfeldigvis' forbi der han bor, jobber, drikker øl, vente på telefonen, sjekke meldinger (slå av mobilen!)... Ser du noe som får deg til å tenke på ham, snur du deg og finner på noe annet. Ikke kop i sofaen, hiv deg rundt med trening, vask kjøkkenskap, vær sosial med venner, ta en real kikk på og blunk til flotte menn i verden, vær sexy og smilende, verdsett familie, vær kreativ på jobb... Hvis tanker blir påtrengende, ring din mor og snakk om vær og vind eller spill råhøy musikk som ikke gir plass for tanker. Noe sånt? Takk :-) *noterer* 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hvis noen har det så må de sitte på en oppfinnelse som vil gjøre dem til millionærer:) 0 Siter
Patsi Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Hvis noen har det så må de sitte på en oppfinnelse som vil gjøre dem til millionærer:) Ja, du har nok rett i det... 0 Siter
Gjest knowthatfeeling Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hva er grunnen til at disse følelsene er uønsket da? 0 Siter
Patsi Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Hva er grunnen til at disse følelsene er uønsket da? Nei, det er flere grunner... Men uansett, er det mange ganger man kommer i situasjoner som man skulle ønske man kunne "skru av" følelsene sine, eller i hvert fall styre de til en viss grad. Men plutselig blir man revet med - og ting kan få større konsekvenser enn man er forberedt på. Dette gjelder jo både forelskelse, sinne, sjalusi og mange andre ting... 0 Siter
Gjest knowthatfeeling Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Nei, det er flere grunner... Men uansett, er det mange ganger man kommer i situasjoner som man skulle ønske man kunne "skru av" følelsene sine, eller i hvert fall styre de til en viss grad. Men plutselig blir man revet med - og ting kan få større konsekvenser enn man er forberedt på. Dette gjelder jo både forelskelse, sinne, sjalusi og mange andre ting... Utfordringen er å beherske seg ja.... Personlig må jeg fjerne meg bort fra årsaken til slike følelser. Da innbefatter det å droppe kontaktpunkter med personen, avslutte evt msn kontakt, sms, o.l. Ikke vanke der denne personen er osv. I hvertfall så langt det er mulig. Tid leger alle lengsler. Men det er en jobb å få til...så lykke til!! :-) 0 Siter
Patsi Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Utfordringen er å beherske seg ja.... Personlig må jeg fjerne meg bort fra årsaken til slike følelser. Da innbefatter det å droppe kontaktpunkter med personen, avslutte evt msn kontakt, sms, o.l. Ikke vanke der denne personen er osv. I hvertfall så langt det er mulig. Tid leger alle lengsler. Men det er en jobb å få til...så lykke til!! :-) Jeg jobber med saken... Takk, takk :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg er ikke enig i dem som sier at følelser har vi ikke kontroll over. Selvsagt kan man mane fram forelskelser i hodet sitt, stresse rundt som en klovn og vikle seg inn i en heftig forelskelse. Og like selvsagt kan man dempe en forelskelse, avlede seg selv og minimere en forelskelse feks ved å flytte fokus og handlinger samt ved å snakke seg ut av det. Jeg er ikke enig. Jeg kan jammen ikke styre de følelsene. Dessverre må jeg si. Jeg kan ikke fordra å være forelsket, jeg blir helt besatt 0 Siter
favn Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg er ikke enig. Jeg kan jammen ikke styre de følelsene. Dessverre må jeg si. Jeg kan ikke fordra å være forelsket, jeg blir helt besatt Hvis du får næring til følelsene, ja. Men hvis følelsene ikke blir gjengjeldt eller du av en eller annen grunn ikke er i nærkontakt med 'objektet', er det da ikke umulig å kvitte seg (gradvis) med dem. Den som er besatt og vanvittig forelsket over tid i en de ikke får eller er i kontakt med, har et relativt sykelig problem. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hvis du får næring til følelsene, ja. Men hvis følelsene ikke blir gjengjeldt eller du av en eller annen grunn ikke er i nærkontakt med 'objektet', er det da ikke umulig å kvitte seg (gradvis) med dem. Den som er besatt og vanvittig forelsket over tid i en de ikke får eller er i kontakt med, har et relativt sykelig problem. Det går jo over da men det kan ta lang tid ) 0 Siter
Gjest 333df Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hvis du får næring til følelsene, ja. Men hvis følelsene ikke blir gjengjeldt eller du av en eller annen grunn ikke er i nærkontakt med 'objektet', er det da ikke umulig å kvitte seg (gradvis) med dem. Den som er besatt og vanvittig forelsket over tid i en de ikke får eller er i kontakt med, har et relativt sykelig problem. hehe....da er det mange "syke" mennesker i verden gitt! Folk har ulik temperement, og kalle folk syke fordi de våger å vise følelser sier noe om det "beherskede" samfunnet vi lever i...Kaldt, spør du meg... 0 Siter
favn Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Det går jo over da men det kan ta lang tid ) Selvsagt går det over - tre uker etter 'over' husker du ikke hva han het engang ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.