Gå til innhold

Yrker som tjener over 350 000 i året

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg greide heller ikke å overse det der...

;-)

Hei favn, synes du jeg er litt pirken, eller kan det hende dette er et morsomt tema.

Tasteflei er "greit" for min del. Men når ord settes i feil sammenheng, blir det fort morsomt. Blir som da bilen kjørte for fort og fikk trafikkbot. :-)) Det morsomste er egentlig at mange ikke ser feilen...:-))

Orddelingsfeil er kanskje den vanligste leifen i dag, og kan føre til at setninga får en annen mening enn hva den egentlig er ment til. Her hjemme står det på en plakat utenfor en steinbutikk:

"Grav steiner til gode priser".

Hadde nesten lyst å stikke innom og høre om det var noen som gadd å grave steinene deres, selv om prisen var god.

Gjest den som ler sist
Skrevet

Hei favn, synes du jeg er litt pirken, eller kan det hende dette er et morsomt tema.

Tasteflei er "greit" for min del. Men når ord settes i feil sammenheng, blir det fort morsomt. Blir som da bilen kjørte for fort og fikk trafikkbot. :-)) Det morsomste er egentlig at mange ikke ser feilen...:-))

Orddelingsfeil er kanskje den vanligste leifen i dag, og kan føre til at setninga får en annen mening enn hva den egentlig er ment til. Her hjemme står det på en plakat utenfor en steinbutikk:

Hadde nesten lyst å stikke innom og høre om det var noen som gadd å grave steinene deres, selv om prisen var god.

"Hadde nesten lyst å stikke innom og høre om det var noen som gadd å grave steinene deres, selv om prisen var god"

Dette er din setning, mulig du ikke skal kaste stein??

Skrevet

Siviløkonomer har en gjennomsnittlig begynnerlønn på rundt 327000kr.

Skrevet

Jeg er enig med deg, det er graverende at voksne mennesker ikke orker å holde seg språklig tilstedeværende.

Skrevet

"Hadde nesten lyst å stikke innom og høre om det var noen som gadd å grave steinene deres, selv om prisen var god"

Hei den som ler sist. Tror ikke du forsto hva som sto på plakaten.

Mvh

Gjest den som ler sist
Skrevet

Hei den som ler sist. Tror ikke du forsto hva som sto på plakaten.

Mvh

Jeg tror ikke du forstod at din gramatikk i den setningen ikke var rett.

Skrevet

Jammen da må du lære meg noe nytt. :-)) Fortell - jeg er alltid "lytter øre"..:-))

mvh

Gjest den som ler sist
Skrevet

Jammen da må du lære meg noe nytt. :-)) Fortell - jeg er alltid "lytter øre"..:-))

mvh

Det innlegget der innehold også to grove feil. Hvorfor klager du så på andre når du ikke skriver bra selv?

Skrevet

Grammatikk med to m-er...

;-)

Skrevet

Det innlegget der innehold også to grove feil. Hvorfor klager du så på andre når du ikke skriver bra selv?

Altså, du er jo vittig... klager på RZOs rettskriving, men behersker ikke rettskriving selv. Det heter 'inneholder'.

Skrevet

Jeg er spent på å høre hva som er feil i den setningen..

Skrevet

Som sagt, fortell da hva som er så grove skriveleif. Jeg er altså lærevillig jeg også. Dog mistenker jeg fortsatt du har problemer med å se morsomhetene i enkelte skrivefeil - bl.a. i reklamer og på plakater. Det var faktisk det morsomme som var hele poenget her, og samtidig at mange ikke ser nettopp at skrivefeilen gir en annen litt morsom betydning enn det setningen var ment som.

Gjest den som ler sist
Skrevet

Altså, du er jo vittig... klager på RZOs rettskriving, men behersker ikke rettskriving selv. Det heter 'inneholder'.

Nå er det jo ikke jeg som har tatt på meg oppgaven å vokte det norske språk på DOL: Jeg bare påpeker hvor latterlig det er at denne personen rakker ned på andres rettskrivning når h*n ikke greier skrive rett selv.

Bedre å la være, slikt er bare idioti.

Gjest den som ler sist
Skrevet

Som sagt, fortell da hva som er så grove skriveleif. Jeg er altså lærevillig jeg også. Dog mistenker jeg fortsatt du har problemer med å se morsomhetene i enkelte skrivefeil - bl.a. i reklamer og på plakater. Det var faktisk det morsomme som var hele poenget her, og samtidig at mange ikke ser nettopp at skrivefeilen gir en annen litt morsom betydning enn det setningen var ment som.

Jeg bare synes det er rimelig idiotisk å fremstå som en perfeksjonist når det gjelder språk og pirke på andre når du skriver mange feil selv.

Såklart ser jeg at enkelte feil kan være morsomme, men det er da slettes ikke bare slike det blir rettet på.

Skrevet

Nå må dere jaggu slappe av litt.

Her er et innlegg...vedkommende ønsket å høre om yrker hvor man kunne tjene over 350 000 i året.

Nedover her begynner å bli en milelang tråd hvor dere pirker på hverandres leifer...halloooo...

La nå innskriver få ha sin tråd i fred da for sånt, så får heller folk svare som har et fornuftig svar å gi!

*sliten etter en lang dag*

Skrevet

Jeg bare synes det er rimelig idiotisk å fremstå som en perfeksjonist når det gjelder språk og pirke på andre når du skriver mange feil selv.

Såklart ser jeg at enkelte feil kan være morsomme, men det er da slettes ikke bare slike det blir rettet på.

Du har kommet med en påstand. Til tross for 3-4 innlegg etter dette har du ennå ikke klart å begrunne denne. Snikksnakket ditt er herved avsluttet.

mvh

mil1365380270
Skrevet

Når du har bestemt deg for hvilken fagretning du vil gå, er det mange forskjellige måter å bruke det på, som vil gi forskjellig lønn.

Vanskelig å gi råd når du ikke sier noe om dette, det er så klart mange som tjener 350.000,- i året. Hvis du ikke snakker om begynnerlønn.

Gjest papirtiger
Skrevet

Lege og psykolog er jo fine yrker. 5-6 årig utdannelse.

Skrevet

Nå er det jo ikke jeg som har tatt på meg oppgaven å vokte det norske språk på DOL: Jeg bare påpeker hvor latterlig det er at denne personen rakker ned på andres rettskrivning når h*n ikke greier skrive rett selv.

Bedre å la være, slikt er bare idioti.

Pøh - ordelingsdjevelen er jo den feilen som de fleste som gjør feil ikke behersker (rar setning det også) - og som det blir mest moro av, av alle feil!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...