Gå til innhold

Ekstremt fattig før jul

Anbefalte innlegg

Gjest har du tips?
Skrevet

Student, selvfølgelig. Hvordan fikse julegaver i år?

Skrevet

Du er ikke den eneste. Jeg har tenkt å si til de venninne jeg pleier å gi/få julegave til/av at jeg ikke har råd til det i år, og at jeg derfor ikke vil ha noe av dem heller. Også har jeg strikket dukkeklær til niesen min hehe. Med garn jeg hadde liggende. Ellers så har jeg null idé om hva jeg skal gjøre med resten. Blir vel til at jeg må få penger av mor.

Skrevet

Studenter skal ikke bruke sine penger til julegaver til folk som har alt.

Skrevet

Lag sjekkhefter med "gode gjerninger" som folk kan bruke hos deg når de vil:-)

barnvakt

gulvvask, bilvaks

plenlipping

massasje

middagslaging etc. etc.

Garantert populært!

Skrevet

Du er ikke den eneste. Jeg har tenkt å si til de venninne jeg pleier å gi/få julegave til/av at jeg ikke har råd til det i år, og at jeg derfor ikke vil ha noe av dem heller. Også har jeg strikket dukkeklær til niesen min hehe. Med garn jeg hadde liggende. Ellers så har jeg null idé om hva jeg skal gjøre med resten. Blir vel til at jeg må få penger av mor.

Skriv et hyggelig julebrev, det er helt sikkert like kjærkomment som ett eller annet som folk har nok av fra før. Dukkeklær til niesen blir nok helt sikkert veldig populært.

Skrevet

Hjemmelaget et-eller-annet med omtanke. Det blir alltid godt mottatt, spesielt fra studenter, som de aller fleste har forståelse for.

Skrevet

Hvis du og jeg normalt gav hverandre julegaver, og jeg fikk vite at du hadde ekstremt dårlig råd - så ville ikke jeg at du skulle kjøpe noe til meg. Rett og slett fordi jeg synes poenget med julegaver da blir borte...

Vær åpen og ærlig til din familie/dine venner, fortell hvordan ståa er. Flisas ide er jo kjempegod hvis du bor slik til at det er et poeng.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Da jeg var student så avtalte jeg med vennene mine at vi bare gav et kort til hverandre.. Gjerne hjemmelagd med noen fine ord på.

Jeg synes det var en veldig grei ordning, men nå er ikke jeg så veldig opptatt av de gavene heller =)

Skrevet

Da jeg var student så avtalte jeg med vennene mine at vi bare gav et kort til hverandre.. Gjerne hjemmelagd med noen fine ord på.

Jeg synes det var en veldig grei ordning, men nå er ikke jeg så veldig opptatt av de gavene heller =)

2 brødre jeg kjenner bytter på de to samme gavene fra år til år - det ene er en bok og det andre en skitupp - så bruker de fantasien når de pakker inn og blir SÅ glad! :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

2 brødre jeg kjenner bytter på de to samme gavene fra år til år - det ene er en bok og det andre en skitupp - så bruker de fantasien når de pakker inn og blir SÅ glad! :-)

Hi hi.. de koser seg nok! =)

Det er jo koslig å gi gave til folk =D

Skrevet

Hehe :)

Skrevet

Da jeg var student med lite penger, ga jeg gaver til langt færre folk enn jeg gjør nå, og brukte ikke så mye penger på hver gave.

Men som student hadde jeg en del tid til rådighet, slik at jeg fikk lett frem en del "midt i blinken"-gaver til en billig penge.

Du kan feks kjøpe en ålreit skrivebok og fylle inn fine dikt og sangtekster til noen. La det være igjen plass til vedkommende for å skrive inn egne favoritter etter hvert.

"Gavekort" på feks massasje, snømåking, barnepass el.l. er kjekt å gi og få.

Har du et fint bilde liggende av deg selv og en av de du vil gi gave til, kan du ramme det inn. Billige rammer får du på Ikea, Clas Ohlsson og Nille.

Skriv et lite brev til noen som står deg nær hvor du forteller hva du setter pris på med vedkommende. Det er en skikkelig oppmuntrende gave å få!

På Ikea og lignende steder får du kjøpt små telysholdere i glass for 5 kroner stykket. Med en glasstusj eller litt glassmaling kan du lage personlige gaver.

Pent brevpapir til noen som bor et stykke unna.

Gjest aplysia californica
Skrevet

Hjemmelaget julepasta. Spinat gir grønt, rødbeter gir rødt.

Skrevet

kjøpte sånn svæært glass med fruktdrops på smart club i fjor. kosta vel 40-50 kr. så hadde jeg dropsen i små syltetøyglass, og pynta glassene. hehe, veldig søtt og enkelt!

Gjest nesten gratis
Skrevet

Til min mor som har "alt" pleier jeg å bake julebakst, og legge en passe blanding i en kakeboks med bånd rundt. Det blir hun kjempeglad for! Så slipper hun å bake så mye selv.

Det koster iallfall ikke mer enn ingrediensene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...