Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to gutter på 25 og 27 hvorav den ene av oss har et hovedlån på hus på ca kr.700.000,- med foreldrene hans som kausjonister og et felles lån på kr. 100.000,-. Huset står kun i navnet til den som har hovedlånet.

Vi vil gjerne ha all gjeld felles, samt at huset skal stå på begge.

Er det slik at det kommer nærmere kr. 20.000,- i tinglysing og andre gebyrer om man skal gjøre dette? Hun i banken sa "Det enkleste økonomisk er om dere inngår partnerskap..."

Har du noe råd i denne saken, evt. vet om andre som har?

Skrevet

Ta kontakt med en advokat, de kan råde dere til hva som er best, og hvordan dere kan løse det. Et enkelt råd i første omgang koster ikke noe. Dessuten er det nok verdt å betale det det koster for å få det på stell, det kan være greit en gang i fremtiden ved et evt. samlivsbrudd, selv om det sikkert er det dere tenker minst på nå. Kan aldri tenke meg at det vil koste så mye som 20.000,-

Lykke til!

Skrevet

Ta kontakt med en advokat, de kan råde dere til hva som er best, og hvordan dere kan løse det. Et enkelt råd i første omgang koster ikke noe. Dessuten er det nok verdt å betale det det koster for å få det på stell, det kan være greit en gang i fremtiden ved et evt. samlivsbrudd, selv om det sikkert er det dere tenker minst på nå. Kan aldri tenke meg at det vil koste så mye som 20.000,-

Lykke til!

Ja, de fleste svarer advokat.. Hadde håpet at noen andre kunne hjelpe meg først... Hvor kan man kontakte advokat uten at det koster noe?

Skrevet

Ja, de fleste svarer advokat.. Hadde håpet at noen andre kunne hjelpe meg først... Hvor kan man kontakte advokat uten at det koster noe?

Jeg droppet bare innom en helt tilfeldig advokat en gang jeg var i byen og lurte på noe. Han var virkelig hyggelig, hadde tilfeldigvis litt ledig tid akkurat da og hjalp med med det jeg lurte på. Men jeg har også fått hjelp pr telefon uten at det kostet et øre.

Skrevet

På eksperthjelp.no kan du i alle fall få et råd for ca. 200 kr...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...