Gå til innhold

Bananfluer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse bitte små, irriterende fluene.. er det egg i enden på bananen som klekkes når de har ligget en stund i romtemperatur, tro? Kan nesten virke sånn.

Hvordan skal egentlig bananer oppbevares? Må jeg leve med de ekle fluene eller kan bananer legges i kjøleskap?

Tenkte først å putte dem i en boks med lokk, men jeg har en liiten følelse av at fluene vil klare å finne veien ut når jeg løfter på lokket.... *sukk*

Fortsetter under...

Skrevet

Bananer skal iallefall IKKE i kjøleskapet.

Hvorfor ikke? Jeg pleier å legge dem der for å rydde dem ut av veien, og har nå ikke opplevd verken at de har mistet smak eller konsistens.

Da jeg jobbet i butikk, sto nå bananene lagret på et kjølerom også. Har ikke helt skjønt det der med at frukta ikke skal lagres kaldt jeg..

Skrevet

Hvorfor ikke? Jeg pleier å legge dem der for å rydde dem ut av veien, og har nå ikke opplevd verken at de har mistet smak eller konsistens.

Da jeg jobbet i butikk, sto nå bananene lagret på et kjølerom også. Har ikke helt skjønt det der med at frukta ikke skal lagres kaldt jeg..

De ekle bananfluene forsvinner ikke før frukten er borte. Når det kommer slike fluer hjemme hos meg, putter jeg frukten i kjøleskapets varmeste del. Det er bedre enn å ha de dyra surrende omkring.

Skrevet

De få bananene jeg har hatt i kjøleskapet har blitt grønne og vonde.

Gjest sol etter regn
Skrevet

De ekle bananfluene forsvinner ikke før frukten er borte. Når det kommer slike fluer hjemme hos meg, putter jeg frukten i kjøleskapets varmeste del. Det er bedre enn å ha de dyra surrende omkring.

..det er bedre å ha dem surrende inni kjøleskapet sammen med resten av maten mener du? ;)

Annonse

Skrevet

Her hos meg liker de bare nesten grønne bananer. Når de begynner å bli brune, så er det ingen som vil ha dem. Jeg er ikke plaget med bananfluer, så dette er kanskje noe som kommer når banana blir overmoden. Synes den tungesøte smaken som kommer når banana blir brun er ekkel. Det er nok den flua liker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...