Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er på vei til ny anskaffelse av katt, siden jeg mistet min forrige i en påkjørsel...(Forbaska bilist!)

Nå vurderer jeg å skaffe meg to, altså to kattunger fra samme kull..

Er det noen som har efraing med å ha to? Hvordan utviklet de to kattene seg, ble de venner eller uvenner? Var det ekstra mye styr med to i fht å bare ha en? tar i mot alle råd med glede! takk :-)

Skrevet

Hei, opplevde akkurat det samme som deg i høst, katten min ble påkjørt og døde.

Jeg fikk tak i to nye katter, og det funker fint som bare det. Har hatt dem i litt over en måned nå, og de har gått fint sammen fra dag en. Blir ikke noe mye mer jobb enn med en, bortsett fra at de bæsjer dobbelt så mye, da. :)

Fordelen er at de har selskap i hverandre når du er borte. Jeg har kjøpt mange leker til dem, blant annet et klatrestativ. Det koser de seg veldig med.

Anbefaler deg å få to, jeg!

Skrevet

Jeg har hatt både en og to katter (har to nå), og synes det er klart en fordel å ha to.

De holder hverandre med selskap, og det gjør at jeg ikke får så dårlig samvittighet når de er alene på dagtid.

Katter er selskaplige og sosiale dyr, og en enslig katt som tilbringer en del tid alene ville helt sikkert hatt det mye bedre i selskap med en til.

Tror det er sjelden at to katter ikke går sammen, så lenge i hvert fall den ene er kattunge når de "introduseres" - i hvert fall hvis den eldste katten ikke er alt for gammel (med inngrodde vaner).

Det holder fremdeles med 1 stk tissekasse (av stor størrelse), vannskål og matskål.

Eneste ulempen jeg kan tenke meg er at det kan bli en del lekeslåssing. Morsomt å se på, og helt sikkert gøy for kattene - men det blir mye hår av det:-)

Skrevet

Jeg har hatt både en og to, og nå har vi tre.

Ser at kattene koser seg mer når de har noen å være sammen med :-)

Skrevet

Vi har to kattesøstre på seks mnd. Før vi fikk dem var vi veldig i tvil om vi skulle ha en eller to. Vi har ikke angret en dag på at vi tok dem begge. De er kjempevenner og veldig avhengig av hverandre, samtidig som de er veldig knyttet til oss tobeinte i familien også.

Før hadde vi en katt. Jeg syntes det var leit å slippe henne ut for natta. Hun likte godt å være ute og hadde det bare fint, men likevel syntes jeg på en måte synd på henne.. Nå vet jeg de er to og at de holder sammen hele tiden.

For noen uker siden måtte den ene katten opereres og bli hos dyrelegen over natta. Da ble den andre katten veldig avhengig av oss. Hun roet seg ikke og ville bare ligge i armkroken hele tiden. Når søsteren kom hjem neste dag var hun ellevill av glede, men litt snurt fordi den nyopererte ikke orka å lekesloss på noen dager ;-)

En eller to katter spiller forøvrig ingen rolle mht arbeidet rundt dyreholdet.

Skrevet

Hei, opplevde akkurat det samme som deg i høst, katten min ble påkjørt og døde.

Jeg fikk tak i to nye katter, og det funker fint som bare det. Har hatt dem i litt over en måned nå, og de har gått fint sammen fra dag en. Blir ikke noe mye mer jobb enn med en, bortsett fra at de bæsjer dobbelt så mye, da. :)

Fordelen er at de har selskap i hverandre når du er borte. Jeg har kjøpt mange leker til dem, blant annet et klatrestativ. Det koser de seg veldig med.

Anbefaler deg å få to, jeg!

Min katt blei påkjørt og døydde i forgårs :-( Saknar ho masse...

Skrevet

Heisann!

Jeg har to kullbrødre på 3 1/2 år. Kastrerte dem så snart de viste tegn til begynnende kjønnsmodning, så har sluppet unna markering og slåssing.

De to er perlevenner. De leker sammen, koser sammen og sover sammen. Kattepensjonatdamen kunne også bekrefte at katter som hadde søsken å feriere sammen med, trivdes tusen ganger bedre enn de som var alene.

Gudd løkk!

Skrevet

Min katt blei påkjørt og døydde i forgårs :-( Saknar ho masse...

Kjære deg, jeg vet så godt hvor vondt det gjør å miste sin lille pusekatt. Jeg mistet min for bare to uker siden nå, og enda er jeg i sorg.

Jeg har vært så sinna på den som kjørte på henne, og vært fryktelig lei meg. har så mange skjønne minner, og de tar jeg godt vare på. Det håper jeg du og gjør. Styrk deg på alt det gode du har hatt sammen med henne. jeg vet det er tøft, og det er fryktelig urettferdig når sånnt som dette skjer.

Jeg for min del syns det er viktig å sørge fra seg litt før man skaffer seg en ny (eller to)...så det kullet jeg nå har bestmet meg for å hente en eller to katter fra, de skal ikke hentes før om halvannen måned. Da har jeg nok fått ut det meste av sorgen håper jeg...så er jeg klar for en ny.

Jeg ønsker deg alt godt. Viktig å gråte og sørge...og glede seg over alle gode minner.

Lykke til. trøsteklem fra hope

Skrevet

Kjære deg, jeg vet så godt hvor vondt det gjør å miste sin lille pusekatt. Jeg mistet min for bare to uker siden nå, og enda er jeg i sorg.

Jeg har vært så sinna på den som kjørte på henne, og vært fryktelig lei meg. har så mange skjønne minner, og de tar jeg godt vare på. Det håper jeg du og gjør. Styrk deg på alt det gode du har hatt sammen med henne. jeg vet det er tøft, og det er fryktelig urettferdig når sånnt som dette skjer.

Jeg for min del syns det er viktig å sørge fra seg litt før man skaffer seg en ny (eller to)...så det kullet jeg nå har bestmet meg for å hente en eller to katter fra, de skal ikke hentes før om halvannen måned. Da har jeg nok fått ut det meste av sorgen håper jeg...så er jeg klar for en ny.

Jeg ønsker deg alt godt. Viktig å gråte og sørge...og glede seg over alle gode minner.

Lykke til. trøsteklem fra hope

Tusen takk.. Dei orda var til hjelp for meg. Har det ikkje noko godt. ankar og på at ho har hatt vondt før ho døydde :-((

Skrevet

Tusen takk.. Dei orda var til hjelp for meg. Har det ikkje noko godt. ankar og på at ho har hatt vondt før ho døydde :-((

Ja, jeg vet hvordan det er å tenke på om pusen hadde det vondt...Jeg har det akkurat likt som deg for tiden...Men så ser jeg for meg at det finns en kattehimmel, og at det er der hun er nå - og leker rundt sammen med en hel masse andre katter - og de har det så bra så! Det hjelper meg litt, selvom det er en noe barnlig tanke...Kan hende det er sånn, vet du ;-)

Uansett, en pusekatt som blir påkjørt har det ikke vondt. Den får seg en så hard smell fra bilen (bilen i fart kjennes som flere tonn! - dette har jeg undersøkt) at den dør momentant. IKKE plag deg selv mer ved å tenke på om pusen din hadde det vondt. Mest sannsynlig døde den med en gang...(med mindre du fant den i live før den døde....)

jeg fant pusn emin død...hun blødde fra hodet, og det fortalte meg at hun ble drept momentant. Men å så foferdelig det er å lure på om hun led...jeg tenker dessverre fortsatt på det, men så har jeg folk rundt meg som sier "Hope, ikke plag deg selv med det mer - pusen din døde momentant og det vet du med fornuften din"...De har rett.

Ønsker deg nok en gang alt godt. Kan du ikke besøke noen som har en pus - eller ta deg en tur til dyrevernet (de passer jo på katter)...sånn at du i det minste får kost litt med en som ligner litt... Det hjalp meg iallefal....

god klem og god helg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...