Gå til innhold

Finnes det noe sminke kurs i oslo området?

Anbefalte innlegg

Gjest litt forfengelig
Skrevet

Vil gjerne lære meg litt mer om å sminke meg selv. Er ikke noe god til det.

Skrevet

Ta en tur på f eks Body Shop, eller et annet parfymeri, så får du sminkelegging m.opplæring der. :)

Gjest litt forfengelig
Skrevet

Ta en tur på f eks Body Shop, eller et annet parfymeri, så får du sminkelegging m.opplæring der. :)

Ok, men vil gjerne lære litt mer, og helst ikke på utstilling;)

Skrevet

Du kan bestille på den nye sminkebutikken. Hva er det nå den heter igjen??? Make Up Store?

Gjest litt forfengelig
Skrevet

Da drar du til Maria Knutsen, det gjorde jeg - herlig!

http://www.mgk-image.com/

Oi, så bra, men er det ikke, litt falut liksom, føles det greit å gå dit?

Skrevet

Oi, så bra, men er det ikke, litt falut liksom, føles det greit å gå dit?

Det er ikke flaut - du får være alene med henne - du får te og hun er så inkluderende -ei du blir skikkelig "glad" i! .)

Gjest litt forfengelig
Skrevet

Det er ikke flaut - du får være alene med henne - du får te og hun er så inkluderende -ei du blir skikkelig "glad" i! .)

Høres jo bra ut, men kommer helt sikkert til å føle meg som en kjempekjedelig stygg dust sammen med henne.. Men lærer sikkert masse!

Tok du sminkekurs, eller hele pakka med farge/stil veiledning?

Skrevet

Høres jo bra ut, men kommer helt sikkert til å føle meg som en kjempekjedelig stygg dust sammen med henne.. Men lærer sikkert masse!

Tok du sminkekurs, eller hele pakka med farge/stil veiledning?

Jeg tok fargeanalyse med make-up. Det har jeg hatt masse bruk for - nå kjøper jeg bare det jeg vet jeg kler og det er lettere å kjøpe sminke - vel verdt pengene - og det som er i skapet mitt nå er ikke "skapfyll" lenger. Sminkekart får du også med deg - hun sminker deg og et ark samtidig og skriver nøye ned alt hun gjør så du slipper å huske alt hun har sagt.

Jeg betalte 1400,- og da var jeg der med to venninner så vi 3 fikk en hel lørdag formiddag for oss selv hos henne - HERLIG!

Ja, man føler seg litt "uttafor" -men hun får deg til å føle deg VAKKER, og hun får frem det beste i deg.

Skrevet

Da drar du til Maria Knutsen, det gjorde jeg - herlig!

http://www.mgk-image.com/

Hmmm.. har jobba for P4 i tre år. Hvem faen legger merke til hva slags sminke de har på seg i radioen? ;)

Gjest litt forfengelig
Skrevet

Jeg tok fargeanalyse med make-up. Det har jeg hatt masse bruk for - nå kjøper jeg bare det jeg vet jeg kler og det er lettere å kjøpe sminke - vel verdt pengene - og det som er i skapet mitt nå er ikke "skapfyll" lenger. Sminkekart får du også med deg - hun sminker deg og et ark samtidig og skriver nøye ned alt hun gjør så du slipper å huske alt hun har sagt.

Jeg betalte 1400,- og da var jeg der med to venninner så vi 3 fikk en hel lørdag formiddag for oss selv hos henne - HERLIG!

Ja, man føler seg litt "uttafor" -men hun får deg til å føle deg VAKKER, og hun får frem det beste i deg.

Gleder meg allerede jeg! Det der må jeg på, men tør ikke dra alene... Hun forklarer alt sånn rent teknisk mes minken også, jeg vet ikke engang hvor jeg skal ha på øyeskygge jeg... *S*

Skrevet

Les damemagasiner over en periode, så får du illustrasjoner og forklaringer på hvordan man gjør det.

Skrevet

Gleder meg allerede jeg! Det der må jeg på, men tør ikke dra alene... Hun forklarer alt sånn rent teknisk mes minken også, jeg vet ikke engang hvor jeg skal ha på øyeskygge jeg... *S*

Ja- alt i DETALJ! :-) jeg visste ikke hva foundation var jeg.

Skrevet

Hmmm.. har jobba for P4 i tre år. Hvem faen legger merke til hva slags sminke de har på seg i radioen? ;)

hvem?

Skrevet

Les damemagasiner over en periode, så får du illustrasjoner og forklaringer på hvordan man gjør det.

man kan bli seende helt burugle ut om man overfører de tipsene på seg selv! :)

Gjest litt forfengelig
Skrevet

Det synes jeg ikke. De viser da sjelden hvordan man gjør ting, bare det ferdige resultatet, eller?

Skrevet

www.astrithomas.no

Her fikk jeg et gratis kurs for noen år siden, elever som skulle opp til eksamen og Astri Thomas selv var med hun også.Det var både sminking og fargeanalyse, deretter inn i naborommet til frisør. Jeg ble virkelig ny husker jeg.

Det arrangeres bl.a. sminkekurs der mot betaling også.

Skrevet

Et annet tips: Miranda har hudpleiekonsulenter som kan ta et sminkekurs i forbindelse med et homeparty.

Hun jeg bruker er utdannet ved den Franske skole og har greie på det hun selger. De har egne nettsider og du finner sikkert navnet på de som holder party i Osloområdet.

Veldig bra produkter, både hudpleie og sminke.

Skrevet

Det synes jeg ikke. De viser da sjelden hvordan man gjør ting, bare det ferdige resultatet, eller?

Hva mener du? Du :synes: ikke bladene illustrerer? Vel, enten gjør de det, eller de gjør det ikke.

De gjør det. Jeg har sikkert bladd gjennom 700 artikler, minst, opp gjennom årene med fotos og forklaringer på hvordan man legger make-up.

Skrevet

man kan bli seende helt burugle ut om man overfører de tipsene på seg selv! :)

Ja, hvis man totalt ukritisk danderer seg som luftig og nordisk blondine mens man vitterlig er kølsvart og eksotisk, går det naturlig nok galt.

Men å fikse ansiktet er da ikke vanskelig? Hvor mange måter kan man gjøre det på, lissom? Problemet kan være fargevalg, det er jeg enig i.

Men de færreste er vel så infernalsk blottet for smak som ofrene for det britiske Motepolitiet.. de (ofrene) INSISTERER på egne og nye grusomme, grusomme! bomseplagg mens de to programlederne istedet forsøker å kle dem opp til og omvende dem til sofistikerte rasekatter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...