ShitDiddelyDo Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Vel, jeg forstår overhodet ikke en sånn prioritering. Om vg skriver at nå skal alle tenne lys klokka åtte ikveld for - ja, nesten hvem som helst utenom kongen eller statsministeren kanskje - så synes jeg det er horribelt. Det er et sterkt virkemiddel som er forbeholdt enorme naturkatastrofer og kriger. Denne fotballspilleren får all den hjelpen han kan drømme om, psykisk, fysisk, økonomisk. Det går helt sikkert prestisje i å fikse ham blant de beste legene. han trenger ikke at hele Norge skal telle lys for akkurat ham, bare fordi han spiller fotall i tippeligaen. Jeg er allerede med i Søppel-tv-tilhengerene, men jeg er ikke anonym. Likevel, kunne aldri falt meg inn å tenne lys for noe sånt, uansett hvor godt jeg liker det elelr deres medlemmer. Jeg tror de fleste av oss har et langt nærere forhold til landets eliteseriespillere, enn både konge og statsminister. Det er en hyggelig gest, en gest til en person som betyr mye for mange, en gest som betyr mye for hans familie og venner. Ikke minst er det en gest som betyr mye for hundretusenvis av fotballfans landet over, og som viser at vi alle, uansett klubbtilhørighet og ukvemsord vi lirer ut av oss i kampens hete, viser at vi alle står sammen når noen råker ille ut. Og virkemiddelet er jo tross alt ikke et virkemiddel som står i fare for å bli brukt opp. De som vil tenner lys, de som føler det blir for dumt lar være. Enkelt og greit. 0 Siter
RZO Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Men ikke på SØNDAG?? Var det Enerly eller skrivefeilen til nhd som var interessant her? 0 Siter
Gjest wertha Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Var det Enerly eller skrivefeilen til nhd som var interessant her? Begge deler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.