Gå til innhold

Speltbrød

Anbefalte innlegg

Gjest svaksterk
Skrevet

Alle sier speltbrød skal være så innmari bra,så nå har jeg vært på Baker Hansen og handlet. Det er jo nydelig, OG mykt! Har hivd i meg fem skiver i ettermiddag jeg!

Så får jeg se da, om det *funker* så bra som folk sier :-)

Venninna mi sin type gikk angivelig ned 5 kg på 14 dager pga speltbrød.

Noen her som har erfaring med speltbrød?

fuji1365380447
Skrevet

Tror ikke at noen tar av seg fem kg ved å hive i seg fem skiver på kvelden, altså...

Speltbrød eller ikke speltbrød - det viktigste er jo mengden energi inn i kroppen i forhold til energi brukt.

Gjest svaksterk
Skrevet

Tror ikke at noen tar av seg fem kg ved å hive i seg fem skiver på kvelden, altså...

Speltbrød eller ikke speltbrød - det viktigste er jo mengden energi inn i kroppen i forhold til energi brukt.

Hehe, nei det tror ikke jeg heller ;-) poenget var igrunn at brødet Baker Hansen har er så innmari godt. Jeg har prøvd speltbrød før, men de har alltid vært så kompakte og harde, mens dette er lyst og luftig!

Men over tid. Kanskje kanskje det funker. :-)

Håper det.

Skrevet

Jeg føler meg ikke så tung i maven når jeg spiser speltbrød, eller så oppblåst.

Aner ikke om det er innbilt men det syns ikke like godt på maven som når jeg spiser vanlig brød...

Gjest svaksterk
Skrevet

Jeg føler meg ikke så tung i maven når jeg spiser speltbrød, eller så oppblåst.

Aner ikke om det er innbilt men det syns ikke like godt på maven som når jeg spiser vanlig brød...

Ja, det er det jeg og har hørt, og så tåler jeg dårlig hvitt mel. Så jeg håper magen blir "mindre" med speltbrød :-)

Får se nå da, om det funker.

Skrevet

Speltbrød er godt, synes det er bedre enn mor Ingers rugbrød også jeg som var det beste til speltbrødet kom.

Har kjøpt det flere steder, men Baker Hansen sitt er det beste. Føler det er bra for magen og veldig god smak.

Gjest svaksterk
Skrevet

Speltbrød er godt, synes det er bedre enn mor Ingers rugbrød også jeg som var det beste til speltbrødet kom.

Har kjøpt det flere steder, men Baker Hansen sitt er det beste. Føler det er bra for magen og veldig god smak.

Ja :-)

Det er innmari godt, det brødet. Jeg kommer til å holde meg til Baker Hansen da :-) du har jo også prøvd flere og synes det er det beste. Forøvrig går det med mye mer enn vanlig brød, fordi det er så godt, og jeg er visst blitt *hekta* nå:)

Magen trives med det også virker det som ja:-)

Skrevet

Ja, her har vi spist speltbrød ganske lenge, men jeg håper da for guds skyld at det ikke er slankende på noen som helst måte!

Gjest svaksterk
Skrevet

Ja, her har vi spist speltbrød ganske lenge, men jeg håper da for guds skyld at det ikke er slankende på noen som helst måte!

Jeg har hørt flere som sier de har gått ned, men det er fordi de ikke har tålt hvitt mel så godt tror jeg? Siden jeg ikke tåler hvitt mel så godt, så håper jeg det vil ha en effekt. Men jeg har egentlig ikke peiling på om det er slankende. Mindre oppblåst mage vil uansett være en fordel da..

Skrevet

Ja :-)

Det er innmari godt, det brødet. Jeg kommer til å holde meg til Baker Hansen da :-) du har jo også prøvd flere og synes det er det beste. Forøvrig går det med mye mer enn vanlig brød, fordi det er så godt, og jeg er visst blitt *hekta* nå:)

Magen trives med det også virker det som ja:-)

Får ikke hjelpe at det er dyrt, 30kr. Jeg deler det i to og fryser det og holder seg så godt. Datteren og jeg er kjempeglad i det brødet. Veldig godt med brunost!

Gjest svaksterk
Skrevet

Får ikke hjelpe at det er dyrt, 30kr. Jeg deler det i to og fryser det og holder seg så godt. Datteren og jeg er kjempeglad i det brødet. Veldig godt med brunost!

Fikk lyst på brunost nå :-)

Det skal jeg kjøpe.

30 kr er jo egentlig ikke så dyrt for et sånnt brød, og fordeler man det over de dagene man har brødet, så er det jo ikke så ille.

Magen trives bedre ihvertfall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...