Gå til innhold

Eggkrig

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det ser ut som om det har vært det utenfor her.

Kan ikke fatte og begripe at foreldre tillater unge sine å løpe rundt på tiggerunde på Halloween. Selv uten egg er det intet annet enn simpel tigging.

Greit at unga går amok, unger er unger, men noe annet er det med deres foreldre som styler dem opp og sender dem ut på en tiggerunde, bare fordi det er tradisjon i USA, og fordi handelsnæringa, som tjener penger på effekter og halloween-dilldall, febrilsk forsøker å innføre skikken i Norge.

Nei, unga kan unnskyldes for sin lek med egg. Det kan derimot ikke dere foreldre.

Takke meg til julebukker som synger og danser og lager show, i en tid hvor de fleste har både godis og kaker i hus, sammenlignet med simpel tigging på en dag de færreste ikke engang vet er en tiggedag.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/31/448040.html

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• ShitDiddelyDo

9

• Patsi

7

• Prozak

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Færreste vet, skulle det naturligvis stå.

Gjest Bø,rø,hø,bø.
Skrevet

Noe så gubbete og surt innlegg, fytti..

Noe helt annet er det at denne eggkastinga begynner å bli faaali. Du kan bli smittet av fugleinfluensa, og smådjevlene vet det!;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Noe så gubbete og surt innlegg, fytti..

Noe helt annet er det at denne eggkastinga begynner å bli faaali. Du kan bli smittet av fugleinfluensa, og smådjevlene vet det!;)

Ingen bombe at enkelte foreldre her inne føler seg truffet.

Jeg ser også at jeg postet innlegget feil. Det skulle egentlig vært postet på foreldreforumet.

Gjest Bø,rø,hø,bø.
Skrevet

Ingen bombe at enkelte foreldre her inne føler seg truffet.

Jeg ser også at jeg postet innlegget feil. Det skulle egentlig vært postet på foreldreforumet.

Hehehe, for der kunne du provosere mer din luring!

Ikke helt uskyldig du heller nei! ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehehe, for der kunne du provosere mer din luring!

Ikke helt uskyldig du heller nei! ;)

Jeg har ikke sendt en eneste unge på tiggertokt, så jeg er uskyldig.

Gjest Bø,rø,hø,bø.
Skrevet

Jeg har ikke sendt en eneste unge på tiggertokt, så jeg er uskyldig.

La nå ungene ha det litt moro, du har råd til å avse litt godterier en gang i året uten å klage.

Bare vent til du får unger selv!

Skrevet

La nå ungene ha det litt moro, du har råd til å avse litt godterier en gang i året uten å klage.

*nikker* når lille Camilla Shitdiddeli på 5 år ser på pappaen sin med store blå øyne og vil gå....da blir han sikkert med henne rundt...:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Innføringen av en unorsk tiggeskikk i Norge har da ingenting med mitt godteri å gjøre.

Gjest Bø,rø,hø,bø.
Skrevet

*nikker* når lille Camilla Shitdiddeli på 5 år ser på pappaen sin med store blå øyne og vil gå....da blir han sikkert med henne rundt...:)

Garantert! med Davy Watne-maske,hehe ;)

Skrevet

Tja...finner jeg ut i morgen at det har blitt kastet egg, så er det en del foreldre rundt omkring her som får en liten kosejobb med å vaske, ihvertfall :-)

"............................................."

Skrevet

Greit at ungene har det gøy med å kle seg ut å komme rundt til oss naboer selv om jeg ikke er for Halloween. Det som er rart er at de blir utstyrt med egg av sine foreldre for å kaste på vinduer og vegger til folk.

For to år siden fikk vi kastet egg på både vindu og vegg, det var kuldegrader og fikk det ikke bort. Selv da våren kom var det vanskelig å få det helt vekk.

Takke meg til julebukker.

Skrevet

Jeg blir så sint at jeg kjenner kvalmen når jeg leser slikt. Hvis jeg hadde bodd en plass med et slikt problem, skulle ungommer angret at de i det hele tatt satte sin fot inn i tunet vårt.

Jeg skulle hatt så mange utspekulterte feller og forsvarsmekanismer at det ble første og siste året noen torde å våge seg hit...

*kraftig provosert*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg blir så sint at jeg kjenner kvalmen når jeg leser slikt. Hvis jeg hadde bodd en plass med et slikt problem, skulle ungommer angret at de i det hele tatt satte sin fot inn i tunet vårt.

Jeg skulle hatt så mange utspekulterte feller og forsvarsmekanismer at det ble første og siste året noen torde å våge seg hit...

*kraftig provosert*

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert hvis noen hadde kastet egg på meg. Det har jeg ikke opplevd, men jeg ser jo av eggsølet her ute at andre har opplevd det.

Det er jo lite en kan gjøre. Ofte hvem man ikke hvem foreldra er, og selv om jeg drømte litt i mitt forrige Halloween-innlegg, er det vel i overkant å grisebanke dem også. :)

Skrevet

Jeg er en av de som synes Halloween-feiring med tigging og alt er OK. MEN vandalisme er ikke lov!!!

Skulle også ønske at vi Normenn lærte litt mer om dette. Bl.a. at dersom utelys er slukket, så ønsker man ikke besøk. Enkelt og greit.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert hvis noen hadde kastet egg på meg. Det har jeg ikke opplevd, men jeg ser jo av eggsølet her ute at andre har opplevd det.

Det er jo lite en kan gjøre. Ofte hvem man ikke hvem foreldra er, og selv om jeg drømte litt i mitt forrige Halloween-innlegg, er det vel i overkant å grisebanke dem også. :)

"Det er jo lite en kan gjøre."

Åå, si ikke det. Det er utrolig hva man kan få til med litt fantasi og kreativitet. Jeg hadde i hvert fall ikke gitt meg uten kamp hvis huset mitt ble bombadert av egg!

*gnir seg i hendene*

Men nå bor jeg jo på bondelandet da, og slipper dette problemet ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Det er jo lite en kan gjøre."

Åå, si ikke det. Det er utrolig hva man kan få til med litt fantasi og kreativitet. Jeg hadde i hvert fall ikke gitt meg uten kamp hvis huset mitt ble bombadert av egg!

*gnir seg i hendene*

Men nå bor jeg jo på bondelandet da, og slipper dette problemet ;-)

Men jeg tror ikke det er spesielt lurt å gå til krig mot ungene, for jeg husker i hvert fall selv hvordan det var da jeg var barn, og det var ingen det var morsommere å kødde med enn dem som rabla. :)

Skrevet

Men jeg tror ikke det er spesielt lurt å gå til krig mot ungene, for jeg husker i hvert fall selv hvordan det var da jeg var barn, og det var ingen det var morsommere å kødde med enn dem som rabla. :)

Det vet jeg, men man må jo ikke gå i fella å rable totalt og gjøre noe overilt - man må planlegge utspekulerte feller og forsvarsmekanismer god tid i forveien.

Det hadde vært moro :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...