Gå til innhold

Yrker som tjener over 350 000 i året

Anbefalte innlegg

Gjest jesper-80
Skrevet

Hva må man bli hvis man vil tjene over 350 000 i året?

Kan dere si hva dere jobber med og hvor mye dere tjener, evt hvor mye utdanning det krever?

Skrevet

Todelt. Håper på 300.000 på eiendomssalg i år. Og så jobber jeg på et sykehus og tjener brukbart der også. Er akademiker.

Skrevet

Siviløkonom? Der er vel begynnerlønnen rundt 320 000. Du kan ikke regne med å tjene voldsomt med en gang uansett hva du tar.

Siv.øk er forresten 5 år nå.

Men man kan jo ikke velge utdannelse ut fra hva slags lønn man får. Det viktigste er jo at man trives... kan ikke bli advokat bare fordi man tjener fett. Da tror jeg du vil få problemer med både å stå på eksamen og gjøre en god jobb i ettertid.

Gjest jesper-80
Skrevet

Du - det er vel ingen yrker som tjener penger, er det vel?

Man skal være rimelig dum for å ikke skjønne hva jeg mente...

Gjest jesper-80
Skrevet

Siviløkonom? Der er vel begynnerlønnen rundt 320 000. Du kan ikke regne med å tjene voldsomt med en gang uansett hva du tar.

Siv.øk er forresten 5 år nå.

Men man kan jo ikke velge utdannelse ut fra hva slags lønn man får. Det viktigste er jo at man trives... kan ikke bli advokat bare fordi man tjener fett. Da tror jeg du vil få problemer med både å stå på eksamen og gjøre en god jobb i ettertid.

Vet det, men jeg bare lurer på hva ulike grupper tjener og om det henger sammen med utdannelsen, altså lengden på den.

Ørkenvandreren
Skrevet

La deg ikke forføre av lønn - trivsel og jobbutfordringer er viktigere!

350.000,- er en høyst oppnåelig lønn for de fleste akademikere. Du oppnår selvfølgelig lønnen raskere i privat sektor enn i offentlig sektor.

Enkelte etterspurte fagarbeidere kan også oppnå en slik lønn.

Skrevet

Man skal være rimelig dum for å ikke skjønne hva jeg mente...

He he, ...elsker å menge meg i elendig språk!

Gjest LucySky
Skrevet

Todelt. Håper på 300.000 på eiendomssalg i år. Og så jobber jeg på et sykehus og tjener brukbart der også. Er akademiker.

Naboen vår hoppet av skolen som 17-åring og dro til sjøs. Nå er han over 60 og forlengst mangemillionær.

På hva da?

Iskremkjeks.

Jaja.Livet er uforutsigbart.

(Men jeg skulle gjerne vite hva pirkepetteren som pirket på språket tror at "å menge seg" betyr!)

:0

Skrevet

Jobber med IT, lønn er ca 400-500 noe avhengig av bonus og øvrige frynsegoder.

3 år på høyskole.

De andre som jobber her har mellom 2-3 år utdannelse (høyskole) og 5-6 år ingenørutdannelse.

Grunnlønnen til de fleste er mellom 4 og 600

Skrevet

Naboen vår hoppet av skolen som 17-åring og dro til sjøs. Nå er han over 60 og forlengst mangemillionær.

På hva da?

Iskremkjeks.

Jaja.Livet er uforutsigbart.

(Men jeg skulle gjerne vite hva pirkepetteren som pirket på språket tror at "å menge seg" betyr!)

:0

"menge seg" er et slenguttrykk, eller mer presist et dialektuttrykk.

mvh

Skrevet

3 år på høyskole.

De andre som jobber her har mellom 2-3 år utdannelse (høyskole) og 5-6 år ingenørutdannelse.

noe ledig der nå for et kreatur? :)

Skrevet

Vet det, men jeg bare lurer på hva ulike grupper tjener og om det henger sammen med utdannelsen, altså lengden på den.

Aha... jeg har inntrykk av at det ikke gjør det. (henger sammen med lengden på utdannelsen)

Men som noen andre sa her, så lønner det seg nok med privat sektor dersom man tenker lønn...

Gjest LucySky
Skrevet

3 år på høyskole.

"Menge seg" er ikke et slenguttrykk eller et dialektuttrykk, men det kan hende at noen bruker det som det.

Det kommer av tysk, og betyr å blande seg (i negativ betydn.) med ("jeg menger meg ikke med folket").

Du bruker det i betydningen "blande seg inn i" og det er jo noe helt annet.

OK, dette ba du om.

:)

Gjest Regnskap
Skrevet

Regnskapsfører + diverse oppgaver i morselskap i et konsern. Det er nok litt mer enn en std. regnskapsfører ettersom jeg må holde datterselskapene litt i øra for å få alt OK.

Tjener 385.000,- + noen goder innen forsikring m.m.

Gjest Regnskap
Skrevet

Regnskapsfører + diverse oppgaver i morselskap i et konsern. Det er nok litt mer enn en std. regnskapsfører ettersom jeg må holde datterselskapene litt i øra for å få alt OK.

Tjener 385.000,- + noen goder innen forsikring m.m.

Glemte å si utdannelse. 3 årig vinderegående på regnskapslinje, 2 år på DH. Relativt gode karakterer.

Skrevet

Tjener ca. 500 000. Er sivilingeniør og jobber i et privat konsulentfirma.

Skrevet

Du - det er vel ingen yrker som tjener penger, er det vel?

Jeg greide heller ikke å overse det der...

;-)

Skrevet

Ok, ikke dialektuttrykk da. Har egentlig aldri brukt det ordet i "formelle" sammenhenger. Likevel betyr det det samme som hva jeg mente. Jeg kunne også sagt "kose seg med", som i denne betydningen ville vært det samme, selv om du kanskje peker på en annen definisjon... :-))

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...