Gå til innhold

Bachelor i psykologi (tillegg)

Anbefalte innlegg

Gjest bachelorette
Skrevet

og jobberfaring innen sosialt arbeid. Hvor kan jeg søke jobb? Tenker da på både heltid og deltid. Vet bare hva jeg ikke vil jobbe med og det er "på gulvet", iallefall ikke på institusjoner. Trenger ikke høre på moral fordi jeg ikke vil jobbe på gulvet ;0)

Skrevet

fra uio.no

vet ikke om du allerede er bachelor i psykologi eller om du vil ta det

"mange sammenhenger er det viktig med kunnskap om mennesker. Psykologi kombinert med andre fag kan være en slagkraftig kombinasjon innenfor en rekke yrker: undervisning, saksbehandling, konsulentvirksomhet, ledelse, medier og organisasjonsarbeid. Studiet er også aktuelt som videreutdanning for grupper innen sosial- og helsevesen, og andre som ønsker å kvalifisere seg til administrasjons- og ledelsesoppgaver innenfor eget fagfelt. Kunnskap om psykologi er i dag sterkt etterspurt i arbeidslivet."

kanskje du kan jobbe innen markedsføring/reklame?

Gjest bachelorette
Skrevet

fra uio.no

vet ikke om du allerede er bachelor i psykologi eller om du vil ta det

"mange sammenhenger er det viktig med kunnskap om mennesker. Psykologi kombinert med andre fag kan være en slagkraftig kombinasjon innenfor en rekke yrker: undervisning, saksbehandling, konsulentvirksomhet, ledelse, medier og organisasjonsarbeid. Studiet er også aktuelt som videreutdanning for grupper innen sosial- og helsevesen, og andre som ønsker å kvalifisere seg til administrasjons- og ledelsesoppgaver innenfor eget fagfelt. Kunnskap om psykologi er i dag sterkt etterspurt i arbeidslivet."

kanskje du kan jobbe innen markedsføring/reklame?

reklame el ligne, kanskje ja! takk for tips! jeg er så ensporet i tankene om at jeg enten må søke innen human rescourses eller sosialt arbeid at jeg ikke ser andre alternativer.

andre som har tips i farten?

Skrevet

Har du vurdert å ta en master? Man har ikke så mange muligheter med bachelor hvis du ikke vil jobbe på gulvet

Gjest papirtiger
Skrevet

Du burde virkelig vurdere å ta mastergrad. Det er maaaange som har bachelor i psykologi.

Skrevet

reklame el ligne, kanskje ja! takk for tips! jeg er så ensporet i tankene om at jeg enten må søke innen human rescourses eller sosialt arbeid at jeg ikke ser andre alternativer.

andre som har tips i farten?

Hvis du vil inn i reklamebransjen med bare en bachelor i psykologi, bør du i hvert fall belage deg på å jobbe "på gulvet" en god stund.

Gjest sussilei
Skrevet

Du burde virkelig vurdere å ta mastergrad. Det er maaaange som har bachelor i psykologi.

Det er utrolig vanskelig å komme inn på master i psykologi. Må ha A i snitt, tror jeg - på bachelorprogrammet, altså. Og mao i praksis vanskeligere enn å komme inn på embetsstudiet.

Jeg holder på med en bachelor i psykologi nå, og håper jeg kan bruke den til noe etterhvert. Men jeg har masse annen utdanning "i bånn".

Gjest confuseddd
Skrevet

Har du vurdert å ta en master? Man har ikke så mange muligheter med bachelor hvis du ikke vil jobbe på gulvet

Hva vil det si å jobbe på gulvet???

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er utrolig vanskelig å komme inn på master i psykologi. Må ha A i snitt, tror jeg - på bachelorprogrammet, altså. Og mao i praksis vanskeligere enn å komme inn på embetsstudiet.

Jeg holder på med en bachelor i psykologi nå, og håper jeg kan bruke den til noe etterhvert. Men jeg har masse annen utdanning "i bånn".

Kjenner flere som har en B i et mindre fag på master. Omtrent som på profesjonsstudiet.

Gjest ped-råd?
Skrevet

Kjenner flere som har en B i et mindre fag på master. Omtrent som på profesjonsstudiet.

pedagigogisk rådgivning?

Skrevet

Hva er forskjellen på master og embetsstudiet? Er embetsstudiet etter grunnfaget?

Er det vanskelig å få så bra karakter første året at man kommer seg videre?

Tjener de fleste relativt bra(tenker på at jeg eventuelt ville få veldig høyt studielån.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...