Gjest hymmelbu Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Dronning Sonja svarte at det var "grusomt hyggelig" å få stilt ut bildene sine. Er dette en passende kommentar for en dronning? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hehe, iallefall litt rar talemåte ;-) 0 Siter
tuss&troll Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Den kommentaren reagerte jeg på også ). Ikke bare dronninger det tar seg ut for da .... gjelder oss alle det, og dronninga er jo bare et menneske hun også. 0 Siter
bb71 Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Ja det la jeg også merke til... Men det kan hende det var viktig å få med ordet "grusomt"? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hehe, iallefall litt rar talemåte ;-) Hun har en litt gammelmodig vestkantsosiolekt, minner meg om de eldste tantene mine, sånn "groousomt", med litt brutt r alá Wenche Foss. Det er oppveksten hennes, på en måte kan man si at hun kan lite for det. 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg reagerte på kommentaren, men ikke fordi den kom fra henne. Hun må da få lov til å si hva hun vil på hvilken måte hun vil, uten at det skal diskuteres i DOL etterpå! Det er så utrolig mye folk henger seg opp i... 0 Siter
collins Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hun sa ikke "grusomt hyggelig", men "Forferdelig hyggelig". Jeg reagerte også på det. Syns kjerringa blir mer og mer dradd i trynet. Ligger hun under kniven hver måned? 0 Siter
Gjest vanlig talemåte Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Hun sa ikke "grusomt hyggelig", men "Forferdelig hyggelig". Jeg reagerte også på det. Syns kjerringa blir mer og mer dradd i trynet. Ligger hun under kniven hver måned? Å bruke uttrykk eom "forferdelig bra" og "forferdelig trivelig" er da ikke uvanlig i våre dager selv om de nok i utgangspunktet ikke er helt korrekte. 0 Siter
collins Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Å bruke uttrykk eom "forferdelig bra" og "forferdelig trivelig" er da ikke uvanlig i våre dager selv om de nok i utgangspunktet ikke er helt korrekte. Jeg syns ikke vi skal la være å fleipe litt med de som uttrykker seg slik, bare for å holde "liv i" forståelsen av at dette er feil. På samme måte som vi også bør fleipe litt med de som f eks tar sine forHÅNDsregler... 0 Siter
Prozak Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Ja nei, huff. En dronning må da holde seg altfor god til å bruke ord og uttrykk som resten av _folket_ bruker. Grusomt og forferdelig (ikke hyggelig, altså). "............................................" 0 Siter
lex Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg synes det er upassende å kritisere andre menneskers ordvalg samtidig som man siterer dem feil! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 At både det ene og det andre er "grusomt" og "forferdelig", er utbredt slang. Men det er jo grusom norsk, og det imponerer meg litt at slangen har fått rotfeste også på slottet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.