Gå til innhold

Tenn et lys, kl 20 00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel kanskje ikke tråden å spøke i, men denne var bare så genial;

"(selv om jeg ikke driver med lystenning)"

Lystenner, det skal jeg begynne å kalle meg! =D

Joda - en slik tråd som denne kan spøkes i, så lenge man ikke "disser" selve subjektet :-)

"..........................................."

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• DarkPink

4

• Prozak

3

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig i det (selv om jeg ikke driver med lystenning). Det blir tullete å tenne et lys for en som får mer backup, både økonomisk og ellers, fremfor de som ikke har et slikt apparat rundt seg.

"........................................"

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Dette tar jo helt av! Greit at det er tragisk og alt det der, men folk knekker da nakken i fleng uten at det gjøres noe stort nummer ut av det. Hadde det vært statsministeren eller kongen som knakk nakken hadde jeg kanskje forstått alt medieoppstyret.

Skrevet

Jeg føler med fyren, men jeg synes ikke noe om denne lystenninga. Hva skal nå det være godt for?

Helt enig.

Skrevet

Men ikke på SØNDAG??

Men det er det vel heller ingen som har påstått?

Skrevet

Men det er det vel heller ingen som har påstått?

"nhd" hadde opprinnelig skrevet søndag. Skjønner ikke hvordan h*n har fått til å endre det?

Skrevet

"nhd" hadde opprinnelig skrevet søndag. Skjønner ikke hvordan h*n har fått til å endre det?

Det er fordi nhd kan redigere innlegg, rett og slett.

Skrevet

Ok:-)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg syntes at det er helt jævlig at en ung mann skader seg på den måten, og det er klart at det gjør inntrykk.

Men jeg syntes at en slik landsomfattende tenn-lys-i-vinduet-aksjon er er virkemiddel som skulle være forbeholdt de helt store katastrofene.

Etter tsunamien i Asia, så var lystenningen på sin plass, men jeg synets at dette blir litt overkill...

skorpionfisken
Skrevet

Jeg måtte virkelig lese artikkelen for å se hvem som er død.

Tragisk, virkelig å brekke nakken sånn. Jeg føler virkelig med både han og familien.

Sist jeg tente lys i vinduet etter oppfordring var etter Beslan-tragedien.

Skal vi tenne lys for alle som skader seg nå, så får vi ikke gjort annet. Da mister lystenninga sin misjon. Det blir så vanlig.

Tror kanskje jeg ikke tenner lys i dag jeg, selv om jeg tenker litt på Enerly om dagen ja.

Skrevet

Jeg måtte virkelig lese artikkelen for å se hvem som er død.

Tragisk, virkelig å brekke nakken sånn. Jeg føler virkelig med både han og familien.

Sist jeg tente lys i vinduet etter oppfordring var etter Beslan-tragedien.

Skal vi tenne lys for alle som skader seg nå, så får vi ikke gjort annet. Da mister lystenninga sin misjon. Det blir så vanlig.

Tror kanskje jeg ikke tenner lys i dag jeg, selv om jeg tenker litt på Enerly om dagen ja.

Jeg føler også at det blir feil å tenne lys for en som er skadet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg syntes at det er helt jævlig at en ung mann skader seg på den måten, og det er klart at det gjør inntrykk.

Men jeg syntes at en slik landsomfattende tenn-lys-i-vinduet-aksjon er er virkemiddel som skulle være forbeholdt de helt store katastrofene.

Etter tsunamien i Asia, så var lystenningen på sin plass, men jeg synets at dette blir litt overkill...

Det går vel på at vi har vannvittig mange fotballfans i Norge, for de fleste av dem er en skade som dette langt nærmere enn et jordskjelv i Pakistan, terror i Beslan, osv.

Så selv om det bare er en person, en skade, og ingen er døde, ryster det svært mange.

Gjest jo jeg tente et lys
Skrevet

Jeg føler også at det blir feil å tenne lys for en som er skadet.

Min bror ble alvorlig skadet i en fallulykke. Et par dager etter ulykken var vi innom en domkirke å så, må nevne at ingen av oss er personlige kristne.

Her kunne man tenne et lys, vi tente et lys for vår bror, svoger og onkel, hele stemningen i denne kirken var meget spesiell .....

Vi tente et lys for fotballspilleren igår, ser ikke noe galt i det. Om det er katastrofer eller enkelt-episoder ser jeg ingen forskjell på.

fuji1365380447
Skrevet

Det går vel på at vi har vannvittig mange fotballfans i Norge, for de fleste av dem er en skade som dette langt nærmere enn et jordskjelv i Pakistan, terror i Beslan, osv.

Så selv om det bare er en person, en skade, og ingen er døde, ryster det svært mange.

Jeg er helt enig at det er rystende og svært tragisk - men selv i en slik situasjon så føler jeg behov for å realitetsorientere meg litt...

Og jeg personlig syntes at det er fint om vi kan spare de helt store virkemidlene (som denne lystenningen faktisk er) til de virkelig store situasjonenen...

skorpionfisken
Skrevet

Min bror ble alvorlig skadet i en fallulykke. Et par dager etter ulykken var vi innom en domkirke å så, må nevne at ingen av oss er personlige kristne.

Her kunne man tenne et lys, vi tente et lys for vår bror, svoger og onkel, hele stemningen i denne kirken var meget spesiell .....

Vi tente et lys for fotballspilleren igår, ser ikke noe galt i det. Om det er katastrofer eller enkelt-episoder ser jeg ingen forskjell på.

Det er vel en viss avstand mellom å tenne et lys i en kirke og å oppfordre hele landet til å tenne lys i sine egne vinduer kl 20 på grunn av en manns nakkeskade?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er helt enig at det er rystende og svært tragisk - men selv i en slik situasjon så føler jeg behov for å realitetsorientere meg litt...

Og jeg personlig syntes at det er fint om vi kan spare de helt store virkemidlene (som denne lystenningen faktisk er) til de virkelig store situasjonenen...

jeg føler det er mer relevant og tenne et lys for ham, en nordmann svært mange har forhold til, og hvor venner og familie, som nå har det forjævlig, kan titte ut av vinduene og se lysene som tennes og dermed se med egne øyne at store deler at Norge, i hvert fall fotballnorge, tenker på Enerly, sammenlignet med å tenne et lys for en haug med mennesker jeg strengt tatt ikke har eller har hatt noe forhold til, uansett hvor tragisk det som skjedde dem et eller annet sted i verden naturligvis er.

Men nå er det naturligvis sånn at mange av oss har et helt spesielt forhold til fotballspillere, og at vi derfor blir mer rystet enn andre når noe sånt skjer. Og vi kan tenne lys.

Andre trenger jo ikke gjøre det, akkurat som jeg aldri har tent et lys etter en eneste tragedie tidligere.

Skrevet

jeg føler det er mer relevant og tenne et lys for ham, en nordmann svært mange har forhold til, og hvor venner og familie, som nå har det forjævlig, kan titte ut av vinduene og se lysene som tennes og dermed se med egne øyne at store deler at Norge, i hvert fall fotballnorge, tenker på Enerly, sammenlignet med å tenne et lys for en haug med mennesker jeg strengt tatt ikke har eller har hatt noe forhold til, uansett hvor tragisk det som skjedde dem et eller annet sted i verden naturligvis er.

Men nå er det naturligvis sånn at mange av oss har et helt spesielt forhold til fotballspillere, og at vi derfor blir mer rystet enn andre når noe sånt skjer. Og vi kan tenne lys.

Andre trenger jo ikke gjøre det, akkurat som jeg aldri har tent et lys etter en eneste tragedie tidligere.

Jeg hater fotball, men jeg elsker idol. Så hvis Alejandro hadde skadet nakken, så ville jeg heller tent lys for ham enn for f.eks Tsunamien.

Eh..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg hater fotball, men jeg elsker idol. Så hvis Alejandro hadde skadet nakken, så ville jeg heller tent lys for ham enn for f.eks Tsunamien.

Eh..

Jeg vet ikke hvem... hvadukalte ham er, men jeg ville forstått prioriteringa.

Dog tror jeg kanskje du bør vurdere Anonyme Søppel-tv-tilhengere.

Skrevet

Jeg vet ikke hvem... hvadukalte ham er, men jeg ville forstått prioriteringa.

Dog tror jeg kanskje du bør vurdere Anonyme Søppel-tv-tilhengere.

Vel, jeg forstår overhodet ikke en sånn prioritering. Om vg skriver at nå skal alle tenne lys klokka åtte ikveld for - ja, nesten hvem som helst utenom kongen eller statsministeren kanskje - så synes jeg det er horribelt. Det er et sterkt virkemiddel som er forbeholdt enorme naturkatastrofer og kriger.

Denne fotballspilleren får all den hjelpen han kan drømme om, psykisk, fysisk, økonomisk. Det går helt sikkert prestisje i å fikse ham blant de beste legene. han trenger ikke at hele Norge skal telle lys for akkurat ham, bare fordi han spiller fotall i tippeligaen.

Jeg er allerede med i Søppel-tv-tilhengerene, men jeg er ikke anonym. Likevel, kunne aldri falt meg inn å tenne lys for noe sånt, uansett hvor godt jeg liker det elelr deres medlemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...