Gå til innhold

Apropos norsk rettsvesen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Mannen voldtok jenta så hardt at hun begynte å blø. Au pairen måtte til sykehus og måtte sy fire sting."

Jeg orka ikke lese mer etter det der...

Gjest martamor
Skrevet

Jeg får rett og slett bare lyst til å grine.. AT DET GÅR AN!!!

Gjest Apropos besikkelser, kan vi også si, i dag
Skrevet

Hadde ikke god nok psyke til å sitte i fengsel? Han skulle fått lov til å sitti i fengsel og rivi av seg ballene sine sjøl, før de andre insatte tok seg av skambankinga.

Blir så forbanna at jeg kunne tenkt meg å flådd fyren selv. Med ildtang!

Skrevet

Hadde ikke god nok psyke til å sitte i fengsel? Han skulle fått lov til å sitti i fengsel og rivi av seg ballene sine sjøl, før de andre insatte tok seg av skambankinga.

Flådd med ildtang, du er ikke nådig! =/

ShitDiddelyDo
Skrevet

Noen burde dingle. Båden mannen og den eller de som lot ham slippe unna.

Det er faen meg en syk verden vi lever i.

Helt utrolig at ikke folk tar saken i egne hender litt oftere.

Skrevet

"Hadde ikke god nok psyke til å sitte i fengsel? Han skulle fått lov til å sitti i fengsel og rivi av seg ballene sine sjøl, før de andre insatte tok seg av skambankinga."

Nåja...et justismord blir ikke opphevet av å droppe menneskerettighetene. Men fortjent det, det hadde han.

Jeg er helt med på at enkelte har for store psykiske problemer for vanlig soning, men da er det noe som heter anstalt, sikring etc. Man kan da for faen ikke la vedkommende slippe straff fordi han ikke vil tåle vanlig fengselsstraff (og ja - betinget fengsel er i praksis å slippe straff).

"........................................."

Skrevet

Stum først - og forbannet etterpå.

Personlig så mener jeg at de som tar slike avgjørelser, i etterkant burde etterforskes og straffeforfølges.

Det er den eneste måten man kan sikre at ikke noen tar slike avgjørelser på en "enkel" måte, fordi de uansett ikke risikerer noe.

Det får være måte på ansvarsfraskivelse!

Jeg er en annen
Skrevet

Stum først - og forbannet etterpå.

Personlig så mener jeg at de som tar slike avgjørelser, i etterkant burde etterforskes og straffeforfølges.

Det er den eneste måten man kan sikre at ikke noen tar slike avgjørelser på en "enkel" måte, fordi de uansett ikke risikerer noe.

Det får være måte på ansvarsfraskivelse!

I dette tilfellet er jo avgjørelsen antagelig en konsekvens av en flask legeerklæring -- psykiateren etterforskes jo nettopp for dette. Det ville være urimelig å straffe dem som tok selve avgjørelsen i god tro.

Skrevet

I dette tilfellet er jo avgjørelsen antagelig en konsekvens av en flask legeerklæring -- psykiateren etterforskes jo nettopp for dette. Det ville være urimelig å straffe dem som tok selve avgjørelsen i god tro.

Nei, ærlig talt. Uansett om legeerlæringen hadde vært ekte, så kan man da ikke frita noen for straff? Greit nok at vedkommende evt. ikke hadde vært skikket til å sone vanlig fengselsstraff, men da får man putte svinet på en psykiatrisk anstalt.

"..........................................."

Skrevet

I god tro?

Uansett hva slags legeærklæring denne personen har fått, så er det fullstendig hårreisende og tragisk at vedkommende fikk gå løs blant folk.

Har du i hele tatt lest hva han ble dømt for - og detaljene og omfanget av hva han hadde gjort???

Og hvis EN såkalt sakkyndig er alt som skal til for å la slike slippe straff - og du selv kan få velge legen - så er det mye mer som er vesentlig galt her.

Men uansett så burde den personen som lot denne personen slippe straff (uansett om grunnlaget var ekte eller falskt), selv bli idømt straff for usansynlig slett utførelse av jobb. Og aldri mer kunne få et offentlig ansvar for noe annet enn en vaskemopp.....

For maken til undergraving av rettssystemet i Norge skal du lete lengte etter - for ikke å snakke om hva slikt gjør for rettsfølelsen til vanlige folk.

Skulle min kjære blitt utsatt for en tilsvarende forbrytelse som denne personen slapp straff for, så er det kanskje ikke så rart at jeg ville seriøst tenkt tanken på å ta loven i egne hender. For den ordinære loven ser ikke ut til å fungere slik den skal.....

Skrevet

Ja, en flaske legeerklæring hadde sikkert falt i god smak blant visse mennesker!

;-)

Jeg er en annen
Skrevet

Ja, en flaske legeerklæring hadde sikkert falt i god smak blant visse mennesker!

;-)

Ber alltid om en slik flaske når jeg er hos legen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...