Gjest Vikar i morgen Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Fikk spørsmål om å ta en vikartime i morgen i en 6.klasse. Hjelp, jeg som lærer?! Men går man arbeidsledig så må man ta alt som kommer. Skal da ha engelskundervisning med de, to forskjellige klasser visstnok, og forklare there is og there are regelen og bøying av svake verb. Det siste trenger jeg litt hjelp med! Bøying av svake verb? i engelsk? Redd den ordentlige læreren må ta dette om igjen etter meg ja... 0 Siter
citoyen Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Bøying av svake verb er enkelt - det er de som får -ed i fortid: laugh - laughed, smile - smiled, jump - jumped, osv. 0 Siter
Gjest Vikar i morgen Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Bøying av svake verb er enkelt - det er de som får -ed i fortid: laugh - laughed, smile - smiled, jump - jumped, osv. Takk for svar! Så svake verb er det som får ed? Hva er regelrette verb? 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 Takk for svar! Så svake verb er det som får ed? Hva er regelrette verb? er ikke regelrette verb det samme som svake verb? 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 er ikke regelrette verb det samme som svake verb? men jeg er ikke flink i sånt, så du må ikke høre på meg 0 Siter
Gjest Vikar i morgen Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 men jeg er ikke flink i sånt, så du må ikke høre på meg Har prøvd å søke litt på google, og finner ikke noe enkelt svar. Så jeg tror jeg går for den! eller dropper å si noe om regelrette verb. uff og uff, bøying av svake verb av alt. ønsk meg lykke til da! 0 Siter
Gjest velicoped Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Har prøvd å søke litt på google, og finner ikke noe enkelt svar. Så jeg tror jeg går for den! eller dropper å si noe om regelrette verb. uff og uff, bøying av svake verb av alt. ønsk meg lykke til da! Regelrette = svake verb, verb som følger reglene. Uregelmessige = sterke verb, verb som ikke følger reglene. Lykke til! 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Har prøvd å søke litt på google, og finner ikke noe enkelt svar. Så jeg tror jeg går for den! eller dropper å si noe om regelrette verb. uff og uff, bøying av svake verb av alt. ønsk meg lykke til da! hehe, du får spørre barna:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.