Åsemor Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Nå er jeg bare nødt til å få printet bildene mine, det begynner å bli endel... Tidligere brukte jeg Fotolabo, og var fornøyd med de, men så begynte jeg å bruke Eurofoto siden de kom best ut i test på tv2 hjelper deg. Nå er da ståa sånn at jeg skal ha kanskje 150 bilder, og da er prisen per bilde 1,25 hos Fotolabo, og 1,99 hos Eurofoto. Differanse på litt over hundrelappen hvis det blir 150 bilder. I tillegg skal jeg ha noen forstørrelser, så da blir det 50 kr å spare der også på å bruke Fotolabo. JEG har vært fornøyd med bildene, men de kommer dårligst ut i test på tv2 hjelper deg. Har jo liksom litt tiltro til de da, men i og med at jeg ikke har merket noe så blir jeg sikkert fornøyd... men kanskje mer fornøyd med Eurofoto? Hmm... Hva hadde dere gjort? Leveringstiden spiller ingen rolle for meg, men det er det tatt hensyn til i den testen (fotolabo er trege...) Skal jeg gidde å spare 150 kr på å få bilder som kanskje er dårligere enn de jeg har fra før? Skal jeg gidde å spandere 150 kr mer bare for å _kanskje_ få bedre bilder? Tullete sak, jeg skjønner det... men jeg klarer bare ikke å bestemme meg!! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Bilder er verdifulle. Jeg hadde brukt 150 kroner ekstra, om jeg ikke hadde erfaring med noen av de. Men så vet du at du er fornøyd med Fotolab, så da burde du finne ut hva de fikk kritikk på. Var det bare lang leveringstid, eller hadde det med bildekvalitet og varighet å gjøre? 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Bilder er verdifulle. Jeg hadde brukt 150 kroner ekstra, om jeg ikke hadde erfaring med noen av de. Men så vet du at du er fornøyd med Fotolab, så da burde du finne ut hva de fikk kritikk på. Var det bare lang leveringstid, eller hadde det med bildekvalitet og varighet å gjøre? "Bildene har ingen markante feil, men de er derimot litt mørke, fargene har et lite gåskjær og kunne vært klarere. Utover dette er det ikke mye å si om bildene verken i positiv eller negativ retning." Fant det nå... Skal ta frem albumene mine og titte litt jeg. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 "Bildene har ingen markante feil, men de er derimot litt mørke, fargene har et lite gåskjær og kunne vært klarere. Utover dette er det ikke mye å si om bildene verken i positiv eller negativ retning." Fant det nå... Skal ta frem albumene mine og titte litt jeg. Ja, gjør det. Spesielt om du skal forstørre bilder, er god kvalitet viktig 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Ja, gjør det. Spesielt om du skal forstørre bilder, er god kvalitet viktig Ja, de skal gis bort i julegave til og med. Og i og med at jeg faktisk har fått tatt ordentlige fotografbilder kan det være greit å bruke litt penger på fremkallingen også kanskje. Tar fotolabo neste gang som jeg bare skal ha til mitt eget album da tenker jeg. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Ja, de skal gis bort i julegave til og med. Og i og med at jeg faktisk har fått tatt ordentlige fotografbilder kan det være greit å bruke litt penger på fremkallingen også kanskje. Tar fotolabo neste gang som jeg bare skal ha til mitt eget album da tenker jeg. Det høres ut som en god idè 0 Siter
tuss&troll Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Bilder er verdifulle, så jeg hadde ikke giddi å spart penger der. Er selv kjempefornøyd med Eurofoto. Vet at Allfoto forstørrer, http://www.allfoto.no/member/index.jsp?url=/diverse/bildforstoring_no.htm, jeg har forstørret der tidligere å var da fornøyd med resultatet. 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Bilder er verdifulle, så jeg hadde ikke giddi å spart penger der. Er selv kjempefornøyd med Eurofoto. Vet at Allfoto forstørrer, http://www.allfoto.no/member/index.jsp?url=/diverse/bildforstoring_no.htm, jeg har forstørret der tidligere å var da fornøyd med resultatet. Men når jeg først bestiller fra eurofoto bruker jeg like gjerne de til å forstørre og. Nå har jeg dessuten laget 3 flotte bildekalendere! Ser for meg at denne regninga blir stooooor. Tar en evighet å overføre bilder da, men snart skal jeg begynne å tenke på forstørrelsene. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Men når jeg først bestiller fra eurofoto bruker jeg like gjerne de til å forstørre og. Nå har jeg dessuten laget 3 flotte bildekalendere! Ser for meg at denne regninga blir stooooor. Tar en evighet å overføre bilder da, men snart skal jeg begynne å tenke på forstørrelsene. Allfoto sine kalendere er fine og myyye billigere , (169,- pr stk) syns jeg da, fast "julekunde" der i mange år nå. Sjekket Eurofoto nå iår, siden jeg er kunde der, men den var det jo godt over 200 for. Ett år prøvde vi en annen leverandør (husker ikke hvem), og vi ble så skuffet sammenlignet med den vi var vant til. 0 Siter
Pulverheksa Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har brukt Eurofoto, og har ikke vært fornøyd! Jeg forsøkte til og med å betale en krone ekstra per bilde for en ekstra justering de skulle gjøre, og det ble ikke bedre. En gang sendte jeg samme bestilling to ganger, for jeg fant ut at jeg ville ha flere bilder som jeg ville gi bort. Det var stor forskjell i kvaliteten fra den ene gangen til den andre (på akkurat samme bilde). Jeg har i den senere tid brukt Fotoknudsen, og de er jeg mye mer fornøyd med. Bildene fra Eurofoto blir for grå, mens bildene fra fotoknudsen får riktigere farger og lys. Ikke stol blindt på tester, men vurder kvaliteten på de bildene du har fremkalt tidligere. 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har brukt Eurofoto, og har ikke vært fornøyd! Jeg forsøkte til og med å betale en krone ekstra per bilde for en ekstra justering de skulle gjøre, og det ble ikke bedre. En gang sendte jeg samme bestilling to ganger, for jeg fant ut at jeg ville ha flere bilder som jeg ville gi bort. Det var stor forskjell i kvaliteten fra den ene gangen til den andre (på akkurat samme bilde). Jeg har i den senere tid brukt Fotoknudsen, og de er jeg mye mer fornøyd med. Bildene fra Eurofoto blir for grå, mens bildene fra fotoknudsen får riktigere farger og lys. Ikke stol blindt på tester, men vurder kvaliteten på de bildene du har fremkalt tidligere. Ja, og der var bestillingen sendt, gitt. Det kom på over 1000 kr... Da får man bare håpe på det beste, men de fleste skal jo gis bort uansett da. 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har brukt Eurofoto, og har ikke vært fornøyd! Jeg forsøkte til og med å betale en krone ekstra per bilde for en ekstra justering de skulle gjøre, og det ble ikke bedre. En gang sendte jeg samme bestilling to ganger, for jeg fant ut at jeg ville ha flere bilder som jeg ville gi bort. Det var stor forskjell i kvaliteten fra den ene gangen til den andre (på akkurat samme bilde). Jeg har i den senere tid brukt Fotoknudsen, og de er jeg mye mer fornøyd med. Bildene fra Eurofoto blir for grå, mens bildene fra fotoknudsen får riktigere farger og lys. Ikke stol blindt på tester, men vurder kvaliteten på de bildene du har fremkalt tidligere. Når du sier du bestilte samme bilder 2 ganger, og hadde automatisk justering 1 gang, og de ble dårligere en gang, du tror ikke justeringa faktisk gjorde at bildene ble bedre da? 0 Siter
Pulverheksa Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Når du sier du bestilte samme bilder 2 ganger, og hadde automatisk justering 1 gang, og de ble dårligere en gang, du tror ikke justeringa faktisk gjorde at bildene ble bedre da? Nei, bildene ble faktisk dårligere ved andre gangs bestilling enn ved første gangs bestilling. Men jeg hadde ikke automatisk justering verken første eller andre gang. Det var ved en senere anledning jeg betalte for automatisk justering, men det ble ikke noe bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.