Gå til innhold

Traumatisk behandling

Gjest andre med erfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest andre med erfaring?

Jeg har blitt, som mange andre, tatt med rå makt av politiet og blitt tvangsinnlagt på psykiatrsik. Har hatt flere netter på glattcelle, der jeg har fått panikk og blitt lagt i jern og med strips rundt beina. Har blitt pumpet mens jeg har vært bundet fast i sykehussenga eller holdt nede av masse folk. Er absolutt ikke stolt av oppførselen min og liker ikke å snakke om det. Det er mange år siden nå, men stadig får jeg slike "flashbaks" og gjennopplever disse episodene på nytt og nytt. Jeg vet at det var godt ment fra helsevesenet og politiet sin side, men likevel tenker jeg mye på dette og det irriterer meg. Hvordan blir en kvitt slike tanker? Har jeg hengt meg opp i noe her uten grunn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204362-traumatisk-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke rart om du får en del "flashbacks" hvor du husker disse episodene, og det er kanskje vanskelig å bli kvitt skamfølelse knyttet til dem?

Jeg tror måten å bli mest mulig ferdig med det som har skjedd er å finne en samtalepartner som du kan fortelle om episodene til, og at du i disse samtalene slipper til de følelsene som er knyttet til det som skjedde, både mht hva du gjorde og hva som ble gjort mot deg. En annen måte å desensitivere ditt forhold til din fortid kan være å skrive om det som skjedde - enten bare for deg selv eller ved også å la andre lese det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...