Gå til innhold

Eggkrig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt snålt at foreldre gir barna sine lov å gå på "tigger ferd" å så låser de sin egen dør og vil ikke ha noe med "tiggere" å gjøre!?

Forstå det den som kan!!

Leste du ikke hva jeg skrev? Hun fikk ikke gå til de med lyset slukket. Hun fikk ikke gjøre noe ugagn dersom noen ikke ville gi noe.

Dessuten var vårt utelys slukket, for å vise at vi ikke var med. Men jeg hadde såklart åpnet når snuppa ringte på her.

Det har noe med å ikke utestenge fra noe vennene er med på også. Og da må man lære dem hvilke regler som gjelder, f eks at de ikke skal ringe på der utelyset er slukket.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

14

• ShitDiddelyDo

9

• Patsi

7

• Prozak

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Hehe, kødder du? Finnes det virkelig foreldre som utstyrer unger med egg?

Greit nok at selv idioter klarer å lage unger, men det høres vel i overkant ustabilt ut? :)

Jeg synes det er frekt å søle til slik at man må bruke tid på å vaske rent.

Skrevet

Har du blitt hattkaill allerede?

Små veldig, veldig skumle typer bare ser på oss som åpner. Så løper de fornøyd videre etter at vi skjelvende av angst har gitt noen skarve godtebiter.

Ikke et knep å se eller høre.

Skrevet

Leste du ikke hva jeg skrev? Hun fikk ikke gå til de med lyset slukket. Hun fikk ikke gjøre noe ugagn dersom noen ikke ville gi noe.

Dessuten var vårt utelys slukket, for å vise at vi ikke var med. Men jeg hadde såklart åpnet når snuppa ringte på her.

Det har noe med å ikke utestenge fra noe vennene er med på også. Og da må man lære dem hvilke regler som gjelder, f eks at de ikke skal ringe på der utelyset er slukket.

Du skriver at snuppa di hadde fått lov til å gå, men det ble ikke noe av.

Hadde hun gått halloween hos andre, synes jeg du også burde åpne døren for andre halloween barn å ikke slukke lyset å late som om du ikke er hjemme.

Dette har ingen verdens ting med utestengelse å gjøre..

Gjest vil ikke ha halloween!
Skrevet

Vil ikke ha halloween! skrev: "Hva med å danne en aksjonsgruppe mot halloweenfeiring i Norge?"

God ide, jeg tegner meg herved som medlem :D

Framtiden i våre hender har i flere år hatt aksjonen "Gi oss jula tilbake". Nå har jeg sendt en mail til dem med spørsmål om de kanskje kan lage en aksjon mot halloween også. Om flere gjør det, så kanskje det blir noe av?

http://www.fivh.no/

Skrevet

Framtiden i våre hender har i flere år hatt aksjonen "Gi oss jula tilbake". Nå har jeg sendt en mail til dem med spørsmål om de kanskje kan lage en aksjon mot halloween også. Om flere gjør det, så kanskje det blir noe av?

http://www.fivh.no/

Hvilken jul vil de ha tilbake, da? Vil de fjerne Coca Colas oppfinnelse, Julenissen, og andre kommersielle ting? Eller vil de ha tilbake den egenlige julen - midtminterfest/blot? Neppe det siste, tenker jeg :-)

"............................................."

Skrevet

Nå er vel strengt tatt eneste amerikanske tradisjon thanksgiving, hvor de takker for nedslakting av indianere som takk for mat og hjelp.

Således er Halloween en europeisk tradisjon som ble ført over til USA omkring 1850 med Irske folk som flyktet fra sultkatastrofe. Neper ble byttet ut med gresskar pga tilgjengelighet og tradisjonen ble holdt i hevd 'over there' mens den døde litt ut her i hjemkontinentet.

Nå er det selvfølgelig en komers greie, så jeg skjønner poenget ditt selv oppi all kveruleringen.

Det er jo korrekt - det er forsvinnende lite av det amerikanske som ikke opprinnelig kommer fra europa. Problemet er jo bare at mange av skikkene som europa etterhvert har innsett idiotiet i, og klokelig sluttet med, det driver amerkanerne med ennå :-)

Skrevet

Kjøpte inn et par dusin egg og utstyrte guttungen med godt skyts før han dru ut på jakt i går kveld. :-))

Nei, jeg er så hjertens enig med deg, ShitDiddelyDo. Utgangspunktet er en tradisjon fra USA, og den er adoptert av handelsstanden her hjemme - og da videre kraftig misforstått av mange drittunger og drittforeldre som gjør regelrett faenskap og hærverk.

Var jeg den eneste som var enig med deg her inne?

Du er ikke den eneste som er enig i at halloween er noe idioti, nei :-)

"..........................................."

Gjest vil ikke ha halloween!
Skrevet

Hvilken jul vil de ha tilbake, da? Vil de fjerne Coca Colas oppfinnelse, Julenissen, og andre kommersielle ting? Eller vil de ha tilbake den egenlige julen - midtminterfest/blot? Neppe det siste, tenker jeg :-)

Det de vil ha en slutt på er at handelsstanden begynner julefeiringen altfor tidlig.

Les her:

http://www.giossjulatilbake.no/index.php

Skrevet

Det de vil ha en slutt på er at handelsstanden begynner julefeiringen altfor tidlig.

Les her:

http://www.giossjulatilbake.no/index.php

MEN DET ER JO SÅ KOSELIG!! -se på det triste grå være ute da! - - en kan vel bare la vær å handle nisser og marsipan den som vil!

Jeg vil ha jul fra oktober til mars! :)

Skrevet

Slik oppførsel ligner ingenting hverken hos foreldre eller deres håpefulle.

Skrevet

Du burde kanskje tatt en kikk på Saw II. Der har du noen kjekke feller å velge mellom sånn til neste halloween ; )

Det hørtes ut som en sånn skrekk-grøsser-motorsag-massakre-type film...?

Huff, høres jeg så ille ut - at dere tror jeg skal drepe ungdommer i halloween-kostymer i store revefeller eller noe sånn?

Jeg tenkte bare de kunne ha godt av å smake sin egen medisin, hvis de driver med eggkasting og sånn...

...men det er jo _grenser_ da...

:-)

Skrevet

God ide! Kjøper man inn godteri allerede nå og legger det til side, så er det en viss sjanse for at alt godtet er passe muggent neste år og forhåpentligvis helt uspiselig.

Svisker er også godt... og gir samtidig god fart på magen.

Eller så kan man gi hjemmebakst med en liten dæsj avføringsmidler i. Da tenker jeg de får fart på seg... *skadefryd*

En litt mildere måte er hjemmebakte boller hvor sukker er byttet ut med mengder av salt...

*bobler over av ideer*

Hva med å danne en aksjonsgruppe mot halloweenfeiring i Norge?

Mange gode ideer her, ja!

Kanskje fordervet "godteri" er veien å gå i stedet for revefeller og sånn... :-D

Skrevet

Det hørtes ut som en sånn skrekk-grøsser-motorsag-massakre-type film...?

Huff, høres jeg så ille ut - at dere tror jeg skal drepe ungdommer i halloween-kostymer i store revefeller eller noe sånn?

Jeg tenkte bare de kunne ha godt av å smake sin egen medisin, hvis de driver med eggkasting og sånn...

...men det er jo _grenser_ da...

:-)

jeg ga bort gammel (hvitnet) konfekt et år - dattern min fikk høre det! hehe

Skrevet

Jeg synes det er frekt å søle til slik at man må bruke tid på å vaske rent.

Det er sikkert og visst, har ikke fått vekk alt enda jeg og det er to år siden....! Frøs fast i treveggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...