Mirabell Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg har utdanning m. akademisk grad og yrkestittel. (Dvs. har fullført en utdanning som gir en yrkestittel, som f.eks. lege, jurist, siv.økonom.) Håndverkere har også en yrkestittel når de har fagbrev. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Et yrke er f. eks. lærer, lege, prest, frisør eller skomaker. Dvs. du er det uansett om du har jobb eller ikke. Du har et yrke gjennom utdanningen din. Jeg har en utdanning som gir flere yrkesmuligheter. Jeg kan ikke kalle meg det jeg nå jobber med uten at jeg har jobb. Skjønner forskjellen? nei dette skjønte jeg ikke *blond* hvis man er Cand Mag så er man vel det uten at man har jobb? Man har vel den tittelen uansett? 0 Siter
favn Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 nei dette skjønte jeg ikke *blond* hvis man er Cand Mag så er man vel det uten at man har jobb? Man har vel den tittelen uansett? Men Cand.mag. er jo ikke noe yrke, det er bare en lavere grads tittel fra universitet (og kanskje fra høyskole, jeg er ikke helt sikker). 0 Siter
Babette Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 nei dette skjønte jeg ikke *blond* hvis man er Cand Mag så er man vel det uten at man har jobb? Man har vel den tittelen uansett? Ja, tittelen har du, men cand. mag er ikke noe yrke. Det er en grad. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.