Gå til innhold

Innleggelse og studier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En kan få omgjort deler av lånet til stipend visst en kan dokumentere sykdom, men husker ikke for hvor mange måneder det var snakk om. Sjekk lånekassa sin hjemmeside

Tusen takk! Sjekket på lånekassen og det stemte at en kan få omgjort deler av lånet til stipend, ja-for inntil 4 og 1/2 mnd, tror jeg det var. Kom bare på et såørsmål til, som jeg våger meg på å slenge med her: mister en studieplassen sin hvis en er borte i et par mndr.(med legeattest selvsagt)? Takk igjen!!

Gjest permisjon?

Tusen takk! Sjekket på lånekassen og det stemte at en kan få omgjort deler av lånet til stipend, ja-for inntil 4 og 1/2 mnd, tror jeg det var. Kom bare på et såørsmål til, som jeg våger meg på å slenge med her: mister en studieplassen sin hvis en er borte i et par mndr.(med legeattest selvsagt)? Takk igjen!!

Kommer vel helt an på studiet. Om det er krav om oppmøte osv. Men generelt vil jeg anta at du ikke mister noen studieplass. Om det dreier seg om lengre tid kan det være lurt å søke permisjon fra studiet. Er du åpen til studieplassen vil jeg anta alt ordner seg :)

Kommer vel helt an på studiet. Om det er krav om oppmøte osv. Men generelt vil jeg anta at du ikke mister noen studieplass. Om det dreier seg om lengre tid kan det være lurt å søke permisjon fra studiet. Er du åpen til studieplassen vil jeg anta alt ordner seg :)

Takk for svar!!

Dersom det er videregående skole har du rett til å få tilrettelagt undervisningen.

Da jeg var innlagt på videregående fikk jeg fax fra skolen med lekser og undervisning på institusjonen.

Tviler sterkt på at du mister en høgskoleplass også ved sykdom. Men du får vel mye å ta igjen om du ikke skal lese i institusjonen, så visst du sier opp plassen så kan du sikre deg plass til neste år.

Annonse

Dersom det er videregående skole har du rett til å få tilrettelagt undervisningen.

Da jeg var innlagt på videregående fikk jeg fax fra skolen med lekser og undervisning på institusjonen.

Tviler sterkt på at du mister en høgskoleplass også ved sykdom. Men du får vel mye å ta igjen om du ikke skal lese i institusjonen, så visst du sier opp plassen så kan du sikre deg plass til neste år.

Er i gang med høyere studier. Det går kanskje an å lese hvis en er innlagt og..?Blir vel mye tid å slå ihjel et sånt sted.

Jeg vet ikke om jeg blir innlagt altså, bare forhører meg litt i tilfelle-tilfelle.Liker å være forberedt. For det er visst aktuelt om behandlingen jeg følger nå ikke virker. Og det gjør den tydeligvis ikke:( Men vil helst ikke bli innlagt heller. Og vil ihvertfall ikke slutte på studiet. Det er alt jeg har,liksom. Gir jeg opp, er jeg en taper. Men det er jeg vel uansett:p

Takk for hjelpen ihvertfall.

Og ha en god kveld:)

sykdom over to uker er regelen, etter som jeg kan huske. Da skal/kan du få omgjort noe lån til stipend. Men du kan få problemer hvis du tar eksamen senere.

jeg var syk i flere måneder men ble frisk til å ta eksamen og da fikk jeg ikke medhold i at jeg skulle få noe omgjort. Det ble tre anker før jeg fikk 26000 tilbakebetalt.

Så stå på krava!!

vet ikke hva slags studie du går på, hvor mye obligatorisk oppmøte det er.

men jeg har erfart at universitet eller høgskolen nødig vil miste studenter pga at de taper penger. Men om du er i dialog med dem så kan du sikkert finne en løsning, evnt at du tar igjen noen obligatoriske komponenter neste år, eller du får en ekstra oppgave.

Så kom med legeattest og vær i dialog med dem, så finner dere nok frem til en løsning.

Er i gang med høyere studier. Det går kanskje an å lese hvis en er innlagt og..?Blir vel mye tid å slå ihjel et sånt sted.

Jeg vet ikke om jeg blir innlagt altså, bare forhører meg litt i tilfelle-tilfelle.Liker å være forberedt. For det er visst aktuelt om behandlingen jeg følger nå ikke virker. Og det gjør den tydeligvis ikke:( Men vil helst ikke bli innlagt heller. Og vil ihvertfall ikke slutte på studiet. Det er alt jeg har,liksom. Gir jeg opp, er jeg en taper. Men det er jeg vel uansett:p

Takk for hjelpen ihvertfall.

Og ha en god kveld:)

Dersom du greier å konsentrere deg, går det an å lese når en er innlagt ja, Fint å slå ihjel tiden med noe fornuftig, for tid blir det nok av.Du kan nå snakke med skolen og kanskje få notater med dem fra forelesningene også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...