Gå til innhold

Handle julegaver med kredittkort

Anbefalte innlegg

Gjest Dårligråd
Skrevet

Er det mange som handler julegaver med kredittkort?

Gjest Aimabel
Skrevet

Vet ikke om mange gjør det. Isåfall synes jeg det er ganske fælt. Ville heller prøve å sette av litt penger på forhånd, og hvis det ikke er mulig, ville jeg heller gi færre og rimeligere gaver.

Ikke for å være utakknemmelig her, men jeg kjenner til enkelte som har dårlig råd som likevel handler gaver. Disse gavene er ofte noe som ikke er helt min stil, rare ting fra Nille, tiern, e.l. Å motta disse gavene gir oss bare dårlig samvittighet, og jeg ville blitt mye mer glad for et hyggelig julekort.

:-)

Skrevet

Vet ikke om mange gjør det. Isåfall synes jeg det er ganske fælt. Ville heller prøve å sette av litt penger på forhånd, og hvis det ikke er mulig, ville jeg heller gi færre og rimeligere gaver.

Ikke for å være utakknemmelig her, men jeg kjenner til enkelte som har dårlig råd som likevel handler gaver. Disse gavene er ofte noe som ikke er helt min stil, rare ting fra Nille, tiern, e.l. Å motta disse gavene gir oss bare dårlig samvittighet, og jeg ville blitt mye mer glad for et hyggelig julekort.

:-)

Jeg syns det er hyggelig med noen duftlys til badet etc. fra nille jeg!

Skrevet

Neppe mange som gjør det. Jeg tror man er rammet av feil "julegave-kultur", hvis noen forventer at blakke folk skal gi bort julegaver. Da er man i feil familie, eller feil vennekrets.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig med noen duftlys til badet etc. fra nille jeg!

Joda, lys er alltid koselig å å. Men nips og slikt er ikke helt min stil. Samtidig får jeg dårlig samvittighet for at noen har brukt penger på å gi oss noe vi må stue vekk. Spesielt når man vet at denne personen kunne brukt pengene på noe nyttig til seg selv i stedet. Lurt å gi noe som kan brukes opp til folk en ikke kjenner så godt.

Skrevet

Joda, lys er alltid koselig å å. Men nips og slikt er ikke helt min stil. Samtidig får jeg dårlig samvittighet for at noen har brukt penger på å gi oss noe vi må stue vekk. Spesielt når man vet at denne personen kunne brukt pengene på noe nyttig til seg selv i stedet. Lurt å gi noe som kan brukes opp til folk en ikke kjenner så godt.

Joda enig i det - men jeg vet at den som gir gjerne vil gi meg noe pent - så da så .)

Skrevet

Joda enig i det - men jeg vet at den som gir gjerne vil gi meg noe pent - så da så .)

Ja, et lys eller to er alltid en kjekk og hyggelig gave å få.

Skrevet

Handler ikke noe med kredittkort jeg. Med unntak av at det er mulig å overdra kontoen med bankkortet har jeg ikek kredittkort engang.

Gjest kredittjada
Skrevet

Jeg handler nesten alt med kreditkort. Veldig greit, sparer rente for en måned, føles flott selv om det i praksis betyr null og niks :) Men vi har alltid penger når regningen kommer, kunne teoretisk handlet for sparepengene, men bruker altså kort i stedet.

Dessuten pleier vi å ha mye bedre råd i desember enn i november, men liker å være ferdig med julegavene til 1. desember. Så derfor handler vi på kred.kort i november, og betaler når lønna kommer i desember.

men - dersom spørsmålet ditt egentlig er om det er mange som handler med kreditkort fordi de ikke har penger, og ikke fordi det er praktisk, så er sikkert svaret ja på det også. Men det er ikke å anbefale! Synes ikke folk skal handle seg til fant på julegaver. Bedre å finne noe fint og billig som en liten oppmerksomhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...