Gå til innhold

Blakk - pinlig spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest anonymnaaa
Skrevet

Lønnskontoren min er ofte i krise ei uke før lønning. Tomt nå, uff. Sammen med 4 andre spleisa vi på gave til rund dag til naboen, jeg la ut. To hadde med penger på festen, to har jeg ikke fått fra. Det er ikke mye penger, 320,- på hver, men nå når jeg er blakk så har jeg jo bruk for hver krone. Disse folka ser jeg ikke i det vanlige, det er venner av naboen. Veit hvor ho ene jobber og hvor de andre bor, like i nærheten her.

12 dager siden festen. De tror kanskje jeg ikke trenger pengene noe særlig, er gift, vi har brukbare inntekter, men min egen lønnskonto er et sorgens kapittel.

Spørsmål: kan jeg troppe opp der ho ene jobber (i en butikk) og spørre på pengene, late som jeg har et ærend der liksom. Å gå på døra til det andre paret, det får jeg meg ikke til.

Synspunkter?

Skrevet

Jeg hadde sendt en sms jeg og minnet dem på summen.Gjerne skrevet at de kan sette pengene inn på den eller den kontoen.Synes ikke at det er frekt,det er jo mange som er trege med å betale tilbake .

Dessuten idag bruker så mange nettbanken at jeg har funnet ut at jeg raskere får inn pengene om jeg oppgir kontonr.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, det synes jeg absolutt du kan gjøre. Noen er veldig slurvete på å gi tilbake penger. Selv om du ikke har lagt ut store beløp for hver blir det jo mye totalt. Det kan være flaut og mase om det, men jeg synes absolutt du har rett til det.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Det er frekkere av dem å ikke betale tilbake enn det er av deg å minne om at de skylder deg penger og si at du faktisk trenger dem.

Skrevet

Jeg synes og at du kan ringe og oppgi kontonummeret, så blir det lettere for de å betale.

Gjest bachelorette
Skrevet

Ring ring. "hei, takk for sist. det var hyggelig. Hvordan står det til med dere? bla bla. Jeg ringer forresten fordi jeg glemte å gi deg kontonummeret ifb med gaven jeg la ut for. er vel ellers lit vanskelig for deg å betale siden vi ikke møtes daglig akkurat *humre* (nå sier hun sikkert åh, ja, og skal hente penn og papir, hvis ikke:) vent litt på at hun skal si det eller spør om hun har penn og papir. Si så igjen at det var hyggelig og at du gleder deg til neste gang dere får anledning til å møtes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...