Gå til innhold

NHD - phenergan og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lang periode stått på phenergan mot søvnvansker pga psykiske problemer. Den siste tiden har jeg merket en del forandringer og lurer på om dette kan skyldes medisinen.

Det første jeg merker etter at jeg tar medisinen er problemer med svelgerefleksen, så begynner alle tankene å forsvinne og jeg blir fryktelig glemsk. Det er akkurat som om alt jeg tenker på forsvinner og uansett hvor mye jeg konsentrer meg så husker jeg ikke hva jeg tenkte på. Dette er veldig frustrerende og jeg kan bli sint fordi jeg glemmer ut hva jeg holder på med og om jeg f eks skulle på do, så vet jeg plutselig ikke hvorfor jeg gikk inn på badet. Det tredje jeg merker er at det blir tungt å puste og at jeg må ta meg i å huske på å puste.

Noen ganger sovner jeg, andre ganger ikke, men disse forandringene er kun gjeldene når jeg tar phenergan og aldri ellers. Tar den dosen som er forskrevet av psykiater.

Tror du dette kan være bivirkninger eller tror du det har andre forklaringer?

Blir takknemlig for svar.

Mvh

Skrevet

De medisinene høres ikke bra ut. Det kan hende bivirkningene går over etter en tid, men man skulle tro du hadde mer enn nok med dine opprinnelige symptomer. Du må snakke med legen din om det, og gå over til noe annet eller seponere.

Skrevet

De medisinene høres ikke bra ut. Det kan hende bivirkningene går over etter en tid, men man skulle tro du hadde mer enn nok med dine opprinnelige symptomer. Du må snakke med legen din om det, og gå over til noe annet eller seponere.

Hei, og takk for svar.

Blir nok til at jeg nevner det for psykiateren ved neste time.

Det er nok det mest fornuftige =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...