Gå til innhold

Tips til jobbsøkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det står "kortfattet søknad og CV sendes XXX", SÅ DRIT I Å SENDE HELE JÆVLA LIVSHISTORIA DI, X ANTALL ATTESTER O.L.

Det var bare det jeg ville si.

Skrevet

Hi hi hi - går du gjennom en uhorvelig mengde søknader for øyeblikket?

Skrevet

Noen som går gjennom søknader i dag, eller???

Skrevet

Spørs vel hvor lang livshistorie du har? :-))

For å si det sånn, om du er kusina til kongen, så er ikke det interessant for meg. ;)

Skrevet

He he, leser du jobbsøknader nå eller?

Ja.

Skrevet

Noen som går gjennom søknader i dag, eller???

Jepp.

Skrevet

Hi hi hi - går du gjennom en uhorvelig mengde søknader for øyeblikket?

Ja, og søknadsfristen går ikke ut før om to uker til....

Skrevet

Jepp.

Finner du noen interessante livshistorier da?

Skrevet

Finner du noen interessante livshistorier da?

I grunnen ikke. Men en gang "traff" jeg en som trodde han var Jesus. ;)

Skrevet

I grunnen ikke. Men en gang "traff" jeg en som trodde han var Jesus. ;)

He, he. Jeg traff en som trodde han var hjemsøkt av en dame fra Kristiansand. Det var derfor han plutselig hadde begynt å skarre på R'ene.

Skrevet

Ja, og søknadsfristen går ikke ut før om to uker til....

Hvor mange sider inneholder den lengste søknaden da?

Nysgjerrig jeg.

Skrevet

Hvor mange sider inneholder den lengste søknaden da?

Nysgjerrig jeg.

4 siders søknad + CV.

Med andre ord: Skriv kort!

Skrevet

4 siders søknad + CV.

Med andre ord: Skriv kort!

Hehe du verden!

skal tro hvor langt denne personen hadde skrevet hvis den ikke skulle vært kortfattet:)

Skrevet

For å si det sånn, om du er kusina til kongen, så er ikke det interessant for meg. ;)

Ok, det var ment som en vitterlighet da. Uansett: Om jeg var arbeidsgiveren, hadde det vært interessant å vite på 1-2 linjer litt om denne personen. Godt humør, sosial osv. Selvsagt er det urelevant med hva bikkja til naboen heter, men det kan se ubetinget tørt og kjedelig ut med ei liste med utdannelse og karakterer, litt arbeidserfaring og noen telefonnumre, eller hva?

Men en cv skal alltid være kortfattet. En cv bør også tilpasses jobben, dvs at man kutter bort urelevant opplysning til tross for at det er en eller annen utdanning - f.eks. heklekurs e.l.

mvh

Skrevet

Ok, det var ment som en vitterlighet da. Uansett: Om jeg var arbeidsgiveren, hadde det vært interessant å vite på 1-2 linjer litt om denne personen. Godt humør, sosial osv. Selvsagt er det urelevant med hva bikkja til naboen heter, men det kan se ubetinget tørt og kjedelig ut med ei liste med utdannelse og karakterer, litt arbeidserfaring og noen telefonnumre, eller hva?

Men en cv skal alltid være kortfattet. En cv bør også tilpasses jobben, dvs at man kutter bort urelevant opplysning til tross for at det er en eller annen utdanning - f.eks. heklekurs e.l.

mvh

Nettopp! det er det jeg kaller "kortfattet søknad og CV sendes..."

Med det mener jeg at du får inn det du vil si om det sjøl innafor EN A4 side, kanskje med skriftstørrelse 12 + en CV på 1-2 sider. Ikke 4-siders søknad (eller 8, som jeg har vært ute for en gang før).

Skrevet

Du er deg selv lik :)

Det var bare ment som et godt råd til folk i jobbsøkersituasjon. ;)

Skrevet

Jepp - det er greit :-) Skriver jobbsøknader for tida og nevner iallefall ikke ett ord om at jeg er alenemamma for to små barn.... Så har jeg iallefall en sjanse til å komme til intervju... og søknaden er ellers kort. Det interessante står i cv'n min :D

Lykke til med søknadsortering!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...