Gjest på forhånd takk for hjelpen Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 skal skrive masteroppgave neste år og lurer på hvor mye karakteren på den har å si for mine jobbmuligheter? Jeg har valgt et yrke med gode jobbutsikter (pedagogikk) skal karakteren på oppgaven stå på cv'en? og hva med de andre karakterene mine? Vil de bli tatt med i betraktning om jeg får en jobb eller ikke? Har karakterer som ligger rundt "C" 0 Siter
Prozak Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Veldig mange sier at karakterene teller lite eller ingenting i jobbmarkedet - med mindre man kun konkurrerer på papiret. Det er nok sant med visse modifikasjoner - er alt helt på bunn så indikerer det jo at man ikke kan så mye. Ligger det i snitt midt på treet, så vil det neppe tiltrekke så mye oppmerksomhet hverken den ene eller den andre veien. Når det gjelder master, så vil jeg tro at bare det å gidde å ta en mastergrad i seg selv teller en del. Men før arb.giver har truffet deg, så har jo ikke vedkommende noe annet enn papirene å gå ut fra. "........................................" 0 Siter
Gjest nøffnøff Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 noe av det prozac sier stemmer nok desvere ikke.....men det kommer veldig an på yrket. en c på en masteroppgave er nok ikke særlig bra, det er midt på treet. jeg har jobbet i både med opptak og studerer selv, så jeg har hatt innsyn det meste som foregår i, under og etter studiene. Regelen generelt er at i den første jobben legges det mye vekt på karakter på master, i tillegg til annen relevant erfaring. Bare tenk logisk: det er mange søkere på markedet. Har vært i kontakt med mange arbeidsgivere i forskjellige felt i forbindelse med yrkesmesser for studenter, og de sier alle det samme: karakterer er viktig, og det finnes nok av mennesker som har utrolig mange gode kvaliteter i tillegg til gode karakterer. mitt råd til deg er heller å huske på at de som har toppkarakterer har jobbet r....av seg for det, og det er ingenting i veien for at du og kan gi jernet:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.